banner
שי אהרונוביץ // צילום: מיכל מסינג
שי אהרונוביץ // צילום: מיכל מסינג

רשות המיסים מקדמת תמריצים להתחדשות עירונית

שי אהרונוביץ', סמנכ"ל בכיר מיסוי מקרקעין, ברשות המיסים:  "אנחנו בוחנים בימי אלה פעולות נוספות הקושרות להתחדשות עירונית, כמו  התיקון שנותן פטור עד 25 מ"ר בתמ"א 38 והסיוע עם התיקון לדיירים קשישים"

תמונה: שי אהרונוביץ // צילום: מיכל מסינג

אהרונוביץ' אמר את הדברים בכנס ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב – יפו – בת ים שהתקיים היום באילת וציין את שיתוף הפעולה בין הארגון לרשות: "דוגמה מובהקת לעבודה המשותפת שלנו עם הארגון  היא מילוי טפסי 50 – טפסים לרישום נכסים בטאבו. רק לסבר את האוזן – יש חובות של טופס י 50 על ידי קבלנים של סכומים של 4 מיליארד שקלים על ידי קבלנים בערכי קרן , כלומר יש המון פרויקטים שלא יכולים להירשם ובעזרת הארגון  בחודשים האחרונים הנושא החל להיות מוסדר", הוא אמר.

הטבת מס אדירה עומדת להסתיים
עוד אמר אהרונוביץ': "ראשית  אני רוצה להזכיר שקיימת הוראת שעה  והיא רלוונטית מאוד בצד של הקונים אבל רבים לא מכירים אותה . להוראת השעה הזו יש ערך גבוה מול בעלי הקרקע  במשא ומתן עמם . מי שימכור קרקע עם עד 250 יחידות דיור הקבלן יתחייב לבנות עד 42 חודשים את הבניין ועם יותר  יחידות דיור עד 48 חודשים. כך הקבלן יחסוך לעצמו לשלם מס של 47 אחוזים ולעומת זאת ישלם רק 25 אחוז . זו הטבת מס אדירה שתסתיים ב 3 לדצמבר 18 ונועדה בעצם לשחרר קרקעות".

אהרונוביץ' מנה מספר צעדים שרשות המיסים מתכוונת לבצע בתקופה הקרובה: "אנו רוצים לפעול לצמצום השימוש במזומן בעסקאות נדל"ן על מנת להילחם בהון השחור. כל רוכש נדל"ן יידרש להצהיר מה הם מקורות המימון שלו ויידרש להציג אסמכתאות לכך . למשל ירושה או הון עצמי . מי שלא ידווח לא יקבל אישור לרישום בטאבו.

"צעד שנבחן בימים אלה  הוא צעדי מיסוי כדי לדרבן מכירה, לאור כך שגילינו שיש כמה אלפי דירות בבעלות קבלנים שלא נמכרות והבניה כבר הסתיימה. בחודשים הקרובים נצא באמירות מפורטות יותר".

הרשות תנקוט צעדים לקידום התחדשות עירונית
"לגבי התחדשות עירונית", אמר אהרונוביץ',  "אני מזכיר לכולנו שביחד עם מטה הדיור והמטה להתחדשות עירונית , עברה חקיקה לפני מספר חודשים שמתייחסת לדייר קשיש בפרויקטים של פינו בינוי . למעשה דייר מעל גיל 70 יכול למכור את הדירה שלו ליזם ולקבל כסף ולקנות דירה בכל מקום שהוא רוצה .  תיקנו את החוק הזה כי לפני כן יכול היה הדייר לרכוש נכס רק בפרוייקט אחר של היזם עצמו . גם פה נהנה היזם ממע"מ בשיעור אפס והדייר חייב להוכיח רכישת דירה במקום אחר בתוך 12 חודשים. אנחנו בוחנים בימי אלה פעולות נוספות הקשורות להתחדשות עירונית, כמו  התיקון שנותן פטור עד 25 מ"ר בתמא 38 והסיוע עם התיקון לדיירים קשישים. אנחנו עושים את המקסימום בכדי שפרויקטים אלה יקרמו עור וגידים ובסך הכול נראה לי שעברנו כבר כברת דרך".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות