בלעדי: מנהרות יוקנעם בכביש 6 צפון יפתחו בתוך מספר שבועות
מקטע יקנעם – תל קשיש, הוא חלק מפרויקט ענק המבוצע בימים אלו ובמסגרתו יוארך כביש 6 צפונה עד לצומת סומך בסמוך לשפרעם וקרית אתא. ל"מגדילים" נודע כי המנהרות יפתחו בשבועות הקרובים
מקטע יקנעם – תל קשיש, הוא חלק מפרויקט ענק המבוצע בימים אלו ובמסגרתו יוארך כביש 6 צפונה עד לצומת סומך בסמוך לשפרעם וקרית אתא. ל"מגדילים" נודע כי המנהרות יפתחו בשבועות הקרובים
תמונה: מנהרת יקנעם // צילום רועי אדוט
כביש 6, עורק התחבורה המרכזי של ישראל החוצה אותה לאורכה מבאר שבע בדרום, עד מחלף תות בצפון, יוארך בקטע נוסף, מקטע יקנעם – תל קשיש שאורכו כ-5 ק"מ וכולל מנהרות באורך של 1.7 ק"מ, כאשר בכל מנהרה 3 נתיבים לכל כיוון. המקטע מתחיל ממחלף יקנעם ונמשך עד עד למחלף תל קשיש התלת מפלסי על גשר עילי על סמוכות (ויאדוקט) באורך של כ – 700 מטר. וינוהל בידי החברה הזכיינית '6 חוצה צפון'(חברת בת של שפיר) אשר יש לה זיכיון לניהול הכביש ל-34 שנים
הכביש יוארך עד לצומת סומך וכולל 2 מנהרות נוספות
מנהרות יקנעם הצפויות להיפתח לשימושם של הנוסעים בכביש 6 צפונה ודרומה בתוך שבועות, הן חלק מפרויקט הארכת כביש 6 עד לצומת סומך הסמוכה לישובים שפרעם וקריית אתא. הפרויקט כולל סלילת 21 ק"מ כביש מהיר, כריית 3 מנהרות כפולות: יקנעם, רכסים ואיבטין, באורך כולל של 9.4 ק"מ ובניית שני מגה מחלפים. השלמת הפרויקט תאפשר נסיעה חלקה בכביש האגרה לאורך של כ 188 ק"מ מבאר שבע ועד לצומת סומך – ללא רמזורים.
את הפרויקט מנהלת חברת כביש חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצוע של הממשלה. היקף עלות ביצוע הפרויקט כ – 2.5 מיליארד ש"ח(שני המקטעים עד סומך). בין יתר הפרויקטים בביצועה, כפי שפורסם ב"מגדילים" ניהול פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת, הקמתו של כביש 6 והארכתו צפונה ודרומה ועוד. בנוסף משמשת החברה רשות ממונה מטעם הממשלה על מיזמים זכיינים של כבישי אגרה, כמפורט: כביש 6, מנהרות הכרמל והנתיב המהיר משפירים לת"א
מקטע עין תות – יקנעם יורחב לארבעה נתיבים
במקביל לכך, יתבצעו עבודות הרחבה בעלות של כ- 430 מיליון ₪ בכביש 70 בין מחלף עין תות ליקנעם שיורחב משני נתיבים ל- 4 נתיבים לכל כיוון לאורך של 5.6 ק"מ בסופו יהפוך המקטע לכביש 6/70. הפרוייקט עצמו אמור להימשך כ- 3 שנים במהלכן יישאר כביש 70 פעיל. בנוסף לעבודות הרחבת הכביש, יוקם קיר אקוסטי, קירות תמך, ובנוסף יוסדר חניון קק"ל באיזור יער אליקים שיהפוך לתחנת ריענון למכוניות פרטיות ומשאיות. הקבלן המבצע של עבודות אלו יידרש לתחזק את הכביש למשך תקופה של עד 5 שנים ממועד סיום העבודות.
הסוף לפקקים ביציאה מיקנעם
מעיריית יקנעם נמסר כי פתיחת מקטע הכביש הינו בשורה ויהווה סוף לפקקים לנוהגים ביציאה העמוסה בשעות השיא מיוקנעם. בנוסף לכך, לאחר השינויים התחבורתיים האלה, יוכלו הבאים מאזור התעשייה השוכן מצדו השני של כביש 70 להיכנס ישירות לעיר בצומת מרומזרת אחת ולא כפי שהיום לאחר שני רמזורים. בעירייה ביקשו לציין כי בנוסף לפתיחת המנהרות, מתקדמות מאוד העבודות בכביש 672 והרחבתו לארבעה נתיבים. מהכביש תהיה יציאה ישירה לכביש 70 ולמעשה לכביש 6. כמו כן, מתוכננת עוד יציאה נוספת ישירה משכונת שער הגיא לכביש 70. עוד נמסר כי בעקבות השינויים הצפויים ביקש ראש העיר סימון אלפסי, להאריך את משך מופע הירוק ברמזורים שביציאה מהעיר, הן לכיוון חיפה והקריות, והן לכיוון ת"א, וזאת מאחר שממילא מרבית הנהגים שיגיעו לאזור יעברו בכביש 6 ובמנהרות, מה שיפחית באופן משמעותי ביותר את כמות הרכבים שתנוע על כביש 70 שיהפוך למעין כביש עירוני.
כזכור, עם תחילת העבודות אמר דן שנבך, מנכ"ל כביש חוצה ישראל: "אנו ממשיכים במרץ את פיתוחו של כביש 6 צפונה, בהתאם למדיניות משרד התחבורה ולנוחות ובטיחות משתמשי הדרך. הפרוייקט הנדון יקל מאוד על זרימת התנועה במקטעים המוזכרים ויאפשר בסיומו נסיעה רציפה של 188 ק"מ על כביש 6 ,ממחלף סומך ועד באר שבע, ללא רמזורים. אנו מתכוונים לסיים את הפרוייקט במהירות האפשרית, תוך הפעלה רצופה של הכביש לאורך כל שלבי הביצוע, לרווחת הנהגים".
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן