banner
ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה // באדיבות משרד האנרגיה
ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה // באדיבות משרד האנרגיה

החל משנת 2025 כל מבנה חדש צמוד קרקע יהיה מאופס אנרגיה

משרד האנרגיה פרסם את מתווה קידום בנייה מאופסת אנרגיה: החל משנת 2030, 100% ממבני המגורים החדשים בבנייה רוויה של 3-5 קומות, מבני ציבור וחינוך חדשים יהיו מאופסי אנרגיה. תרומה של הבנייה מאופסת האנרגיה מוערכת בכ-6% מסך ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2030

משרד האנרגיה, בשיתוף המועצה הישראלית לבנייה ירוקה, מפרסם היום את המתווה לקידום בנייה מאופסת אנרגיה במשק הישראלי. על פי מפת היעדים המופיעה במתווה, החל משנת 2030, 100% ממבני המגורים החדשים בבנייה רוויה של 3-5 קומות יהיו מאופסי אנרגיה, כמו גם בנייה של מבני ציבור ומבני חינוך חדשים. עוד נקבע כי החל משנת 2025, כל מבנה חדש צמוד קרקע יהיה גם הוא מאופס אנרגיה והחל משנת 2035, כל מבני המסחר החדשים בישראל יהיו מאופסי אנרגיה. הראשונים שיעברו לבנייה מאופסת אנרגיה יהיו מבני ממשלה בבעלות מינהל הדיור הממשלתי, והחל משנת 2025 כל מבנה חדש שייבנה על ידי מינהל הדיור הממשלתי יחויב להיות מאופס אנרגיה. יעדים אלה צפויים להיות מאומצים במסגרת צוות ערים ומבנים בתהליך האסטרטגי "כלכלה משגשגת בסביבה מקיימת 2050".  

במשרד האנרגיה אומרים כי: "צריכת האנרגיה השנתית במבנים מאופסי אנרגיה, זהה או קרובה ליכולת המבנים לייצר בעצמם אנרגיה מתחדשת לשימושם. המתווה, שהוכן בהמשך להחלטת הממשלה 3269 (אישור התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית) כולל סקירה של יעדים וכלי מדיניות לקידום הנושא במדינות מובילות בעולם, וכן והמלצות לקביעת יעדים לבנייה מאופסת אנרגיה בישראל. על פי חישוב שנערך, התרומה של הבנייה מאופסת האנרגיה מוערכת בכ-6% מסך ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2030.  

כיום, קיימים בישראל שני מבנים בלבד שהם מאופסי אנרגיה – גן ילדים בחדרה ובית פרטי ביישוב ארסוף. שני מבנים מאופסי אנרגיה נוספים שנמצאים בתהליכי בנייה הם ביהמ"ש בחדרה ומפקדה בבסיס נבטים. 

בעולם, נכון להיום קיימים מעל ל-10,000 מבנים מאופסי אנרגיה, כשהמובילה בתחום היא ארה"ב, בה, בשנת 2019, נספרו 619 מבנים. באירופה, כ-15 מדינות מהאיחוד האירופי קבעו יעדים לבנייה מאופסת אנרגיה.  

שר האנרגיה, יובל שטייניץ: "משרד האנרגיה בהובלתי מקדם יעדים שאפתניים לייצור אנרגיה מתחדשת בישראל. היעד החדש נקבע ל-30% עד שנת 2030, כאשר צעד משמעותי בהשגת היעד הינו המתווה האסטרטגי לקידום בנייה מאופסת אנרגיה בישראל. מדובר ביישור קו עם מדינות מובילות בעולם, אשר מקדמות תכנון ובנייה של מבנים שמייצרים את סך האנרגיה שהם צורכים ממקורות מתחדשים. המשמעות הסביבתית היא צמצום צריכת האנרגיה במלאי המבנים החדש והגברת ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים לצורך ניצול מקסימאלי של פוטנציאל השטח הבנוי. נמשיך להוביל את הנושא במרץ, עד שכל מבנה חדש שיוקם בישראל יתוכנן כמבנה מאופס באנרגיה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות