banner
הדמיה תוכנית חניון חנה וסע הדסה ירושלים, שאושרה בשנת 2020 // משרד לוטנר אדריכלים
הדמיה תוכנית חניון חנה וסע הדסה ירושלים, שאושרה בשנת 2020 // משרד לוטנר אדריכלים

הוחלט להפקיד תוכנית להקמת חניון חנה וסע בסמוך לבית החולים הדסה עין כרם

החניון כולל 1,000 מקומות חנייה. מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי: "לשכת התכנון ממשיכה למלא אחר מחויבותה לקידום התחבורה הציבורית בעיר תוך צמצום ההישענות על הרכב הפרטי כאמצעי תחבורה עיקרי"

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאשר להפקדה תוכנית להקמת חניון חנה וסע בסמוך לבית החולים הדסה עין כרם. 

התוכנית מציעה הקמת חניון הכולל 1,000 מקומות חנייה, אשר ישרתו את משתמשי הקו האדום והסגול של הרכבת הקלה. החניון ייבנה בצמוד למנחת המסוקים הקיים בבית החולים, ויתחבר לתחנת הרכבת הקלה באמצעות מעברים תת קרקעיים ומעליות. 

במינהל התכנון מציינים כי הוועדה הדגישה כי מדובר בתוכנית ראויה, אשר נועדה לאפשר חניית רכבים בסמיכות לתחנת הרכבת הקלה, במטרה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולהקל את עומסי התנועה בתוך העיר. 

"החניון המוצע מהווה חלק ממערך של 13 חניוני חנה וסע הפרוסים ברחבי העיר, שנועדו לייצר ממשק בין כבישים בינעירוניים למערכת הרק"ל העירונית, במטרה לצמצם את כניסת הרכבים הפרטיים לעיר. הוועדה התרשמה כי המיקום המוצע, בחלק המערבי של העיר, בסמיכות לכבישים מהירים יאפשר להשיג את מטרת התוכנית", כך נמסר. 

כזכור, אורכו של הקו האדום הוא 22 ק"מ והוא מתחיל בשכונת נווה יעקב בצפון העיר ומסתיים בבית החולים הדסה עין כרם. אורכו של הקו הסגול הוא 12 ק"מ והוא מתחיל בשכונת תלפיות ומסתיים גם הוא בהדסה עין כרם. התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים, בהובלת צוות תכנית-אב לתחבורה, ונערכה על ידי משרד לוטנר אדריכלים בע"מ.

שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // צילום: אלידור חדד
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // צילום: אלידור חדד

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי: "לשכת התכנון ממשיכה למלא אחר מחויבותה לקידום התחבורה הציבורית בעיר תוך צמצום ההישענות על הרכב הפרטי כאמצעי תחבורה עיקרי. עוד ציינה מתכננת המחוז, כי בשל אותם ערכי טבע ונוף ובשל הנצפות הגבוהה של אזור התכנית, הוועדה פעלה להבטיח מופע ראוי של הבינוי המוצע וקבעה הוראות מקיפות הכוללים בין היתר, פיתוח אינטנסיבי של גגות וחזיתות "ירוקות" וכן השהיית והטמעת מי נגר כפי שפעלה בשנים האחרונות במקומות אחרים בעיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות