פרסמו אצלנו: *5931

קבוצת העדכונים בוואטסאפ

מגדילים פודקאסט

שלחו לנו דוא״ל

מאות דירות חדשות לקיבוץ גליל ים - אושרה תוכנית המיתאר

הוועדה המחוזית אישרה תוספת של 230 יחידות דיור לקיבוץ היחיד במחוז תל אביב: "מאזנת בין התפתחות הקיבוץ ופתיחת הנחל למעבר הציבור"

אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה לאשר את תוכנית המתאר לקיבוץ גליל ים.

התוכנית משתרעת על שטח של כ-351 דונם ותיתן מענה  לכ-1,500 תושבים. כיום קיימות בקיבוץ 190 יחידות דיור, והתוכנית כוללת תוספת של 160 יחידות דיור, לצד 70 יחידות דיור קטנות בשטח של עד 55 מ"ר במסגרת דיור מיוחד. בסך הכול יעמוד היקף יחידות הדיור בקיבוץ על 420 יחידות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-48 אלף מ"ר לתעסוקה, וכן שטחים למבני ציבור, מבני משק, ספורט ונופש.

במסגרת התוכנית נקבעו תשעה מבנים לשימור, בהם מבנה הסילו ומגדל המים שיוגדרו לשימור מחמיר. מבנים אלה מהווים חלק משמעותי מהמורשת ההיסטורית של ההתיישבות העובדת ומספרים את סיפור הקמת הקיבוצים טרם קום המדינה. המבנים ישולבו בלב הקיבוץ כחלק ממערך של שטחים ציבוריים פתוחים ומערכת שבילי הליכה ירוקים, המתחברת לרשת השבילים ההיסטורית וממשיכה אותה.

התוכנית שמה דגש על שיקום נחל גלילות וגדותיו, והיא כוללת פיתוח מרחב ציבורי לאורך הנחל, שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, אזורי שהייה ופנאי.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "מדובר בתוכנית ייחודית שכן זהו הקיבוץ היחיד במחוז תל אביב, ובהתאמה היא מאזנת בין התפתחות הקיבוץ לשמירה על אופיו וזאת תוך שילובו במרחב ופתיחת הנחל למעבר הציבור. התוכנית קובעת מבנים ומרחב ציבורי לשימור לטובת הדורות הבאים בשים לב לעובדה כי מרבית אדמות הקיבוץ הפכו לאורך השנים לחלק מהערים הרצליה ורמת השרון".

קיבוץ גליל ים נוסד בשנת 1932 על ידי קבוצת "הבחרות הסוציאליסטית העברית" כקיבוץ עירוני בתל אביב ובהמשך באזור גבעתיים. בשנת 1943 הוקם במיקומו הנוכחי. כיום מתגוררים בקיבוץ כ-500 תושבים.

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מכירים מישהו שצריך לקרוא את הפוסט? שתפו אותו. ?

נשמח לדבר אתך
נגישות