banner
מרים פיירברג-איכר // באדיבות עיריית נתניה | Depositphotos
מרים פיירברג-איכר // באדיבות עיריית נתניה | Depositphotos

ראש העיר נתניה מרים פיירברג איכר: "כיום מקודמות בעיר למעלה מ -200 תכניות פינוי בינוי"

העיר הגדולה ביותר באזור השרון ממשיכה להתפתח ולהתחדש: "לצד השכונות החדשות שאנחנו מפתחים, חשוב לי לחדש את השכונות הוותיקות"

ניסיון ציבורי: מרים פיירברג -איכר (72) מכהנת כראש העיר נתניה משנת 1998, בשנת 2018 נבחרה לכהונתה בפעם החמישית. נבחרה לראשונה למועצת העיר בשנת 1993 ושימשה כממונה על תחום התרבות. קודם לכן כיהנה כראש מינהל חינוך רווחה ובריאות בעיריית נתניה וכמנהלת האגף לשירותים חברתיים. 

במהלך הקריירה זכתה בפרסים אישיים רבים ביניהם, פרס חזני על מפעל חיים לקידום הלשכה לשירותים חברתיים והקהילה, פרס מצוינות בניהול מטעם מרכז השלטון המקומי על ניהול יעיל, פרס קרן שלם, על הובלה, עידוד ותמיכה בפיתוח שירותים לקהילה עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתם וקידום פעילות לשילובם בחיי הקהילה ביישוב, פרס "ירושלים" על ידי עיתון "בשבע" על "תרומתה העניפה כראש עיר לקליטת עליה, פיתוח תשתיות בתחומי התיירות, התעשיה והמסחר ועידוד היזמות בעיר". 

השכלה: לימודי תואר ראשון ושני באוניברסיטת בר אילן. תואר בוגר בסוציולוגיה, קרימינולוגיה ועבודה סוציאלית, תואר מוסמך בעבודה סוציאלית במגמת מנהל בהצטיינות. 

אולי לא ידעתם: פיירברג -איכר כיהנה כיו"ר איגוד ערים לכבאות. האישה הראשונה מאז ועד היום בתפקיד זה. היא גם האישה הראשונה שנבחרה בבחירות אישיות, להיות ראש עיר.

מתחם צייטלין סלע // הדמיה: ליאור אחירון, גיורא גור ושות' אדריכלים
מתחם צייטלין סלע // הדמיה: ליאור אחירון, גיורא גור ושות' אדריכלים

מתי הייתה פריצת הדרך שלך בהתחדשות העירונית בעיר?
"את חשיבות ההתחדשות העירונית לעיר ולתושבים הבנתי כבר בשנת 2000. לפני כ-20 שנה, התחלנו בשיתוף פעולה עם משרד הבינוי והשיכון והיינו העיר הראשונה שניסתה לבצע פינוי בינוי. למדנו, גם אנחנו וגם משרד הבינוי והשיכון הרבה בתהליך ובשנת 2018, יצא לביצוע הפרויקט הראשון – פינוי בינוי "אנדריוס". שניים מהמגדלים הספקנו כבר לאכלס בשנת 2021. בשנת 2019 הקמתי גוף ייעודי בעירייה שיטפל בכל נושא ההתחדשות העירונית והקמנו אגף מיוחד במנהל הנדסה שאחראי על הוצאה לפועל של הפרויקט תוך שילוב כלל הגורמים, התושבים, היזמים, בעלי המקצוע והגופים העירוניים". 

מהו היקף יחידות הדיור החדשות המקודמות כיום בעיר במסגרת התחדשות עירונית?
"כיום מקודמות בנתניה למעלה מ-200 תוכניות פינוי בינוי בשלבי תכנון שונים ואנו צופים תוספת של 30,000 יחידות דיור בהתחדשות עירונית בשנים הקרובות. כבר כיום 60 תוכניות מקודמות בקצב שיא: 8 תוכניות בביצוע, 7 תוכניות מקודמות להיתרי בניה, 20 תוכניות אושרו בוועדה המקומית, ו-25 תוכניות נוספות מקודמות לדיון בוועדה. מדובר בהיקף של כ-4,800 דירות ומשפחות שצפויות לקבל דירה חדשה במהלך 5 השנים הקרובות".   

מתחם נורדאו // הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
מתחם נורדאו // הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

כיצד העירייה מייצרת ודאות ליזמים ולדיירים?
"אנו מאמינים שהתחדשות עירונית אפשר לבצע כאשר קיימת שקיפות, אחידות וודאות לכל הגורמים. הקמנו שתי מנהלות להתחדשות עירונית הנגישות לתושבים, יזמים ובעלי מקצוע. מנהלת התחדשות חברתית הפועלת בשכונות הדרום ומנהלת התחדשות עירונית במנהל הנדסה. קידמנו ואישרנו תוכנית מתאר להתחדשות עירונית לצד מסמכי מדיניות ברורים. את מרכז העיר הוותיק שלנו חילקנו לכ-120 מתחמים ולכל מתחם נכתב "כרטיס מתחם" המשקף את הדרך בה ניתן לבצע התחדשות בכל בניין הכלול במתחם, כך כל תושב או יזם יכול לדעת בוודאות ובשקיפות מה ניתן ומה לא ניתן לבצע בבניין שלו". 

אלו שכונות או אזורים יקבלו דחיפה משמעותית בשנים הקרובות?
"לצד השכונות החדשות שאנחנו מפתחים בנתניה, חשוב לי לא פחות לחדש את השכונות הוותיקות. בשנים הקרובות אנחנו נתמקד במרכז העיר וצפון העיר הוותיק, לרבות שכונות סלע ורמת הרצל ובשכונות הדרום – קרית נורדאו, דורה, אזורים וחפציבה, שצפויות לעבור חידוש נרחב". 

פינוי בינוי בסוקולוב // צילום: רן אליהו
פינוי בינוי בסוקולוב // צילום: רן אליהו

תוכניות או פרויקט משמעותי שקידמת במהלך הקדנציה לטובת פיתוח העיר?
"חשוב היה לי לקדם במקביל להתחדשות העירונית את פתרונות התחבורה העתידיים. אנחנו מקדמים כיום יחד עם משרד התחבורה מספר מגה פרויקטים משמעותיים שיהפכו את העיר למוטת תחבורה ציבורית  ובכללן, פרויקט מהיר לעיר שיחבר את העיר מקצה לקצה ב-90 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, חיבור העיר לכביש 2 ו-4 בעזרת כביש 561 ומחלף אילנות, חיבור לכביש 6 בעזרת כביש 57, בניה מחדש של מחלף נתניה, הרחבת גשר פולג, שדרוג מחלף חבצלת ויצירת כניסה צפונית נוספת לעיר, הפיכת מחלף איינשטיין למחלף מלא וחיבור נתניה לרשת המטרו ולרכבת הקלה". 

לסיום, משפט השראה שאת נוהגת לומר
"נתניה אהובתי, היא אהבת חיי והצלחת חיי"

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות