פרסמו אצלנו: *5931

קבוצת העדכונים בוואטסאפ

מגדילים פודקאסט

שלחו לנו דוא״ל

רשות מקרקעי ישראל מחזקת את צפת עם תוכנית למגורים ומסחר

תוכנית מתחם כ"ג אושרה להפקדה בוועדה המחוזית. הילה בלוטרייך: "שער כניסה לליבה הפועם של צפת, בשורה של ממש לעיר כולה"

צפת // Depositphotos
צפת // Depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון החליטה לאשר להפקדה את תוכנית 'צפת-מתחם כ"ג', יוזמת רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית צפת. התוכנית, מתפרשת על כ-23 דונם במרכז העיר העתיקה בסמוך לבניין הסראיה, סביב רחוב העליה ב' וסימטת הכ"ג. "במסגרת מאמציה של רשות מקרקעי ישראל לקידום שטחים לפיתוח כלכלי, תיירותי ומגורים בעיר צפת, מקודמת בימים אלו, יחד עם עיריית צפת, התוכנית למתחם כ"ג", מסבירים ברמ"י, "הממוקמת בכניסה לעיר העתיקה ומהווה שער כניסה מרכזי לכלל פעילותה". 

התכנית המוצעת תואמת לתכנית הכוללנית של העיר צפת ותכנית המתאר העירונית התקפה וכוללת כ- 36  יח"ד למגורים, 15 יחידות אירוח, 10 יחידות לסטודנטים ומלונאות בהיקף של למעלה מ-75  יחידות אירוח מלונאי. עוד היא כוללת שטחים למגורים ותיירות, מסחר ומשרדים

הילה בלוטרייך, מנהלת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל: "פיתוח מתחם כ"ג המהווה שער כניסה לליבה הפועם של צפת, הוא בשורה של ממש לעיר כולה. רשות מקרקעי ישראל פועלת ללא הרף כדי לממש את הפוטנציאל הגלום בקרקע, תוך יצירת עירוב שימושים חכם המשלב מגורים, תיירות ומסחר לצד המורשת וההיסטוריה של המקום. נמשיך לפעול ולהוביל מיזמים לחיזוק מעמדן של ערים כמו צפת כעיר תיירות ותרבות מובילה, תוך שמירה על המורשת והמרקם העירוני הייחודי לה."

התוכנית נערכה ע"י יעד אדריכלים מתכנני ערים ונוף בע"מ.

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מכירים מישהו שצריך לקרוא את הפוסט? שתפו אותו. ?

נשמח לדבר אתך
נגישות