banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

"הקורקינטים והאופניים החשמליים אינם הבעיה אלא חלק מהפתרון"

כך אומר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, בעקבות תוכנית חדשה שאמורה לתת פתרון לבעיית התחבורה בערים, זאת לאחר שחלקה של התחבורה הציבורית בישראל מגיע לכ-10%, לעומת כ30-40% בערים הגדולות במערב אירופה 

אילוסטרציה // Depositphotos

"התוכנית האסטרטגית הלאומית לתנועה מקיימת במרחב העירוני" פותחה במטרה להפחית את  התלות ברכב הפרטי, ע"י שינוי המרחב האורבני והתאמתו להליכה ברגל ונסיעה באופניים ובכלים ממונעים קלים, כך מדווח הבוקר משרד הבינוי והשיכון. יחד עם זאת מהמשרד לא נמסרו צעדי התוכנית או עלויות ואישורי תקציבים למימושה.

במסגרת התוכנית הוצג מחקר, לפיו הרגלי הנסיעה של ישראלים בתחבורה ציבורית נופלים ביחס למדינות מערב אירופה. חלקה של התחבורה הציבורית בישראל נמוך מאוד ומגיע בערים הגדולות לכ-10%, וזאת לעומת כ30-40% בערים הגדולות במערב אירופה. עוד עולה כי כ-62% מהנוסעים לעבודה עושים זאת ברכבם הפרטי, לעומת כ- 20% בלבד העושים זאת בתחבורה ציבורית.

"התוכנית מתמקדת במרחבים העירוניים ומציעה כלים אסטרטגיים מגוונים להגדלת השימוש באמצעי תחבורה מקיימים לתנועות קצרות. התוכנית המוצעת יחד עם התוכנית הממשלתית לפיתוח התחבורה הציבורית המבוצעת בימים אלו, מהוות את הפתרון השלם להפחתת התלות ברכב פרטי", מסבירים במשרד הבינוי והשיכון.

בני דרייפוס מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מסר כי: "כחלק מחזון משרד הבינוי והשיכון לשיפור איכות החיים בישראל, מושם דגש רב בשנים האחרונות  לתכנון המרחב העירוני. כתיבתה של התכנית האסטרטגית בשיתוף עם כלל הגורמים, מהווים נדבך נוסף בהסתכלות על האזרח במרכז ופעילות המשרד לשיפור המרחב העירוני בו הוא חי".

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ׳ אבי שמחון, הוסיף כי: "הקורקינטים והאופניים החשמליים, ובוודאי הולכי הרגל, אינם הבעיה אלא חלק מהפתרון. אם נשכיל לייצר עבורם את התשתיות הנכונות, נצליח להפחית את השימוש בכלי רכב פרטיים במרחב העירוני, ונביא להגדלת כמות המשתמשים בתחבורה הציבורית. התכנית הזו היא חלק משלים חשוב להתמודדות עם אתגר התחבורה בישראל. בשנים הקרובות ממשלת ישראל צפויה להשקיע משאבים אדירים בתשתיות התחבורה במטרופולינים ובשירותי תחבורה חכמה".

מאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה תכנון ומדיניות ברשות מקרקעי ישראל, ציין כי:
"התכנית האסטרטגית הלאומית לתנועה מבטאת ניצול יעיל ונכון יותר של הקרקע בראייה תחבורתית ונדל"נית כאחד. התוכנית מרחיבה את השימוש באמצעים קיימים לצד הגידול המשמעותי בהיצע יחידות הדיור בלב אזורי הביקוש."

את התוכנית גיבשו משרד הבינוי והשיכון, המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, רמ"י, מנהל התכנון ומשרד התחבורה. בין היתר התוכנית כוללת הקמה של תשתיות אופניים רציפות ברחובות העורקיים, שיפור הנגישות של הולכי הרגל והרוכבים, היערכות הרחובות לרכב אוטונומי, תכנון רשת רחובות ייעודית להולכי רגל, מתן עדיפות להולכי רגל ואופניים על פני כלי רכב, שילוב מסחר עירוני ברחובות והוספת עצים וצמחייה להגברת הנוחות התרמית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות