banner
חבר הכנסת רועי פולקמן // צילום: יוסי אלוני באדיבות דוברות מפלגת כולנו
חבר הכנסת רועי פולקמן // צילום: יוסי אלוני באדיבות דוברות מפלגת כולנו

הצעת חוק: רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות

"אנשים רבים נעקצים מחאפרים"

תמונה: חבר הכנסת רועי פולקמן // צילום: יוסי אלוני

במדינת ישראל קיימת חובת אחריות על ביצוע עבודה על ידי קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות משנת 1974,  אולם החקיקה לא מעודכנת וחד משמעית, על כן ישנם לא מעט קבלנים המנצלים את זה, הסבירו מגישי ההצעה. בשל כך, אזרחים רבים הנעזרים בשירות זה נופלים קורבן לעבודות רשלניות, שלעתים מתגלות כעבור חודשים רבים ממועד השיפוץ ולא מקיימות עילת תביעה. 

כדי לתת מענה לקשיים אלה, הגיש ח"כ רועי פולקמן בתמיכת משרד השיכון, הצעה הקובעת מספר כללים כדי שתובטח איכות השירות שניתן על ידי קבלני שיפוצים רשומים לצרכנים תוך יצירת הסדר ברור לפיצוי במקרה שבו נפל פגם בביצוע עבודה או שירות קבלנות.

"הנורמה החדשה תחזק את התחרות"
עיקרי ההסכמים במסגרת החוק כוללים: מודל גמיש , כאשר קבלני השיפוצים יהיו מחויבים לתת מינימום של שלושה חודשי אחריות ומעבר לכך הם יבחרו בעצמם כמה זמן נוסף הם בוחרים לתת. "הדבר יהווה 'תווית איכות' באמצעותה הקבלן יוכל למעשה להעיד על איכות עבודתו. הנורמה החדשה תחזק את התחרות ותהווה עוד תמריץ לקבלן להתחרות באמצעות תו איכות על עבודתו", מסבירים בלשכת פולקמן. כמו כן, תהיה אפשרות פניה לרשם הקבלנים במקרה של אי מתן אחריות ובמקרה של אי עמידה באחריות ונקיטת סנקציות כנגד אותו קבלן כמו התראה, נזיפה, השעיה זמנית וגריעה מהמרשם. עוד על פי ההצעה  האחריות תחול בחוזים בכתב ובחוזים בעל פה ולא תהיה אפשרות לקפח מי שלא חתם חוזה בכתב, דבר שיוצר אחידות, כאשר הקבלן יספק אחריות על עבודתו אף אם נערך חוזה בעל פה. 

על פי ההצעה החוק יחול על קבלנים רשומים ברשם הקבלנים בלבד (קבלנים רשומים הם אלו המעוניינים לעשות עבודות בהיקף של מעל 44 אלף שקלים). "בכך, נבטיח לצרכן אפשרות להבחין בין קבלן רשום שמחויב בתו איכות לבין קבלן שאינו רשום ואינו מחויב", אומרים בלשכתו. 

יו"ר סיעת כולנו ח"כ פולקמן מסר כי: "הצרכן הישראלי יקבל שקט נפשי בבואו להזדקק לשירות שיפוצים, מעבר לאחריות לביצוע, הדבר יסייע להעלאת רמת ענף קבלני השיפוצים ויגדיל הבידול בין החאפרים לאנשי המקצוע".

שר השיכון והבינוי, האלוף במיל׳, יואב גלנט: "הגיע הזמן לשים סוף ולעצור את ההתנהלות החפיפניקית בתחום השיפוצים. החוק יעביר את האחריות לידי הקבלנים ויאפשר להפעיל סנקציות במידת הצורך. נמשיך לפעול למען הציבור בישראל במטרה לאפשר חיים בסביבה הולמת".

 

ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים // צילום: יגאל עמר
ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים // צילום: יגאל עמר

: "זהו נדבך נוסף בתכנית הכוללת שאנחנו מובילים למיסוד של ענף השיפוצים. הכוונה למעשה היא להחיל חוק מכר כפי שקיים בענף הבניה – גם על ענף השיפוצים.  אנחנו רוצים להביא לכך שלא יהיה מצב שבו קבלן שיפוצים מבצע עבודה ולא ייקח עליה אחריות  וייעלם כפי שקורה לאנשים רבים שנעקצים מחאפרים"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות