banner
ההסכם במבוא מודיעים // צילום: רמ"י
ההסכם במבוא מודיעים // צילום: רמ"י

הקצאת מגרשים, זכויות בנייה והטבות: כך מסדירה רמ"י את קרקעות היישוב מבוא מודיעים

רשות מקרקעי ישראל תקצה לתושבים קרקע בפטור ממכרז ואישור לבנות יח"ד נוספת במגרש, בתשלום מופחת בשיעור 31% בלבד, זאת לאחר שבשריפה שפרצה ביישוב אשתקד נחשף כי תהליך הקמתו של היישוב ומעמד התושבים בקרקע לא עוגן. שמרון: "ההסכם יהפוך את מבוא מודיעים ליישוב מבוקש בלב אזורי הביקוש"

נציגי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ותושבי מבוא מודיעים חתמו על הסכם המעגן את זכויות התושבים בקרקע, זאת לאחר שהשריפה הגדולה שפגעה ביישוב בחודש מאי 2019, חשפה כי תהליך הקמתו ומעמד התושבים בקרקע לא עוגן כלל ועיקר. היישוב שוכן בסמוך ליער בן שמן, בין מחלף בן שמן לבין העיר מודיעין-מכבים-רעות. 

במסגרת ההסכם יעוגנו זכויותיהם של 38 משפחות המתיישבים המקוריים במבוא מודיעים,   כאשר מגרש המגורים בו  הם מתגוררים היום  יוקצה להם בפטור ממכרז על פי מחצית הזכויות בתב"ע (יחידת דיור ויחידת דיור קטנה נוספת). עוד על פי ההסכם, ערך המגרש ייקבע על פי שומה למלוא קיבולת הבניה למגרש כולל עלויות פיתוח, תוך הפחתת עלויות פיתוח, לפי תעריפי אגרות והיטלים הנהוגים בתחום המועצה האזורית חבל מודיעין.

שיעור דמי החכירה המהוונים יהיה 11% מערך המגרש, על כך אומרים ברמ"י: "זהו סכום מופחת בהשוואה למקובל בדרך כלל והוא משקף את מאמציה של רשות מקרקעי ישראל ללכת לקראת התושבים ולסייע להם".

בנוסף, יוכלו המתיישבים לבנות יח"ד נוספת במגרש בתשלום מופחת בשיעור 31% בלבד, כך שיוקצו סה"כ 2 יח"ד גדולות ו-2 יח"ד קטנות נוספות. עוד על פי ההסכם, רמ"י תקצה למומלצי המתיישבים (בנם או בתם של המתיישבים) קרקע ליחידת דיור אחת נוספת בפטור ממכרז במספר מגרשים המוגדרים בתב"ע (תוכנית בניין עיר). מרמ"י נמסר כי: "הרשות תקבע את מספרי המגרשים המיועדים להקצאה זו על פי שיקול דעתה הבלעדי תוך השתדלות להתחשב בבקשת האגודה ותערוך את ההקצאה רק לאחר סיום שיווק יתרת המגרשים בתב"ע ביעוד מגורים ב' במכרז פומבי על ידי רמ"י. 

הקצאת המגרש תבוצע תוך 120 יום מהמועד הקובע בהסכם. בעד ההקצאה בפטור ממכרז ישלם היזם מלוא דמי החכירה המהוונים בשיעור תשלום של 91% מערך המגרש למלוא קיבולת הבניה בו, על פי התב"ע שבתוקף במועד אישור העסקה ברמ"י. ההסכם כולל בנוסף, הקמת מתחמי תיירות, ומסחר, אשר יוקצו בפטור ממכרז לאגודה ומתחם תעסוקה אשר ישווק ע"י ידי רשות מקרקעי ישראל". 

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, מסר כי: "רשות מקרקעי ישראל התגייסה למאמץ הממשלתי להסדיר את מעמדו של היישוב ולסייע בשיקומו לאחר השריפה הגדלה. ההסכם יהפוך את מבוא מודיעים ליישוב מבוקש בלב אזורי הביקוש".

מנהל מרחב מרכז ברשות מקרקעי ישראל , דוד מזרחי, מסר כי: "מדובר בהסכם ייחודי המעגן לראשונה את זכויותיהם של התושבים המקוריים של מבוא מודיעין בקרקע ובה בעת מאפשר למדינה לשווק קרקעות באחד מהמקומות המבוקשים בלב ישראל."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות