banner
יורם אביסרור // יחצ
יורם אביסרור // יחצ

"צריך להמשיך לייצר פתרונות כלכליים יצירתיים שיעזרו למתעניינים ל'קפוץ למים'"

יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו, מסביר מה האתגרים שהקורונה הציבה בפני החברה. בנוסף סבור אביסרור שהמשקיעים עומדים לחזור למשחק בעקבות הפחתת מס הרכישה ושעל המדינה לסייע יותר לרוכשי דירות בפריפריה

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם – יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו.

איפה תפסה אותך הקורונה? איך מתמודדים עם המצב?
"האתגר הגדול ביותר בתקופת משבר הקורונה הוא החשש של הציבור לקנות דירות בתקופה כזו, וחלק גדול מהמאמץ מושקע בהחזרתם לשוק והפגת החששות. אנחנו כחברה הבנו מהר מאד את הסיטואציה, ומיד התאמנו את עצמנו למצב החדש שנוצר וכמובן לצרכים וליכולות של קבל הרוכשים. נתנו לרוכשים פתרונות יצירתיים כלכליים וזה הוכיח את עצמו. הצלחנו להפיג את החששות בקרב הרוכשים והם חזרו למשרדי המכירות ורכשו דירות בפרויקטים השונים שלנו ברחבי הארץ, ולראיה נתוני המכירות בחודשי יוני עד אוגוסט היו מצויינים". 

 עם כמה פרויקטים פתוחים?
"הקורונה תפסה אותי עם 8 פרויקטים פתוחים". 

איזה טיפים אתה יכול לתת למשווקים עמיתים?
"ישראל נמצאת במשבר כלכלי, ולמרות שאנחנו כבר כמה חודשים בתוך המשבר יש עדיין הרבה מאד משפחות שלפחות אחד מבני הזוג עדיין בחל"ת. אי לכך צריך להמשיך לייצר פתרונות כלכליים יצירתיים שיעזרו למתעניינים ל'קפוץ למים' ולרכוש דירה למרות חוסר הודאות. במקביל, לצד הקהל הזה הייתי מציע לחזק את השיווק לקהל המשקיעים, שחזרו לשוק עקב הפחתת מס הרכישה לדירה להשקעה.  הקהלים האלה מחפשים בנקודת זמן זו אפשרויות מגוונות להשקעה". 

מה יקרה לשוק ?
"לאחר קיפאון חלקי בענף בתחילת המשבר, ראינו איך השוק התאושש במהירות רבה ונתוני המכירות בחודשי יוני- אוגוסט אצל רוב הקבלנים העידו על כך. אני צופה עליית מחירים בלי קשר לנגיף, וזאת בגלל העובדה שהביקוש בישראל עולה על ההיצע ולכן מייצר באופן טבעי עליית מחירים. אני רואה גם את המשקיעים חוזרים לשוק וקונים דירות יקרות יותר ממה שקנו בתקופה בה מס הרכישה עמד על 8%. אני חושב ששר השיכון חייב להשקיע יותר בפריפריה, במשרד הבינוי והשיכון אמנם הציג תוכנית שאמורה לתת מענה לאזורים הללו, אך לדעתי הדרך הנכונה שתגרום לאוכלוסייה איכותית לזלוג לפריפריה הוא מענקי מקום. כלומר, משפחה שתעבור לאזור הצפון והדרום, תקבל מענק בגובה של 300-400 אלף שקל תמורת התחייבות למגורים של 10 שנים במקום, וכן יש צורך דחוף לטפל במקורות תעסוקה באזורים הללו".

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"הפרמטרים המרכזיים שחשובים היום לרוכשי הדירות הם נגישות, קרבה לכל השירותים וסביבה ירוקה . לנושא הנגישות לשכונות ולאזורי המגורים יש השפעה מכרעת על ההחלטה האם לרכוש דירה בשכונה כזאת או אחרת. ככל שמקום מגורים הינו בעלת נגישות גבוהה, כך האטרקטיביות שלו עולה ומחירי הדיור עולים בהתאמה. בנוסף רוכשי הדירות, רוצים שבקרבת מקום המגורים יהיה אפשר למצוא את כל השירותים: מרכזי קניות, שירותי בריאות, גני שעשועים ומרכזי תעסוקה ופארקים. כמו כן במיוחד לאור משבר הקורונה, הציבור מחפש סביבת מגורים פחות צפופה עם הרבה שטחים ירוקים פתוחים, שיאפשרו שהייה בהם בלי חשש להיות בצמידות לקהל גדול". 

איזה טיפ אתה יכול לתת למי שרוצה לרכוש היום דירה?
"בשל חוסר הוודאות הכלכלית, רוכשי הדירות צריכים לחפש מי נותן להם את תנאי המימון הטובים ביותר. צריך לבחון זאת על בסיס מצבם הכלכלי של הרוכשים ולדעת גם להתמקח עם הבנקים על ריביות במשכנתאות. לא פחות חשוב – על הרוכשים לחשב כל צעד ושעל כדי שיוכלו לעמוד בהתחייבות שהם נכנסים אליה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות