banner
עופר נמרודי // ורדי כהנא
עופר נמרודי // ורדי כהנא

בית המשפט החזיר את "מגדל נמרודי" לדיון בוועדה למתחמי רעש מטוסים

ברקע להחלטה עמדה עתירת "הכשרת היישוב" של נמרודי, המבקשת להוסיף 18 קומות למגדל שייבנה בצומת מעריב, בקשה אשר נדחתה על ידי הוועדה המחוזית לאור התנגדות רשות התעופה. המשיבים חויבו בהוצאות משפט בסך 20,000 שקל

בית המשפט קיבל באופן חלקי עתירה שהוגשה בעניין מגדל יעקב נמרודי, אשר מיועד לקום ב"צומת מעריב" בתל-אביב, זאת לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים, לימור ביבי, פסקה כי: "הנני מוצאת לקבל את העתירה באופן חלקי ולהורות על השבת הדיון בבקשה נשוא הדיון לוועדה למר"מ (הוועדה למתחמי רעש מטוסים, כ.ק), על מנת שזו תנחה את רת"א (רשות התעופה האזרחית, כ.ק) לבחון את הבקשה ולקבוע האם ניתן לאיין את הסיכונים הבטיחותיים הכרוכים בחריגה ממגבלת הגובה המבוקשת במסגרת התכנית על ידי הנמכת גובה הבניין המבוקש". 

ברקע לעתירה, ביום 16 ביולי 2018, החליטה הוועדה המחוזית בתל אביב לתת תוקף לתוכנית להקמת מגדל יעקב נמרודי, תוך הפחתת מספר הקומות מ- 60 ל-42, כך לטענת העותרת-  הכשרת היישוב תחת חברת "ה.ה. – משקיעים במקרקעין בע"מ", שיוצגה בעתירה על ידי עוה"ד ענת בירן, אפרת לרנר, רון נבון ואבנר ירקוני. ההחלטה התקבלה בשל התנגדות גורפת של רת"א, אולם החברה טענה בעתירה כי התנגדות זו הושמעה "על אף שהחברה הציגה למוסדות התכנון ולרת"א סקר תעופתי מקצועי ומקיף, אשר קבע כי המגדל בן 60 הקומות לא יפגע בבטיחות הטיסה בנמל התעופה בן גוריון, ואין מניעה לאשר את מלוא הגובה שתוכנן במקור".

בפברואר 2020, לאחר שהושלמה הריסת מבנה "בית מעריב", פורסמה למתן תוקף תוכנית הקמת מגדל יעקב נמרודי, בן 42 קומות בגובה של 180 מטר, הכוללת שטחים עיקריים בהיקף של 43.5 אלף מ"ר ביעוד לתעסוקה ומסחר. 

כאמור, כעת החזיר בית המשפט את הדיון לפתחה של מר"מ, וקבע כי המשיבות לעתירה- המועצה הארצית לתכנון ולבנייה -הוועד למתחמי רעש מטוסים, ועדת המשנה לעררים שליד המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב ורשות התעופה האזרחית-  תשאנה בהוצאות העותרת בסך של 20,000 שקל.

מהכשרת היישוב נמסר כי: "החברה ממשיכה בקידום התכנון של המגדל מול מוסדות התכנון, ונמצאת לקראת הגשת בקשה להיתר חפירה ודיפון, וכן להגשת בקשה למתן תוספת שימושים, לרבות יעוד שטחים למגורים. החברה צפויה לסיים את הקמת המגדל בפרק זמן של 5-6 שנים, כאשר עלויות ההקמה צפויות לעמוד על כ-400 מיליון שקל". 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות