banner
זאב ביילסקי בכנס ארגון הקבלנים ת"א יפו בת ים // צילום: מיכל מסינג
זאב ביילסקי בכנס ארגון הקבלנים ת"א יפו בת ים // צילום: מיכל מסינג

זאב בילסקי, ראש מטה הדיור, לקבלנים: "אתם שותפים שלנו"

בילסקי התייחס לתאונות באתרי הבנייה ואמר לקבלנים: "האחריות על כולנו. אתם הכי קרובים לפועלים האלו תעשו מה שאפשר לשמור על חייהם"

תמונה: זאב ביילסקי // צילום: מיכל מסינג

זאב בילסקי, ראש מטה הדיור במשרד האוצר, השתתף היום בכנס ארגון הקבלנים בתל אביב יפו ובת ים שמתקיים באילת, שם פתח ואמר: "אני רוצה שתדעו שאנחנו שותפים. בשותפות הזאת אנחנו כאן כדי לעזור ולקדם. אני מכיר את השר כחלון הרבה שנים. הוא פנה אלי מספר חודשים אחרי שהודעתי שלא אמשיך להתמודד לראשות רעננה, מה ששבה אותי זה שפעם ראשונה, ואני איש ציבור מעל 30 שנים,  פעם ראשונה שבא שר אוצר ולוקח את נושא הדיור כנושא חשוב. נושא שמאוד קשה להצליח בו. אין שבוע שהוא לא עוסק בנושא הדיור. צריך להגיד שיש פה כוונה ודרך כדי לקחת את כל הגופים הענקיים המעורבים בענף הזה ולחבר אותם למקום אחד. ויש הרבה מה לעשות. רק בנושא התכנון, כדי שהדרך שלכם, הקבלנים תהיה יותר קלה".

בילסקי פנה לקבלנים, ואמר: "אני הייתי במקומות שהקבלן היה ומקבל את כל הרשימות של מה שהוא צריך לעשות. זה לא אשמתכם, כל פעם נוספים עוד דברים לרשימה. זו מדינה יחידה בעולם שקונים קרקע ,שמים כסף במזומן ומקבלים אישור בעוד 5 שנים. למה? קבלן מקבל אישור אחרי 5 שנים וגם זה בתנאים כאלה וכאלה. אנחנו מנסים לנסות ולצמצם את הזמן הזה. יום יבוא ומישהו יקבל החלטה אמיצה ולא ייתן למצב להיות כמו שהוא, כי זה פוגע בכם הקבלנים. מי משלם את המחיר של כל הזמן הזה? הקבלנים".  עוד אמר בילסקי: "צריך לבנות יותר, זה שעת חירום בישראל, ואני שמח שהשר מסכים איתי".

בנושא מחיר למשתכן, אמר בילסקי כי: "אני חייב להגיד זו תוכנית של שר האוצר לטובת זוגות צעירים. במשך שנים ניסו להגיע לתוכנית ולא כי לא הגיעו להסכמה. שר האוצר באומץ אמר כל מי שאין לו דירה נכנס לתוכנית. עד היום הוגרלו 60 אלף איש חלקם כבר גרים בדירות שלהם, עוד 17.000 דירות נמצאות בבניה. מיטב החברות עובדות בתוכנית ובונות לצעירים דירות באותו סטנדרט שאותה חברה בונה מעבר לרחוב. למדנו את הבעיות, תיקנו, שיפרנו את הסטנדרט. במצב שהיה לפני כן, כאשר עליית מחירים היתה מטורפת לאף זוג צעיר לא היה סיכוי לרכוש דירה חדשה. החלום הזה רק הלך והתרחק ממנו. הרכבת הזאת נעצרה, אותם 60 אלף זוגות שיקבלו דיור הם הוכחה לכך שנמצאה דרך לאפשר לאנשים שלא היתה להם דירה – שתהיה להם".

על התוכניות לעתיד הוא אמר: "צריך שיהיו פה דירות ותשתיות והביורוקרטיה היא הבעיה המרכזית פה. תראו מה קורה עם הגז מצאנו לפני 9 שנים ולא הוצאנו גרם. כל אחד מתקומם שלא יהיה ליד הבית שלו. הצעדים הם בשביל להתקדם הלאה ולהוריש לילדים ולנכדים, לכם הקבלנים,  חלק עיקרי בבניין הארץ ואני רואה בכם שותפים, השר רואה בכם שותפים".

בילסקי התייחס לתאונות העבודה: "אני חייב להתייחס לנושא התאונות באתרי הבניה, נהרגו שלושה פועלים בתחילת השבוע, 27 פועלים הרוגים שיש להם משפחות וילדים, אנשים שהלכו כדאי להביא את הפרנסה הביתה חלקם באים מחוץ לישראל. כולם עסוקים בהטלת אחריות, האחריות על כולנו. אתם הכי קרובים לפועלים האלו תעשו מה שאפשר לשמור על חייהם. מדינת ישראל תתקדם ואנחנו נבנה מדינת ישראל איכותית יותר וטובה יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות