banner
מירי רגב // דוברות
מירי רגב // דוברות

שרת התחבורה חתמה על הפקעות קרקע ראשונות בתוואי המטרו

מירי רגב: "שמחה לחתום על צווי הפקעה ראשונים המבטיחים זמינות קרקע בתוואי המתוכנן"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב חתמה אמש על הפקעות קרקע ראשונות בתוואי קווי המטרו. "זהו צעד חשוב המאפשר לקדם את תחילת ביצועו של פרויקט התשתיות הגדול ביותר שבוצע בישראל אי פעם", נמסר מלשכתה, שם מציינים כי: "עם חתימת השרה ניתן יהיה להתחיל כבר בחודשים הקרובים את שלב העתקת התשתיות בתוואי המטרו". 

מערכת המטרו שעלותה נאמדת ב-150 מיליארד שקל, כוללת שלושה קווים עיקריים שיחברו בין כל חלקי גוש דן, לצד קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ומערכת קווי אוטובוס מהירים BRT. 

"אין פתרון אחר לבעיית העומסים והפקקים, ולמחסור בחנייה. להיפך, בלי טיפול שורש הבעיה רק תלך ותחמיר", אמרה רגב, "אנחנו מקדמים את המטרו בכל הכוח, ואני שמחה לחתום על צווי הפקעה ראשונים המבטיחים זמינות קרקע בתוואי המתוכנן למטרו. זהו פרויקט ענק בהיקף שטרם נראה בארץ, אך אני בטוחה כי מאמצינו יישאו פרי וכי בעזרת השם, נראה בקרוב מאד את תחילת העבודות."

פרויקט המטרו כולל רשת של שלושה קווים תת קרקעיים באורך כולל של 150 ק"מ ובהם 109 תחנות, המכסה 24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. בקווים אלה צפויים לנסוע כשני מיליון נוסעים ביום. 

קו המטרו הראשון (M1), באורך 85 ק"מ, ינוע בציר צפון-דרום וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין. 

קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 ק"מ וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.

קו המטרו השלישי (3M), באורך 39 ק"מ, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קריית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, ואזורי פיתוח עתידיים ובהם גליל ים, מערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות