banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

אושר נוסח תיקון לחוק מתקנים פוטו וולטאיים על בנייני מגורים משותפים

אחוז ההסכמה הנדרש לשם התקנת מערכת סולארית לשימוש כלל דיירי הבניין יעמוד על 66% מבעלי הדירות הבניין. התיקון צפוי לעלות לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה בדיון משותף עם ועדת חוק חוקה ומשפט את נוסח התיקון לחוק המקרקעין שיאפשר להקל על התקנת מערכת להפקת חשמל מאנרגית השמש בבניינים משותפים. התיקון יעבור לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. 

לפי התיקון לחוק, יוזמת המשרד להגנת הסביבה, אחוז ההסכמה הנדרש לשם התקנת מערכת סולארית לשימוש כלל דיירי הבניין יעמוד על 66% מבעלי הדירות הבניין. כמו כן, יתאפשר לבעל דירה להקים מערכת סולארית לשימושו הפרטי בהתחשב בחלקו היחסי בגג ובכפוף למספר תנאים, וזאת ללא שתידרש הסכמת יתר בעלי הדירות בבניין. "התיקון יקדם עקרונות חשובים של ביזור במשק החשמל, יחבר את צרכן החשמל להבנה שביכולתו גם לייצר בתחומו ויאפשר תיקון לעיוות שהונצח במצב הנוכחי, שבו הלכה למעשה התאפשרה התקנה סולארית רק לבעלי דירות צמודות קרקע", אומרים במשרד להגנת הסביבה. 

יצויין כי עד כה הצורך בהסכמת כלל בעלי הדירות בבניין הגביל את האפשרות של יחידים או של קבוצת דיירים להתקין מתקנים להפקת חשמל מאנרגית השמש, הן לשימושם הפרטי והן לשימוש כלל דיירי הבניין. 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "אישור תיקון החוק יאפשר להעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות הOECD, ויהווה בשורה אדירה עבור 75% מהציבור הישראלי המתגורר בבניינים משותפים, ציבור שעד כה היה מודר מהמהפכה הסולארית. מדובר בצעד שעשוי לצמצם פערים חברתיים ויאפשר הכנסה לכל מי שמחליט להתקין פאנל סולארי על גג ביתו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות