banner
ניר ינושבסקי // פוטו מרסלו אילת
ניר ינושבסקי // פוטו מרסלו אילת

זעקת הקבלנים: כבר 14 שנה מונעים מחברות בנייה קטנות ובינוניות לגשת למכרזי ממשלה

כך נטען בדיון שהתקיים בוועדת המשנה לעסקים קטנים של ועדת הכלכלה בכנסת, על רקע מצבם הקשה של החברות: "מציעים להם חוזים דרקונים ותנאי סף לא הוגנים והקטנים לא מקבלים את המכרזים"

בדיון שהתקיים השבוע בוועדת המשנה לעסקים קטנים של ועדת הכלכלה, הוצגה תמונת מצב קשה על תחום מכרזי הבנייה הציבורית בישראל, זאת לאחר שלעמדת הקבלנים הכניסה למכרזי בנייה ציבורית היא בלתי אפשרי עבור חברות הבנייה הקטנות והבינוניות. 

 "כבר 14 שנה חוזרים פה לאותו דיון – עושים פה משהו לא נכון. עם כל הכבוד למשרד האוצר שפועל נגד קביעת מכסות מינימום של קבלנים קטנים במכרזי בנייה ציבורית, לא שמענו בעד מה הוא כן", אמר סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ניר ינושבסקי, במהלך הדיון. 

עוד הוא אמר: "יש כבר חקיקה שנועדה לייצר תחרות ולתמוך בקבלנים קטנים, הדיון הוא על אכיפה. מעל חמישים אחוזים מהעסקים קטנים ובינוניים משלמים מיסים והכסף לא חוזר אליהם. מציעים להם חוזים דרקונים ותנאי סף לא הוגנים והקטנים לא מקבלים את המכרזים".

לדבריו, "צריך לקבוע סנקציה – להוריד לחברות הממשלתיות חלק מכספי המכרז ואז הן יפתחו את המכרזים למתמודדים קטנים ובינוניים ויתאימו את תנאי הסף להשתתפות במכרזים עבורם. זה כסף של הציבור שצריך לחזור לציבור. החוק המחייב יצירת תחרות לא חל על החברות הממשלתיות, חברה ממשלתית יכולה לקחת כסף ולעשות בו מה שהיא רוצה".

ועדת המשנה לקידום עסקים קטנים ובינוניים התכנסה בניהולה של סגנית יושב ראש הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק, בהשתתפות חברי כנסת נוספים ובכירים ממשרד האוצר, המשק ונציגי העסקים הקטנים והבינוניים. בין היתר, דנה הוועדה במצוקתם של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.

יו"ר הוועדה לטיפול בקבלנים קטנים בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, גלעד בובליל, הוסיף כי: "אני מקווה שמישהו ישים לב שהכלכלה הישראלית מבוססת על קבלנים קטנים ובינוניים ולא על טייקונים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות