ליאת טלר // צילום: סיון פרג'
ליאת טלר // צילום: סיון פרג'

"לא מעט אנשים היו בבידודים וזה אילץ אותנו למצוא פתרונות מהירים ויצירתיים"

ליאת טלר סמנכ"לית קבוצת בסט מספרת על ההתמודדות עם מגיפת הקורונה. לדברי טלר, התקופה מחייבת את אנשי המקצוע "להתאים את עצמם ואת אסטרטגיית השיווק והמכירה של החברה למצב". עוד סבורה טלר שצריך להפנים שמדובר במצב ארוך ומתמשך, וממליצה כיצד כדאי לפעול

אורי חודי 24.09.2020

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם – ליאת טלר סמנכ"לית קבוצת בסט.

איפה תפסה אותך הקורונה? איך מתמודדים עם המצב?
"ענף הבנייה הוחרג החל מהסגר הראשון, עת החל משבר הקורונה. האתגר הגדול ביותר היה להמשיך לפעול ולהמשיך לתפעל את כל אתרי הבניה שלנו ברחבי הארץ כבימי שגרה. במקביל, צריך לדאוג שכל העובדים שלנו ישמרו על הנחיות משרד הבריאות בתוך האתרים ובמשרדי החברה. לא מעט אנשים היו בבידודים וזה אילץ אותנו למצוא פתרונות מהירים ויצירתיים. לשמחתינו הצלחנו להתגבר על כל האתגרים הללו והאתרים של קבוצת בסט, פעלו ואף הצליחו להגביר את הקצב".

עם כמה פרויקטים פתוחים?
"הקורונה תפסה אותנו עם 17 פרויקטים פתוחים".

איזה טיפים את יכולה לתת למשווקים עמיתים?
"הייתי ממליצה לעמיתי להתאים את עצמם ואת אסטרטגיית השיווק והמכירה של החברה למצב הקיים. צריך להבין שמדובר במצב ארוך ומתמשך ואנחנו נאלץ להתמודד עם הנגיף תקופה ארוכה. צריך להיות יצירתיים, ולהעניק לרוכשים תנאי מימון שיסייעו להם להפיג את החשש מפני חוסר הוודאות הכלכלי של השוק. בנוסף, צריך להגביר את השימוש באמצעים דיגיטליים, שכן לא מעט רוכשים מעדיפים להימנע ממפגשים במקומות סגורים כמו משרדי המכירות. אני חושבת שלפחות את החלק הראשון של תהליך הרכישה אפשר לקיים בזום, להשתמש גם בסיורים וירטואליים בפרויקט וכו', ולגלות גם גמישות מחשבתית. חשוב להיות מוכנים כל הזמן לשינויים עקב מצב התפשטות הנגיף".

מה את חושבת שיקרה לענף הנדל"ן?
"ענף הנדל"ן ידע לא מעט טלטלות בעבר, ולמרות העליות והמורדות, הצליח להישאר איתן ויציב. דירות הן לא מוצר שניתן לוותר עליו. ראינו כבר בסגר הראשון שהיה קיפאון נקודתי, אבל אחרי היציאה מהסגר – ראינו רוכשים נוהרים למשרדי המכירות, ובחודשים מאי-יוני, מספר העסקאות גדל אפילו בהשוואה לשנה שעברה. להערכתי, מחירי הדירות ימשיכו לעלות, שכן הביקוש בישראל עולה על ההיצע. מספר התחלות הבניה רק בצניחה, ולכן כל הפרמטרים מעידים על כך שמגמת עליית המחירים תימשך".

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"בנדל"ן – יש כלל ידוע ששם המשחק הוא 'לוקיישן לוקיישן לוקיישן'. רוכשי הדירות מחפשים פרויקטי מגורים במיקומים אטרקטיביים מבחינת נגישות, קרבה לצירי תנועה מרכזיים, קרבה למרכזי בילוי ופנאי, קרבה למוסדות חינוך איכותיים, קרבה לשירותי בריאות וכו'. כיום נבנות שכונות מגורים חדשות , שבתוכן קיימים כל השירותים הללו, שמאפשרים לרוכשים לנהל את שגרת חייהם ללא צורך להתנייד עם רכב לכל פעילות שוטפת".

מה הטיפ הכי חשוב שאת יכולה לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"רבים חושבים שלאור משבר הקורונה שאנו מצויים בעיצומו, ייתכן שמחירי הדירות יירדו. כניסתו של שר השיכון החדש, יעקב ליצמן, שבינתיים התפטר ולא ידוע מי יחליף אותו, עוררה תקוות לתוכניות דיור שייטיבו עם הרוכשים, ולכן יש הנוטים "לשבת על הגדר". הטיפ שלי הוא לא להמתין בגלל שכל ההערכות מדברות על מגמה של עליית מחירים כבר בטווח הקרוב. לכן, אין טעם "לשבת על הגדר" משום שיתכן שההמתנה הזאת תעלה לא מעט כסף לרוכשי הדירות".

לפרויקט 40 הצעירים המבטיחים בנדל"ן והתחדשות עירונית 2020 >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות