banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

על הפרק: הכפלת ההתיישבות בבקעת הירדן

על פי ייעדי הממשלה שמקדם משרד הבינוי והשיכון, עד לשנת 2026 יתגוררו כ-3,000 משפחות באזור, בהשקעה של 224 מיליון שקל

משרד הבינוי והשיכון באמצעות המינהל לענייני הכפר במשרד, מדווח היום כי גיבש הצעת החלטה לפיה תוכפל אוכלוסיית בקעת הירדן ל-3,000 משפחות, כך שעד ל-2026 ישווקו באזור כ-1,500 יחידות דיור. כיום ב-21 יישובי המועצה מתגוררות כ-1,500 משפחות שהן כ-6,400 נפש.

"במהלך שנות ההחלטה ישווקו כ-1500 מגרשים, רובם ככולם בתחומי תב"עות בתוקף, מה שיאפשר את שיווקן המהיר", אומרים במשרד. על פי הדיווח, תקציב התכנית יעמוד על 224 מיליון שקל, כאשר מרביתו יגיע מכספי סבסוד פיתוח מכח החלטות ממשלה לעדיפות לאומית. יתרת הכספים, כ-90 מיליון שקל, יוקצו לתכנון וחיזוק התשתיות הפיזיות והחברתיות ביישובים.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "בקעת הירדן, כמו רמת הגולן וכמו יתר האזורים לאורך הרצועה המזרחית של מדינת ישראל, היא חבל ארץ בעל חשיבות אסטרטגית, חיונית לביטחון המדינה ולעתידה והיא חלק בלתי נפרד מחזון המפעל הציוני. אחרי התכנית להכפלת ההתיישבות בגולן, מגיע כעת גם תורה של בקעת הירדן, שהיא כמו הגולן גם מצויה בקונצנזוס. אנחנו נסייע להתיישבות שם כפי שלא עשו במשך שנים רבות ונפעל להכפלת האוכלוסייה בבקעת הירדן לצד חיזוק, שדרוג ובניית תשתיות נדרשות".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "התכנית להכפלת התושבים בבקעת הירדן נדרשת וחשובה לכלל תושבי המדינה כמו גם לאנשי המקום. מימושה יציע מגוון אפשרויות דיור חדשות, מצד אחד בקרבת אזורי העבודה המרכזיים ומצד שני במרחבים כפריים שאינם צפופים. התכנית גם תחזק את היישובים הקיימים. מדובר בצעד נוסף מטעם משרד הבינוי והשיכון לחיזוק וקידום כלל חלקי הארץ לטובת תושביה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות