banner
עמית שי ושר המשפטים // יחצ
עמית שי ושר המשפטים // יחצ

האם הממשלה תאשר להקפיא הליכי אכיפה על בנייה לא חוקית במושבים?

בעקבות ההסכם הקואליציוני והקמת הועדה לעדכון חוק קמיניץ: תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות יפעלו לאישור מתווה המקפיא לחמש שנים את האכיפה בגין חריגות בנייה במושבים

עמית שי ושר המשפטים // יחצ

מרכז המועצות האזוריות ותנועת המושבים מדווחות על "נכונות לעדכון חוק קמיניץ", זאת לאחר פגישות משותפות שקיימו עם שר המשפטים ועו״ד ארז קמיניץ, המשנה ליועמ״ש לממשלה, אולם אמרו כי: "מדובר בצעד ראשון בלבד ולא מספיק". על פי הדיווח, ההסכם הקואליציוני נבחן על ידי מטה ההתיישבות המשותף, בדגש על סעיף 33 הקובע כי תוקם ועדה פריטטית לעדכון חוק קמיניץ, שמהותו הגברת האכיפה והקנסות על שימושים במושבים (תיקון 116) בגין עבירות בנייה קיימות. 

המתווה אותו הציגו מרכז המועצות האזוריות ותנועת המושבים, נוגע לתמיכתם בהסדרת השימושים ללא היתר בנייה בחלקות המגורים במושבים, לפיו יש לבצע הקפאת האכיפה של היחידה הארצית על חלקת המגורים וחלקה א' החקלאית במושב, כולל שימושים נלווים, לחמש שנים לפחות. כמו כן, על פי המתווה המבוקש בשנים אלו האכיפה על חלקה א' תעשה על ידי הועדות המקומיות ובשני מסלולים הסרה או הסדרה הכל על פי האופק התכנוני הקיים בתוכניות באותה מועצה אזורית.

"נדרשת מידתיות ושלביות באכיפה אשר תעודד את הכניסה להסדרת השימושים וכל זאת ללא הקנסות הכבדים והאכיפה האגרסיבית אלא בהבנות מול המגזרים בהתאם לאופיו של כל מגזר", הם טוענים ומבקשים עוד כי: "במהלך חמש השנים הללו נדון עם רשויות המדינה על תכנית אסטרטגית לשינוי והסדרת השימושים במושבים  ולמציאת שימושים נוספים מידתיים בחלקות המגורים במושבים במבנים החקלאיים שאינם בשימוש ויכולים להוות פרנסה חליפית לחברי המושבים".

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח: "הסעיף הוא צעד ראשון אך לא מספיק אנו נפעל לקיום המתווה שהצענו יחד עם מרכז המועצות האזוריות לתיקון החוק נותן מענה לבעלי הנחלות שנמצאים במצוקה אמיתית והינו מחוייב המציאות. כעת נמתין שהחוק יובא לוועדת הפנים לעדכון בנוסח שהצגנו, קרי הקפאה ל 5 שנים ואפשרות הסדרה ללא הקנסות והאכיפה האגרסיבית, ואנו נהיה עם יד על הדופק עד אשר נגיע ליעד שלנו שהינו עדכון מהותי  לאלתר של תיקון 116". 

יו״ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג׳ג׳: "כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, יש להבחין בין בנייה לא חוקית לשימוש חורג. ברוב המקרים במרחב הכפרי מדובר בשימוש חורג ולא בבנייה לא חוקית. במקומות שיש אופק תכנוני- יש לפעול לקידום הסדרה. המועצות האזוריות הן חלק מהפתרון להסדרה, כפי שאנו מבקשים לאפשר. בהמשך נדאג להרחיב את הפל״ח (פעילות לא חקלאית), לעידוד תעסוקה בתחומים נוספים. אנחנו נוודא שכך יהיה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות