banner
טרומן 2-6 קריית חיים // דוברות עיריית חיפה
טרומן 2-6 קריית חיים // דוברות עיריית חיפה

עיריית חיפה נותנת לראשונה מענקים לשיפוץ חזיתות מבנים

המענקים וההלוואות ייתנו באזורי עדיפות בקריית חיים ובקריית שמואל, בסך של עד 22 אלף שקל

תמונה: טרומן 2-6 קריית חיים // דוברות עיריית חיפה  

מועצת עיריית חיפה אישרה לאחרונה מתן מענקים בסך של עד 7,000 שקל לכל יחידת דיור למטרת שיפוץ חזיתות באזורים שהוגדרו כאזורי עדיפות. בתוך כך, הגדילה העירייה את סכומי ההלוואות הניתנות על-ידה לכלל תושבי העיר לצורך שיפוץ חזיתות מבנים, והוא יעמוד כעת על סך של עד 15,000 שקל ליחידת דיור, בפירעון של 60 תשלומים ללא הצמדה וריבית.   לאחר הגדלת הסיוע, מסתכם סך ההטבות הניתנות לכל יחידת דיור, הנכללת באיזורי העדיפות בקריית-חיים, קריית-שמואל ובהדר, לצורך שיפוץ חזיתות, בסכום של עד 22 אלף שקל.

תל חי 14 // אלה שר, המרכז לייעוץ אדריכלי בהדר
תל חי 14 // אלה שר, המרכז לייעוץ אדריכלי בהדר

מנכ"ל העירייה גדי מרגלית: "חיפה מובילה בארץ בביצוע תכניות התחדשות עירוניות.  במקביל לתכניות אותן מובילה העירייה בשכונות הוותיקות מבקשת העירייה לעודד חידוש וחיזוק מבנים בכל שכונות העיר ברמה הגבוהה ביותר על פי הסטנדרטים אותם קבענו לבנייה בעיר, ועל כן החלטנו על הגדלת הסיוע הניתן כהלוואה בכל שכונות העיר בנוסף למענקים הניתנים באזורים המוגדרים כאזורי עדיפות".   

אזורי העדיפות, בהם ניתן המענק לשיפוץ חזיתות מבנים, הוגדרו בשלב הראשון בקריית חיים, בקריית שמואל ובהדר הכרמל.  הניהול האדמיניסטרטיבי של הפרויקט יתבצע באמצעות "עירונית קריית חיים – שמואל" בשיתוף משרד מהנדס העיר.

מענקים בסך 10 אלף לעסקים במפלס הרחוב

בתוך כך הוכפל הסיוע שניתן בשכונת הדר לשיפוץ חזיתות, ומעתה ייהנו תושבי הדר הכלולים באזור העדיפות ממענק בסך של עד 7,000 שקל ומהלוואה בסך של עד 15,000 שקל, שתוחזר ללא ריבית והצמדה ב – 60 תשלומים. לעסקים הנמצאים במפלס הרחוב יוענקו מענקים מוגדלים בסך של עד 10,000 שקל לשיפוץ חזיתותיהם. ניהול הפרויקט בהדר מתבצע באמצעות מינהלת קהילת  הדר.

הס 11 // אלה שר, המרכז לייעוץ אדריכלי בהדר
הס 11 // אלה שר, המרכז לייעוץ אדריכלי בהדר

"ההלוואות יינתנו לאחר אישור מהנדס העיר על תכנית מפורטת לשיפוץ חזית הבניינים, אשר תכלול סילוק מפגעים חזותיים, צנרות, שלטים ואביזרים בולטים אחרים, ביצוע עבודות טיח וצבע, באופן שישיב את הבניין קרוב ככל הניתן למצבו המקורי, גינון, הסדרת חדרי מדרגות ואיטום. תנאי נוסף לאישור התכניות הוא כי השיפוץ יכלול את כל חזיתות הבניין, לרבות הגגות", נמסר מהעיריה.  בתוך כך, מסייעת "האגודה לתרבות הדיור" בהתארגנות הדיירים לשיפוץ המבנים, קביעת אסיפות דיירים וקבלת הרוב הדרוש לביצוע ההליך, הכנת מפרטים טכניים וכתבי כמויות, פיקוח הנדסי על העבודות, בחינת טיב החומרים ואופן ביצוע השיפוץ עד הוצאת תעודת גמר שיפוץ.

ראובן צדוק, מנכ"ל "האגודה לתרבות הדיור": "הניסיון מוכיח, כי ערך הנכס עולה משמעותית לאחר פרויקטים של התחדשות עירונית, כך שההשקעה משתלמת וכדאית".

שלומי אור, ממונה מחוז צפון ב"אגודה לתרבות הדיור": "שיפוץ המבנים ישפר את איכות חיי הדיירים וירענן לא רק את הבניינים בהם הוא מתבצע אלא את השכונה כולה ויוביל לעלייה בערכם של הנכסים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות