הממשלה צפויה לאשר את המקטע הדרומי של רשת המסילות המהירות
בעוד 16 שנה צפויים 300 מיליון נוסעים בשנה להשתמש בקו, שיקצר את זמן הנסיעה בין תל אביב לבאר שבע ל- 38 דקות
בעוד 16 שנה צפויים 300 מיליון נוסעים בשנה להשתמש בקו, שיקצר את זמן הנסיעה בין תל אביב לבאר שבע ל- 38 דקות
הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל), העבירה לאישור הממשלה את תוכנית המקטע הדרומי של קו מסילות הרכבת המהירות מאזור נתב"ג ועד באר שבע, שאורכו כ-90 ק"מ. מדובר במקטע המחולק לשתי תוכניות – ממחלף שורק ועד לתחנת באר שבע האוניברסיטה (תת"ל 111) ומאזור נתב"ג למחלף שורק (תת"ל 79).
המקטע הדרומי הינו חלק מרשת המסילות המהירות הארצית באורך כולל של כ- 240 ק"מ, שיחברו בין ארבע מרכזי המטרופוליניים ברשת מסילתית מהירה ומחושמלת, שתאפשר תנועת רכבות במהירות של עד 250 קמ"ש. במינהל התכנון מעריכים כי 300 מיליון נוסעים צפויים להשתמש בקו בשנת 2040.
"במסגרת התוכנית שאושרה כעת, יעשה שדרוג משמעותי לתחנת רכבת באר שבע- האוניברסיטה הקיימת, לצד יתר אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבת קלה עתידית, ושירות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. בהמשך תקודם תוכנית למתחם תחבורה משולב לאגד את כלל אמצעי התחבורה הציבורית ביחד עם מרחבים ציבוריים ושימושים עירוניים נוספים", כך נמסר ממינהל התכנון.
עד כה, אישרה הות"ל במסגרת פרויקט המסילות המהירות את התוכנית מתחנת חוף הכרמל בחיפה עד שפיים (תת"ל 65 א'), מתחנת נבון בירושלים עד לתחנת רכבת חדשה בחאן (תת"ל 108). כמו כן, נותרו שני מקטעים נוספים נמצאים בהליכי תכנון: המקטע מתחנת חוף הכרמל ועד למתחם סדנאות אפרים בחיפה (תת"ל 65 ב') ומסילות 5,6 באיילון (תת"ל 133) משפיים ועד לאזור נתב"ג.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, הרב נתן אלנתן: "תושבי מטרופולין באר שבע והעיר באר שבע בפרט ייהנו מקפיצת מדרגה כבירה עם מימושן של המסילות המהירות והחיבור עם מטרופולין גוש דן. באופן דומה, ההזדמנויות הרבות שנמצאות בבאר שבע וסביבתה תוכלנה להיות נגישות גם בפני תושבי גוש דן בזכות צמצום זמני ההגעה המשמעותיים".
מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי: "התוכנית תספק שירות הסעת המונים מהיר לעיר באר שבע וממנה לשאר המטרופוליניים בישראל. קישוריות זו תתרום לפיתוח הדרום, ותחזק את העיר באר שבע ואת מחוז דרום כולו, החלטה שמקבלת משנה חשיבות בתקופה זו".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן