banner
תל אביב // depositphotos
תל אביב // depositphotos

71% מעולי צרפת בעשור האחרון לא הצליחו לרכוש דירה

כך עולה ממחקר שנערך עבור ארגון הגג של עולי צרפת, והוצג בוועדת העלייה והקליטה. כיום ממתינים 27 אלף עולים לדיור ציבורי, מתוכם 22 אלף קשישים. יו"ר וועדת העלייה והקליטה, דוד ביטן, קרא לפרסם מכרזים לבניית 30 מקבצי-דיור לקבלנים פרטיים, תוך התחייבות לשכור זאת מהם לעשור הקרוב

"עם צפי לגלי עלייה בעקבות הקורונה, על ישראל להיערך בתחום הדיור ובעיקר דיור ציבורי", כך אמר היום יו"ר ועדת העלייה והקליטה, דוד ביטן, בדיון שנערך בוועדה, וקרא למדינה לפרסם מידית מכרזים לבניית 30 מקבצי-דיור לקבלנים פרטיים, תוך התחייבות לשכור זאת מהם לעשור הקרוב. כמו כן הציע ביטן לשקול את הגדלת הסיוע בשכר הדירה לעולים בשנתיים הקרובות. 

"המדינה צריכה להגדיל ולהאיץ  תוספת דירות בדיור הציבורי, להוסיף בניית מקבצי דיור לעולים שיהיו מעוניינים  להתגורר במקבצים אלה", אמר ביטן, "בנוסף, יש להשמיש את כל מרכזי הקליטה הקיימים לעולים בלבד. במספר מקומות מרכזי קליטה משמשים כדירות מושכרות לפועלים – יש להפסיק זאת מיד, גם תוך התרת חוזים". 

בנוסף, ביטן קרא לייחד תכניות מיוחדות לסיוע בדיור ע"י מתן מענקים ומשכנתאות מוגדלות לעולים ממדינות מצוקה כמרוקו, ובנוסף בניית מרכזי קליטה נוספים. הוא קרא למצוא דרך לעקוף ראשי ערים, המערימים קשיים על בניית דיור לעולים. 

מנכ"ל משרד הקליטה, חביב קצב, השיב כי מדובר במגוון פתרונות: "הראשון – סיוע בשכר דירה, ללא מבחן הכנסה, במשך 6-5 שנים אחרי העלייה. לזכאי הביטוח הלאומי, הסיוע הוא ללא הגבלת שנים – עד שתימצא עבורו דירה. זמן ההמתנה לדיור ציבורי הוא כ-7-6 שנים. לפני כשנתיים הועלה הסיוע בשכר דירה לקשישים לכ-300 ₪, ומספר הזכאים הוא כ-65 אלף בתי אב. כיום מאוכלסות רק כ-600-500 דירות ציבוריות בשנה, אך רק כ-30% מיועדות לעולים. כיום ממתינים 27 אלף עולים לדיור ציבורי, מתוכם 22 אלף קשישים. אנו פועלים לרכישת כאלפיים דירות חדשות במקבצי דיור". לדבריו, בקרוב יוענקו לעולים מענקי קורונה וקוסי הכשרה מקצועית.  

אריאל קנדל, מנכ"ל קעליטה – ארגון הגג של עולי צרפת, אמר כי: "אצל עולי צרפת כ-70% הם מעמד בינוני, ואינם מסוגלים לרכוש דירה בכוחות עצמם. הפתרון עבורם הוא שימוש במרכזי הקליטה או דירות-הקלט הקיימות באשדוד, אשקלון, רעננה ואשקלון". בנוסף, הוא קרא לשנות את הסיוע בשכר הדירה, שבמשך ארבע שנים מקיף 25 אלף שקל, ולרכזו למשך שנתיים, לכל היותר. 

יובל פרנקל, מנכ"ל עמיגור, סיפר על 6,000 דירות לקשישים, מהן מתפנות כ-400 דירות בשנה וכאלפיים דירות חדשות שנבנות מדי שנה. פרנקל טען כי קיים קושי בתכנון מול חלק מהעיריות. 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות