banner
מגדל אסותא // צילום: משה צור
מגדל אסותא // צילום: משה צור

איזה אדריכל התהדר השבוע בפרס בינלאומי?

מגדל אסותא, שתוכנן על ידי אדריכל משה צור, זכה במקום הראשון בקטגוריית Urban Habitat בתחרות השנתית של המועצה הבינלאומית לגורדי שחקים ובניה אורבנית

מגדל אסותא // צילום: משה צור

מגדל אסותא בתכנון האדריכל משה צור זכה השנה במקום הראשון בקטגוריית "Urban Habitat" בתחרות הבינלאומית השנתית של המועצה הבינלאומית לגורדי שחקים ובניה אורבנית – CTBUH. לתחרות ניגשו עשרות מועמדים מצטיינים מכל העולם, והיא התקיימה באפריל האחרון בשיקגו באירוע ללא קהל, בשל התפרצות מגפת הקורונה. זוהי הקטגוריה היחידה שבה זכה בניין מישראל בתחרות השנתית, כאשר המדינות הבולטות ביותר בשאר הקטגוריות היו ארה"ב וסין. 

ומה אומר האדריכל בתגובה?

"אסותא באוהאוס וילג' הינו הישג תכנוני ואדריכלי יוצא דופן, הממחיש בצורה מיטבית שילוב של בניה חדשה בתוך רקמה עירונית קיימת, תוך שיפור הסביבה העירונית כולה וחיזוקה. התכנון משלב שימור, בניה מירקמית חדשה ומגדל תוך יצירת מעברי הולכי רגל חדשים דרך הפרויקט, חללים פתוחים בקנה המידה העירוני ומבני הציבור. המהפך והטרנספורמציה של אתר בית החולים הינה דרמטית – משטח מנותק ועוין לסביבתו לחלק אינגטרלי ומלא חיים המשתלב בעיר".

האדריכל גיל שנהב כנען שנהב // חן גלילי
האדריכל גיל שנהב כנען שנהב // חן גלילי

אדריכל גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים ויו"ר ISRAEL-CTBUH: "מגדל מגורים אינו ניצב בפני עצמו אלא נטוע בסביבה עירונית סואנת וצפופה ומספק מגוון רחב של שימושים. באינטנסיביות המאפיינת כיום את כל הערים הטובות בעולם תפקידיו של מגדל המגורים הם רבים ומגוונים – הוא צריך לפנות לא רק לדייריו אלא להרים תרומה משמעותית למרחב שבו הוא נמצא, לשכונה ולעיר, לתושבים ולעוברי האורח. הפרס בקטגוריה זו ניתן למגדלים שאוכלסו לפני שנה לפחות, על מנת לבחון ולראות את ההשתלבות וההשפעה החיובית שיש להם על המרחב כולו. קהילת התכנון הישראלית זוכה להערכה רבה בעולם ובעבר קיבלו פרסים פרויקטים נוספים כגון מגדל עזריאלי שרונה".

ישראל דוד, מייסד ומנהל משרד לתכנון הנדסי, סגן לשכת המהנדסים, מ"מ יו"ר איגוד המהנדסים ונציג CTBUH בישראל: "מדינת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח מדהימה של פרויקטים מיוחדים ובמיוחד במבנים רבי קומות. פרויקטים איכותיים מתוכננים ומבוצעים על ידי צוותי תכנון ישראליים. האגודה העולמית לבניית רבי קומות הבינה את התובנות והייחודיות של פרויקטים בישראל ובשנים האחרונות מעניקה פרסים לפרויקטים מיוחדים ואף העניקה תעודות הערכה למתכננים ישראליים על מצוינות. גם השנה האגודה מצאה לנכון לציין את פרויקט אסותא בתל אביב כפרויקט ייחודי ברמה הבין לאומית. המעורבות של המתכננים הישראליים תלך ותגבר למרות הקורונה כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות