banner
יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד
יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד

לוד: 14,672 יח"ד במתחמי פינוי בינוי במסלול הרשויות המקומיות

בעיריית לוד מביעים שביעות רצון מנתוני 2019, לפיהם בעיר מתכונן שיא של 14,672 יח"ד בפינוי בינוי. בין המתחמים המרכזיים שמקדמת העירייה-  מתחם הליבה הכולל תוספת 4,000 יח"ד ומתחם התחנה הכולל תוספת 1,450 יח"ד

יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד

"תחום ההתחדשות העירונית בלוד נמצא בתנופה אדירה בשנים האחרונות בחסות הסכם הגג שנחתם עם הממשלה", כך אומרים בעיריית לוד בעקבות ניתוח דו"ח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2019, אשר ממקם את העיר בראש רשימת הערים עם מספר יחידות הדיור הגדול ביותר המקודמות במסלול פינוי בינוי שיוזמות הרשויות המקומיות. בין היתר, את ההצלחה צריך לזקוף גם להשקעה של כ- 28 מיליון שקלים של  הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בין התכניות הבולטות המקודמות ברחבי העיר, שחלקן כבר נמצאות בימים אלו לקראת קידום תהליכי שיווק, נמצאות תוכניות מתחם הליבה ומתחם התחנה.

"מתחם הליבה, הממוקם באזור העיר העתיקה, מתוכנן לעבור תהליך מסיבי של התחדשות עירונית, בראייה כי זהו מרכז העיר העתידי של לוד אשר יהפוך למנוף אסטרטגי להתפתחות העיר כולה", מציינים בעירייה, "התכנון במתחם מתבסס הן על חידוש ופיתוח התשתיות, מבני הציבור ופיתוח התיירות והן על ידי חידוש ובניית מבני מגורים משולבי תעסוקה ומסחר".  המתחם כולל תוספת של 4,000 יח"ד חדשות. 

מתחם התחנה ממוקם בצומת הרחובות דוד המלך ושדרות הנשיא, בסמוך לבית המשפט ולמרכז המסחר והתעסוקה הקיים כיום בעיר. המתחם מתוכנן לעבור התחדשות ופיתוח מסיבי של המרחב העירוני בתחומי התעסוקה, המסחר, המגורים, והתשתיות והוא כולל תוספת של כ-1,450 יח"ד. 

חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "מאז הקמתה, דוחפת הרשות הממשלתית במרץ רב את העיר לוד, יחד עם ראש העיר, יאיר רביבו, מתוך כוונה לחדשה ולאפשר סביבה בטוחה לתושביה. הרשות הממשלתית מימנה תכניות מתאר ותכניות במסלול רשויות במעל ל- 28 מיליון שקלים, ומפעילה ביחד עם העירייה את המינהלת העירונית בעיר המסייעת בהצלחה רבה לקידום התהליכים".

עו"ד יאיר רביבו, ראש עיריית לוד: "הצבנו כאן חזון ברור, שקידמנו באמצעות שיתוף פעולה מלא בין התושבים, המנהיגות המקומית והגופים המוניציפליים והממשלתיים. כמי שגדל בעיר, היה חשוב עבורי שניקח את האחריות על עתידה של לוד לידינו. לכן, ההתחדשות העירונית היא רק חלק מהמהלך האסטרטגי, שכולל את הסכם הגג האסטרטגי, הקמת אזור תעסוקה מהגדולים בארץ, פיתוח תשתיתי ולמעשה הכפלת אוכלוסייתה של העיר לוד והשלשת שטחה המוניציפלי בשנים הקרובות. נמשיך לקדם את לוד ולהפוך אותה למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה בלב ישראל". 

עו"ד בן מיוסט, מנכ"ל כלכלית לוד: "העיר לוד מובילה את ההתחדשות העירונית ומהווה אלטרנטיבה נגישה, מעורבת שימושים וקהילתית לזוגות צעירים מגוש דן תוך קידום מוצלח של 7 תכניות ענק בותמ"ל. המנהיגות העירונית, התיאום בין העירייה לכלכלית לוד, שיתוף התושבים וכמובן התיאום עם המדינה הביאו לכך שיזמים רבים כבר הגיעו ללוד ובהם אזורים, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל, רוטשטיין ועוד. לוד אף זכתה בקול הקורא של הרשות להתחדשות עירונית והפכה לעיר הראשונה בארץ, שתוביל מודל ייחודי של פרויקט התחדשות עירונית על בסיס מימון ממשלתי ופילנתרופי".

פעילות ההתחדשות העירונית בעיר מתבצעת באמצעות "המבואה", זרוע הרשות הממשלתית והעירייה להתחדשות עירונית בלוד.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות