banner
תמונה: shutterstock
תמונה: shutterstock

הותמ"ל אישרה 6,300 יח"ד ברהט ובאור יהודה

יו"ר הותמ"ל אריאל יוצר: "חשיבותן של התוכניות שאושרו היום בותמ"ל הן בהגדלת היצע יחידות הדיור"

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור אישרה תכניות לתוספת של כ-4,400 יחידות דיור ברהט וכ-1,900 יחידות דיור באור יהודה.

שכונת מגורים חדשה ברהט
התוכנית ברהט, שקודמה על ידי הרשות לפיתוח והתיישבות בדואים בנגב ובשיתוף עיריית רהט, כוללת כ-4,400 יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 2-10 קומות, מתוכן כ-500 דירות קטנות. עוד כוללת התוכנית 130 יח"ד, שישמשו לדיור מוגן ויוכלו לשמש בין היתר תושבים בגיל השלישי. ממשרד האוצר נמסר כי מדובר בשכונת מגורים חדשה הממוקמת בדרום הישוב וחלה ברובה על קרקעות מדינה ובחלקה על קרקע בבעלות תושבים בדואים. אופי המגורים המגוון בתוכנית נותן מענה למאפיינים הייחודים של החברה הבדואית. כמו כן, התוכנית כוללת כ-45,000 מ"ר לשטחי מסחר, כ-320 דונם למבנים ומוסדות ציבור וכן כ-190 דונם עבור שטחים פתוחים לטובת תושבי השכונה. במסגרת התוכנית תוקם שדרה ראשית עבור הולכי רגל שכוללת פארקים מרכזיים, מוסדות ציבור ומגורים עם חזית מסחרית. התוכנית, נערכה על ידי עמוס ברנדייס – אדריכלות ותכנון עירוני.

מעונות סטודנטים באור יהודה
התוכנית באור יהודה קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עיריית אור יהודה, והיא כוללת כ-1,900 יח"ד. בנוסף כוללת התוכנית 500 יחידות דיור מוגן, מעונות סטודנטים ומבני ציבור שיתנו מענה לצורכי הציבור של תושבי השכונה. במרכז שכונת המגורים, הממוקמת בדרום מערב העיר, מתוכנן רחוב ראשי ובו מבני מגורים בני 16 קומות, שייבנו מעל קומת מסחר ובשאר מתוכננים מבני מגורים בני 6-10 קומות.

התוכנית מתבססת על חיבור מלא של השכונה החדשה עם המרקם העירוני הקיים, יחד עם רשת שבילים ירוקים ושבילי אופניים, שטחים פתוחים ופיתוח אינטנסיבי בפארק בנחל איילון שיכלול שימושים לפעילויות פנאי תרבות וספורט. עוד כוללת התוכנית 110,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ואזור תעסוקה חדש בהיקף של 450,000 מ"ר שיהווה עוגן כלכלי לאור יהודה. עוד מתייחסת התוכנית לבעיות הניקוז בבקעת אונו ומסדירה פתרון ניקוז למרחב. התוכנית נערכה על ידי א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים, בהובלת גילי טסלר מתכננת מרחב עיסקי ת"א ברשות מקרקעי ישראל.

סגן הממונה על התקציבים באוצר ויו"ר הותמ"ל אריאל יוצר: "חשיבותן של התוכניות שאושרו היום בותמ"ל הן בהגדלת היצע יחידות הדיור בשוק עבור איכות החיים של התושבים".

מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין: "אנו עמלים לייצר מלאי תכנוני ענק שימלא את צרכי הגידול הטבעי של האזרחים הבדואים בעשורים הקרובים".

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "השטחים המדוברים אלו שטחים פנויים שאין חסמים לקידומם, ותחילת העבודה לשיווק הקרקע תחל במהרה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות