banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

דיון בוועדת הכלכלה: "תוכניות המטרו מקודמות במהירות דורסנית"

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בתוכנית המטרו, בהשתתפות חברי כנסת, ראשי ערים וארגונים מקצועיים, אשר טענו כי מדובר ב"הכתבת פתרונות שאינם מידתיים ואינם מקצועיים, הן מבחינה הנדסית והן מבחינה תכנונית"

"תוכניות המטרו מקודמות במהירות דורסנית, תוך הכתבת פתרונות שאינם מידתיים ואינם מקצועיים, הן מבחינה הנדסית והן מבחינה תכנונית", כך טענו היום גורמי מקצוע בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, "כל זאת ללא תכנון מיטבי, ללא שמיעת הגורמים המקצועיים הנוגעים בדבר וללא שמיעת בעלי הזכויות והציבור הרחב, כפי שמתבקש בתוכנית בסדר גודל שכזה אשר תשפיע באופן דרמטי על התכנון ואיכות החיים במרכז הארץ בעשור הקרוב לפחות". עוד הם טענו כי "חברת נתיבי ישראל לוקחת שטח של פי 3 משטחי המטרו, דהיינו 18,000 דונם על 120 מ"ר, מה שמפקיע שטח עצום שגודלו כשליש מעיריית תל אביב".

את הדיון יזמו ח"כ עידן רול וח"כ ואימאן ח'טיב יאסין, אשר הגישו הצעה לסדר בנושא פרויקט המטרו.

בדיון השתתפו עוד יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי, ח"כ תמר זנדברג, כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן, אבי גרובר ראש עיריית רמת השרון, חיים ברוידא ראש עיריית רעננה, נציגים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות בישראל ולשכת שמאי המקרקעין בישראל ונציגי חברת נתיבי ישראל. 

במהלך הדיון הוצגו הבעיות והנפגעים העיקריים מהפרויקט וכן נטען "למשך זמן מועט עד בלתי אפשרי שניתן להשגה על תכנית בסדר גודל כזה, שאינו מספיק למיצוי זכויות הציבור. בנוסף לכל אלו פורסם לאחרונה כי נבחן תיקון לחוק התכנון והבנייה, אשר ישלול את זכותם של בעלי הנכסים לתבוע על ירידת הערך וכן על פיצויי ההפקעה", טענו הגורמים המקצועיים במהלך הדיון.

חיים פייגלין // צילום: כפיר סיון
חיים פייגלין // צילום: כפיר סיון

חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, מסר כי: "לא ניתן לפגוע באזרחים הרבים ובגורמי המקצוע ובאפשרותם לערער על תכנון התוכנית! אנו דורשים להקפיא מיד את הליכי אישור התוכניות עד לשמיעת הציבור הרחב, בעלי הזכויות והארגונים המקצועיים הפועלים בשטח. בנוסף, יש להקים צוות מקצועי המורכב מהגופים המעורבים בנושא אשר הגיעו לדיון, האחראיים בפועל על ביצוע ומימוש תוכניות המטרו". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות