banner
השר גלנט // צילום: ששון תירם
השר גלנט // צילום: ששון תירם

גלנט: "הרשימה המשותפת מקדמת אינטרס פוליטי אישי של הח"כים"

משרד הבינוי והשיכון: הופכלה כמות השיווקים במגזר הערבי

תמונה: השר גלנט // צילום: ששון תירם

כ- 40 ראשי רשויות במגזר הערבי הגיעו היום לכנס בראשות שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, בו הוצג סיכום פעילות משרד הבינוי והשיכון לשנים 2016-2017 במסגרת ביצוע החלטת ממשלה 922. מהכנס עלה כי 3,009 יח"ד שווקו בשנים 2016-2017, זאת לעומת 1,432 יח"ד ששווקו בשנת 2014-2015 טרם הקמת האגף.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "חיוני כי האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל תהיה שוות זכויות ושוות חובות כמו כל אזרחי המדינה. בשנתיים האחרונות, פועל משרד הבינוי והשיכון במרץ ומקדם את הטיפול במגזר הערבי. אנו רואים לעצמנו חובה לקיים קשר הדוק עם ראשי הרשויות הערביים ולטפל יחד איתם בפתרונות בינוי ושיכון לאוכלוסייה. קורת גג הולמת לכל אזרח היא משימה לאומית. אנחנו רתומים במאה אחוז על מנת לסייע לציבור הערבי בכל התחומים האזרחיים והכלכליים. עם זאת, כאשר בכנסת ישראל חברי הסיעה המשותפת מחרימים את קבלת הפנים לסגן נשיא ארצות הברית הם מפריעים לקדם את תועלת החברה הערבית בישראל. התנהגות הרשימה המשותפת מיועדת לקידום אינטרס פוליטי אישי של חברי הכנסת על חשבון הרווחה של הציבור הערבי בישראל. עד סוף 2019 ישקיע משרד הבינוי והשיכון את כל הסכום שהוקצה לו במסגרת החלטה 922 – כמיליארד וחצי שקל לטובת המגזר הערבי בישראל, את התחלות הבנייה ניתן לראות כבר בשטח. אני רוצה שכל אזרח ישראלי, יהודי וערבי יתגורר בתנאים ראויים  ומוסדרים לפי חוק עם תנאים נוחים".

החלטת ממשלה 922
לפני כשנתיים הוקם לראשונה האגף לענייני מיעוטים במשרד הבינוי והשיכון, על מנת לרכז מאמצים בתחום הדיור במגזר הערבי. בין כלל הצעדים, בולטת החלטת ממשלה 922 ויישומה בתכנון ושיווק יחידות דיור, השקעת תקציבים נרחבים בשטחי ציבור, מוסדות ציבור ועוד. בהתאם, משרד הבינוי והשיכון קיים כנס להצגת יישום תכנית העבודה לשנים 2016-2017 במסגרת יישום החלטת ממשלה 922, וכן הצגת התכנון והיעדים לשנה הקרובה. בכנס השתתפו נציגי האגפים השונים במשרד, ראשי רשויות ומועצות ערביות ומנהלי המחוזות.

שווקו 3009 יח"ד
מנתונים שהציג המשרד בכנס עולה כי 3,009 יח"ד שווקו בשנים 2016-2017, זאת לעומת 1,432 יח"ד ששווקו בשנת 2014-2015, 110 מלש"ח הושקעו בתכנון, 334 מיליון שקל הושקעו בהקמת 97 מוסדות ציבורי, 710 מיליון שקל  יושקעו מוסדות ציבור עד שנת 2020. עוד עולה כי בשנתיים האחרונות נחתמו 56 הסכמי פיתוח כוללניים, ביניהם 13 ישובים בתכנית האסטרטגית ו 43 ישובים ממוקדים,  בכפוף להחלטת הממשלה. "במסגרת ההסכמים, יקודם שיווקן של אלפי יחידות דיור ביישובים השונים, לרבות מרכזי מסחר ותעסוקה, וכן יוקצו אזורים גם עבור מבני ציבורי ושטחים ציבוריים פתוחים. מדובר במספר שיא של שיווקים בשנים האחרונות", נמסר מהמשרד. באשר למחיר למשתכן, נמסר כי במסגרת התכנית כבר הוגרלו כ-200 יחידות דיור ביישובים נצרת, כפר מנדא ונחף, ויישובים נוספים צפויים להשתתף גם בהגרלות הבאות. עוד נמסר כי במהלך שנת 2018 מתוכננות כ-8,000 יחידות דיור לשיווק במסלולים השונים.

צילום: ששון תירם
צילום: ששון תירם

יוסי חדד, ראש אגף מיעוטים: "אגף מיעוטים במשרד הבינוי והשיכון מוביל מהפכה ועשייה ברוכה לפתרון מצוקת הדיור במגזר הערבי. מתוך ראייה רחבה ובהתאם למדיניות שר הבינוי והשיכון חה"כ יואב גלנט ניתן דגש בתקצוב יישובי המיעוטים על צימצום פערים בתחומי הדיור."

מאזן גנאים, יו"ר הועד הארצי הרשויות הערביות: "אני מברך על הכנס החשוב. משרד הבינוי והשיכון פועל רבות לקידום הפרויקטים בחברה הערבית. חשיבותו של הכנס מחד להודות לשר על כל העשייה ומצד שני להזדמנות לפתור היום את החסמים שעומדים בפני החברה הערבית במדינת ישראל."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות