banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

אושרה תכנית המתאר לבאר יעקב הכוללת 7,700 יח"ד

התכנית כוללת תוספת של 7,700 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-85,000 תושבים. רחוב נעמי שמר הוכרז כרחוב העירוני הראשי לעיר באר יעקב, הכולל עירוב שימושים של מגורים, מסחר ובנייה לגובה

אילוסטרציה // depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז אישרה למתן תוקף את תכנית המתאר לבאר יעקב. התכנית שביוזמת רשות מקרקעי ישראל משתרעת על שטח של 9,500 דונם, כולל תוספת חלקים ממחנה צריפין המתנה. 

התכנית כוללת תוספת של 7,700 יחידות דיור שיתווספו ל-19,300 יחידות דיור שכבר אושרו, מרביתן בתחום מחנה צריפין המתפנה, כך שבסה"כ מדובר בתוספת של 27,0000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-85,000 תושבים. 

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית מקצה את היקף השטחים הציבוריים הדרושים עבור מוסדות ציבור בהיקף של 650,000 מ"ר שטחים פתוחים בתוכם פארק עירוני חדש בהיקף של 1,066 דונם ומבנים כלל עירוניים לרבות בית עירייה, אצטדיון כדורגל ומגרשי ספורט. כמו כן, התכנית קובעת את רחוב נעמי שמר כרחוב העירוני הראשי לעיר באר יעקב. הרחוב יתאפיין בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה ובנייה לגובה לאורכו. 

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן: "אישור תכנית מתאר לבאר יעקב אשר מקשרת בין כל חלקי העיר החדשים והוותיקים על ידי ציר תחבורה ציבורית והופכת את הישוב מישוב סמי-כפרי לישוב עירוני בעל פוטנציאל פיתוח כלכלי ואורבני איכותי. התכנית נתנה דגש להמשך פיתוח מעבר לתכנית המתאר בצורך בקיום תחבורה ציבורית רבת קיבולת". 

במינהל התכנון מציינים כי: "בהחלטה התייחסה הוועדה לאפשרות לתוספת זכויות בנייה על רקע התכנון המתהווה למערכות הסעת המונים וקידום תכנית המתאר הארצית למטרו. הוועדה ציינה כי היות והקמת הקו החום מוטלת בספק ומיקומן של תחנות המטרו עדיין אינו ידוע בוודאות, אין מקום בעת הזו להעצים זכויות במסגרת התכנית הכוללנית. ככל שתהיה וודאות בדבר ביצוע הקו החום או מטרו, ניתן יהיה לקדם תכניות לתוספת זכויות ושימושים לאורך ציר הרק"ל וסביב תחנות המטרו, ללא שהתוספות יהוו סתירה לתכנית זו". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות