banner
עו"ד ניסן בן חמו, ראש העיר ארד // יח"צ | ערד // Depositphotos
עו"ד ניסן בן חמו, ראש העיר ארד // יח"צ | ערד // Depositphotos

ראש העיר ערד מקדם שכונה חדשה: "יש יתרון לגור בעיר מרוחקת, ללא אזעקות וללא התרעות"

תכנית "לב העיר ערד" מציעה 450 יח"ד. עו"ד ניסן בן חמו: "יש עלייה בביקושים לעיר ובמחירי הדירות"

זיו גולדפישר 21.11.2023

עיריית ערד מקדמת תכנית בת 450 יח"ד בלב העיר, והשבוע צפויה הוועדה המקומית לגבש המלצה לוועדה המחוזית דרום על הפקדתה. התכנית "לב העיר ערד", ממוקמת על שטח פתוח במרכז העיר. "מדובר על קרקע שהייתה מיועדת לשימוש למבני ציבור, ובמשך שנים עמדה כאבן שאין לה הופכין. כעת, עם עליית הביקושים, מרבית השטח הומר לבנייה", מספר ל"מגדילים" ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו.

תכנית לב העיר ערד מציעה הקמת שכונת מגורים המשלימה את הרקמה העירונית במתחם העיר ההיסטורי. בדברי הסבר של מהנדסת הוועדה, אדר' מרים אלחדד נכתב כי: "מתחם לב העיר הוגדר בחזון התכנוני כמתחם פוטנציאלי לפיתוח שכונת מגורים. זוהי יחידת שטח שטרם פותחה. מתחם התכנית ממוקם צפונית למרכז המסחרי, וגובל בצפון עם הפארק הצפוני המצוי בקצה הצפוני של העיר". התכנית מהווה מסגרת תכנונית לשכונת מגורים בלב העיר הכוללת כ-450 יח"ד בבנייה רוויה ומגוונת, וכוללת מבני מגורים מעורבי שימושים למסחר ותעסוקה. בתכנית הוקצו מגרשים עבור מבני ציבור, בריאות, קהילה, מוסדות חינוך ודת.

התכנית מגירה בינוי לאורך רחובות ירושלים, חברון וקנאים, בנייני מגורים מדורגים בני 6 קומות לאורך הרחובות ו-4 קומות לכיוון השביל הפנימי. התכנית מציעה תמהיל מגורים בבניה מגוונת – טורית, רוויה ומדורגת, הכוללת 20 אחוז יח"ד עד 60 מ"ר לטובת זוגות צעירים ואוכלוסייה מבוגרת.

ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו: "זאת תכנית של עיבוי עירוני. זה שטח שנמצא בלב העיר, עם 450 יח"ד על פי ההערכה, ונמצאת בפאתי פארק. מבחינתנו זה תהליך אינפיל עירוני ואנחנו שמחים שהיא מגיעה למימוש".

כמה תושבים צפויים להיות בשכונה, האם אפשר להעריך את מספרם ב- 1,600 תושבים, על בסיס גודל משפחה ממוצע?
"כן, אבל צריך לקחת בחשבון את התמהיל. למשרד השיכון יש פטיש ליחדות קטנות ואנחנו נגד זה. צמצמנו את מספר היח"ד הקטנות למינימום האפשרי. מרבית הדירות הן דירות של 4-5 חדרים, עם תמהיל של דירות גג ודירות גן. בבנייה רוויה נמוכה יחסית".

עד כמה ערד מבוקשת?
"חלק מהעניין שהתב"עות מתקדמות בארבע השנים האחרונות זה בגלל שהביקושים, וגם המחירים, עלו בצורה כזאת. ערך הנדל"ן משקף ערך עירוני. לא יכול להיות שירות גרוע במחיר גבוה. בסוף יש פה בארבע השנים עליית מחירים וביקושים. המערכה שמתרחשת כיום (מלחמת חרבות ברזל), ואני אומר את זה בצער, הבהירה לאנשים איך זה לגור בעיר שהיא קצת יותר מרוחקת. אנחנו מחוץ לאירוע העצוב והטרגי שקורה היום בישראל. אין אזעקות, אין התרעות, אין מחבלים. אין מה שקורה בצפון ובמרכז. תסתכל על ראשון לציון, עם 170 שיגורים לעיר, ומערכת חינוך משובשת. אז יש גם ערך להיות קצת יותר מרוחק, למרות שעם כביש 6 וכביש 31 אתה תוך שעה וחצי בתל אביב".

מה עם רכבת למרכז?
"יש תכנית שאושרה ב-2019. לרכבת מבאר שבע לערד, רכבת ים המלח. לצערי הרב בגלל חוסר היציבות השלטונית לא מצליחים לגבש תכנית חומש נורמלית במשרד התחבורה. רכבת זה עניין של 700 מיליון שקל, שזה במונחים של תחבורה לא הרבה. ואם כבר יש ממשלה, אז יש מלחמה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות