דף הבית > דיירים > כיצד היזמים יכולים לייצר ודאות וביטחון לדיירים במתחמי התחדשות עירונית?
ארכיון // מגדילים
כיצד היזמים יכולים לייצר ודאות וביטחון לדיירים במתחמי התחדשות עירונית?
הדייר הממוצע לא מדבר את השפה הנדל"נית והוא ניצב בפני השינוי המשמעותי ביותר בחייו: בכירי קבוצת יוסי אברהמי מספרים על האתגרים של הדיירים בפרויקטיי פינוי בינוי ומסבירים כיצד היזם יכול לסייע להם להתמודד איתם
דיירי בניינים בהליך פינוי בינוי עוזבים את השכנים ואת חיי החברה למספר שנים, לעיתים אחרי עשרות שנים בהן התגוררו באותה דירה, ויש להם לא מעט חששות לגבי הדירה אליה יכנסו עם שובם לבניין המחודש. בין היתר, שתתאים לצרכיהם בהתחשב בכך שהשנים עוברות – ועם הזמן גם הצרכים שלהם משתנים.
"כבר משלב הפינוי, הדיירים עוזבים את דירתם ועוברים לגור בשכירות במקום שאינו הסביבה הטבעית שלהם, לפרק זמן לא מבוטל של תקופת הבנייה", מסבירה לירז זמשטיין, סמנכ"לית התחדשות עירונית ופיתוח עסקי בקבוצת יוסי אברהמי, "ומלווה אותם חשש שהקבלן לא יעמוד בהתחייבויות שלו כלפיהם מכל סיבה שהיא. כמו כן, יש לא מעט שיקולים של האוכלוסייה המבוגרת שלא רואה את עצמה צולחת את הדרך הזו ולעיתים מעדיפה להישאר בדירה הישנה, דבר שהוא בלתי אפשרי בפרויקטים מסוג זה".
לירז זמשטיין // צילום: ענת קזולה
צחי דידי, מנכ"ל קבוצת יוסי אברהמי, מוסיף כי: "ברוב הפעמים מדובר בנכס היקר ביותר שיש לדיירים. על כן, יש לתת להם את היחס המתאים, לשבת ולהסביר להם על התהליך מתחילתו ועד סופו, לשתף אותם בכל שלב ושלב, להבין את צרכיהם ולהתחשב בהם לאורך תהליך התכנון כולו. פעמים רבות ישנם דיירים עם מוגבלויות או צרכים אחרים שיש לקחת בחשבון. נוסף על כך, גם בעת הפינוי יש לעזור לדייר במציאת דירה חלופית ראויה, לוודא כי התהליך עובר ללא קשיים ולסייע ככל שניתן".
צחי דידי // יחצ
לדברי זמשטיין, וודאות, ביטחון, שקיפות ושיתוף הם הדברים העיקריים שעל היזם להעניק לדייר, לאורך כל הדרך. "לכן, אצלנו בקבוצת יוסי אברהמי פתחנו גישה למערכת שיתוף ייחודית עם גישה באפליקציה בנייד ובאתר האינטרנט, כך שבכל פרק זמן הדיירים יכולים לראות את סטטוס הפרויקט ולהפנות אלינו שאלות – ואנו משיבים להם. כמובן שלדיירים שאין גישה לטכנולוגיה או למדיה, נציג הדיירים מטעמנו מנגיש עבורם את המידע הנדרש בכל האמצעים המקובלים, כולל הפצת עדכונים בשפתם של הדיירים. בנוסף, אנו עוקבים אחרי שאלונים שהדיירים מילאו בנוגע לצרכים ולרצונות העתידיים שלהם: לדוגמא, דייר שזכאי לקבל דירת 4 חדרים ומעוניין בדירת 5 חדרים במקומה, או שרוצה לעבור לדירת 3 חדרים, אנו מאפשרים זאת, כך שלמעשה קבוצת יוסי אברהמי מעניקה יחס אישי וגמישות לצרכי הדיירים כבר מרגע ההסכם ועד מסירת הדירה – והכול תחת קורת גג אחת".
אך גם היזם ניצב מול לא מעט אתגרים לאורך חיי הפרויקט, בין היתר לרכוש את אמון הדיירים, ללוות אותם ולהוות אוזן קשבת לצרכיהם המגוונים והרבים לאורך כל התהליך. "לא פשוט לרכוש את האמון שלהם", מספר דידי, "אך כשהם לומדים להבין לאיזו חברה הם עתידים להגיע, ונוכחים לדעת עד כמה אנו משפחתיים ועד כמה אנו נוהגים בשקיפות מלאה, זה בונה את האמון שלהם. אנחנו משתפים ומעבירים מידע לאורך כל הדרך, מקיימים כנסים ופגישות עם הנציגות, בחגים כל הדיירים מקבלים מאיתנו שי ויש נוכחות בולטת שלנו בשטח, ישנן אפילו קבוצות וואטסאפ עם הנציגות".
זמשטיין מציינת כדוגמא פרויקט התחדשות עירונית שהקימה הקבוצה ברמת גן. הפרויקט מאוכלס מזה כארבע שנים ומהווה דוגמא למודל בו הקבוצה הייתה קשובה לצרכי הדיירים לאורך כל התהליך. "מדובר בפרויקט הריסה ובניה מחדש. בבניין התגוררה אוכלוסייה מבוגרת – ואנו באנו לקראתה לאורך כל הדרך. עזרנו לדיירים במציאת דירה חלופית שתהיה כמה שיותר קרובה לדירה שפינו, נתנו להם שירותי אריזה, פריקה והרכבה ויצרנו מקסימום נוחות עבורם. הם היו שבעי רצון מההירתמות שלנו והמליצו עלינו לדיירים אחרים – כך שבסופו של דבר הם הפכו לשגרירים מצוינים של קבוצת יוסי אברהמי".
חברת מגדילים – הפורום הישראלי להתחדשות עירונית בע"מ 515749935 רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות ועל ידי כך מאפשרת לגולשים לגלוש ביתר קלות ונוחות באתר החברה. בניית אתר סוגו נוצרה מדפי תוכן ושירותים שונים הדורשים הנגשה לאנשים עם מוגבלויות. חברת סוגו, משקיעה משאבים רבים, על מנת שהחומרים באתר יונגשו בצורה ברורה וקלה למשתמשים בעלי המוגבלויות השונות.
תהליך הנגשת אתרים או בשמו היותר מוכר נגישות אתרי אינטרנט כולל :
ניווט פשוט בדפי האתר בעזרת המקלדת בלבד
תצוגה ברורה של רכיבי האתר
אפשרות לשינוי גודל הגופן בשתי רמות A, AA, בכל דפי האתר
התאמה לדפדפנים שונים
התאמה לעבודה ברזולוציות שונות – ריספונסיבי
כבדי ראייה- ביטול צבעים והפיכת הצבעים לשחור לבן
כבדי ראייה- חדות וכהות הנראות
כבדי ראייה- חדות ובהירות הנראות
הפסקת הבהובים- כפתורים מהבהבים, תמונות קופצות או כל תזוזה באתר.
פונט קריא- מחליף את הפונט לפונט אחיד לאורך כל האתר
הדגשת קישורים- מדגיש בעזרת קו סימון את הקישורים באתר
רמת הנגישות באתר מגדילים על פי החוק הנדרש הינה רמה 2 AA
סייגים לנגישות:
במידה ומכל סיבה שהיא הדף בו צפיתם אינו הונגש לשביעות רצונכם ואו מכל סיבה שהיא מצאתם לנכון לדווח לנו כי הדף אינו עומד בתקן הנקבע על פי חוק, אנו מתנצלים על כך ונשמח לתקן זאת במידי.
נשמח לענות על כל שאלה ולקבל כל הערה בנושא נגישות, בכתובת הבאה: [email protected]