banner
יואב גלנט צילום: מיכל מסינג
יואב גלנט צילום: מיכל מסינג

גלנט: "אין סיבה לקחת מחירים כאילו ציפו את הקירות בזהב"

כך אמר היום השר בכנס "תל אביב מתחדשת" של מידע כנסים. ד"ר רינה דגני, מנכ"לית "גיאוקרטוגרפיה" אמרה כי תל אביב נמצאת במצוקת גידול בשטחי מסחר

שר השיכון, יואב גלנט, אמר היום בכנס תל אביב מתחדשת של מידע כנסים כי : "הירידה בהתחלות הבנייה וברכישות דירות היא תופעה טבעית. באופן טבעי אנשים לא מוכנים לשלם מחיר מופרז על דירה. אין שום סיבה שיילקחו מחירים על דירות כאילו ציפו את הקירות בזהב. נגיע בשנה הבאה ל-15000 דירות במחיר למשתכן ונפתור בעיה לסגמנט באוכלוסיה שאין לו. מדובר בתהליך טבעי. אנחנו היזמים ומורידים את ערך הקרקע". עוד אמר גלנט כי: "הורדת מחיר הקרקע והתחרות בין הקבלנים הם שמורידים את רמות המחירים. תוך עשור 20 אחוז מהבנייה בישראל תהיה בהתחדשות עירונית. יש פוטנציאל של חצי מליון דירות במסגרת התחדשות עירונית. בעזרת הרכבת היעד של 100 אלף דירות בשנה- זה אפשרי. התחדשות עירונית היא העתיד של מדינת ישראל".

יואב גלנט // צילום מערכת מגדילים
יואב גלנט // צילום מערכת מגדילים

במסגרת הכנס, שהתקיים באוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות מאות בכירי הענף ודיירים, נערכו פאנלים והרצאות מקצועיות שעסקו בתוכניות ההתחדשות העירונית של תל אביב ובסוגיות הנוגעות לענף הנדל"ן.  בין הנואמים המרכזים, היה גם חיים אביטן, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, שאמר כי: "יש לנו בעיה לאומית של חוסר בדיור וחוסר בתחבורה ציבורית, שר השיכון ואנוכי נמצא פתרונות. אני בתפקיד כבר 5 חודשים ורואה את התהליך כולו קורם עור וגידים".

חיים אביטן צילום פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית
חיים אביטן // צילום פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית

 ארז כהן, שמאי מקרקעין ומשפטן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, אמר בפאנל מקצועי, כי "השכונות הדרומיות בתל אביב מהוות את הפוטנציאל הגדול היותר, ניתן למצוא מחיר של 2-2.2 מיליון שקל לדירה חדשה, אולם עיריית תל אביב מתעקשת על מכפילי בינוי קטנים יותר ואז פחות כדאי".

ארז כהן, שמאי מקרקעין ומשפטן // מגדילים
ארז כהן, שמאי מקרקעין ומשפטן // מגדילים

 גידול של 17 אחוז בלבד בשטחי מסחר

ד"ר רינה דגני, מנכ"לית מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה ומומחית בכלכלה עירונית, אמרה כי אסור לבצע בשכונות דרום תל אביב, באופן אוטומטי שימושים מעורבים של מגורים ומסחר, "משום שלא כל מה שמתאים לצפון ומרכז תל אביב מתאים לשכונות הדרום מזרח של העיר. בעיר תל אביב חסר חלק ניכר בשטחי מסחר. מ- 1983 חל גידול של 17% בלבד בשטחי מסחר בתל אביב לעומת גידול של כ- 30% באוכלוסייה. בעיר מתגוררים כיום כ- 433 אלף תושבים ופועלים בה כ- 13 אלף עסקים בתחום המסחר, מעט יותר ממיליון מ"ר.

ד"ר רינה דגני והיזם יהודה הרציג // מגדילים
ד"ר רינה דגני והיזם יהודה הרציג // מגדילים

רק בשנים האחרונות החל גידול מואץ יותר בפיתוח שטחי מסחר בעיר. בפועל, בעיר לא נוספו שטחי מסחר משמעותיים במשך תקופה ארוכה". לעומת זאת יהודה הרציג, הבעלים של הרציג נדל"ן, אמר כי: "אני ממליץ על עירוב שימושים בהתחדשות עירונית, לא רק משרדים אלא גם שירותים שכונתיים כקופת חולים ומרכולים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות