banner
הדמיה תכנית מחנה סירקין // באדיבות רמ"י
הדמיה תכנית מחנה סירקין // באדיבות רמ"י

שכונה חדשה בפתח תקווה: תכנית מחנה סירקין אושרה להפקדה

התוכנית כוללת הקמת 4,000  יח"ד במזרח המחנה הקיים, 65,000 מ"ר למסחר ותעסוקה ומוסד אקדמי

 

הועדה המחוזית מרכז החליטה לאשר להפקדה את תכנית מחנה סירקין מזרח, שמהווה את שלב ב' של תכנית מחנה  סירקין המיועד לפינוי, שעליו מתוכננות שתי תכניות,  שהשנייה בהן היא סירקין מערב  ("רובע סירקין  תמ"ל/ 1076"), להקמת 8,000 יח"ד ו- 300,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, תוכנית שאושרה לאחרונה בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור).

השכונה החדשה תמוקם בחלק המזרחי של מתחם המחנה הקיים ומשתרעת על שטח של כ- 593 דונם ועליה מתוכננות 4,000 יח"ד למגורים, בצפיפות הנעה בין 6 יח"ד לדונם נטו ברצועה הסמוכה לכפר סירקין ועד 48 יח"ד לדונם נטו לאורך הרחוב הראשי. הצפיפות הממוצעת של התכנית הינה כ- 33 יח"ד לדונם נטו, בנוסף לשימושים מעורבים בחלק מתאי השטח. בתכנית גם עוד 250 יחידות דיור מיוחד- דירות קטנות לדיור מוגן או מעונות סטודנטים וכ- 65000 מ"ר למסחר ותעסוקה. 

הדמיה תכנית מחנה סירקין // באדיבות רמ"י
הדמיה תכנית מחנה סירקין // באדיבות רמ"י

הבינוי בשכונה יהיה מדורג, החל מבניינים של 3.5 קומות ברצועה הצמודה למושב כפר סירקין בדרום ועד ל- 23.5 קומות לאורך הרחוב הראשי של השכונה וירידה בדירוג לכיוון מרחב הירקון. לאורך הרחוב הראשי חלק מהבניינים כוללים קומת מסחר במפלס הרחוב (עם ארקדה), קומות תעסוקה, קומות של דירות קטנות ומגדלי מגורים מעל. התכנית מחייבת  יצירת תמהיל יחידות דיור, בכדי לאפשר גיוון האוכלוסייה. 

ברשות מקרקעי ישראל, מקדמת התוכנית, מוסיפים כי: "תכנית סירקין מזרח מציעה עירוב שימושים, דירות בגדלים של  2 ועד 6 חדרים, מבני ציבור ומוסדות חינוך  כולל מוסד אקדמי, פארקים, שטחי  מסחר, תעסוקה ו-250   יח"ד  מוגן.  התכנית מאפשרת גישה ל תחבורה ציבורית (קירבה לתחנות מטרו עתידיות),  שנועדה להקל על הנגישות אליה וממנה".

רפי אלמליח, מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, מסר כי: "התכנית נועדה בחלקה לפיתוחה של העיר פתח תקוה, בתכנית שימושים מעורבים כגון יח"ד רגילות, מיוחדות,  דירות קטנות לדיור מוגן, מסחר ותעסוקה. מטרתה העיקרית של תכנית זו הינה לייצר תכנון עירוני, מגוון וצפוף. בנוסף, התכנית מספקת מערך תחבורה ציבורית אשר מתוכנן באופן יעיל וקישורי."

התכנית, בהובלת משרד הביטחון, בשיתוף פעולה עם רשות מקרקעי ישראל, הוכנה על ידי צוות מתכננים, בהובלת משרד עמוס ברנדייס – אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ.

עו"ד צבי שוב, מומחה בתכנון ובניה ונדל"ן, אומר כי: "לאורך השנים בכל הנוגע לתוכניות הבנייה הנוגעות למחנה סירקין, ועדות התכנון השתדלו לשנות את ייעודן של קרקעות בבעלות גורמים פרטיים ובעלי קרקעות לדרך או כביש ולהפקיע אותן, על מנת שלא להכניסן לתוך התכנית. דבר בולט נוסף שניתן להבחין בו הוא שקידום התוכנית בסירקין דווקא על ידי הוועדה המחוזית מבליט את האג'נדה של מנהל התכנון שמבקש להגדיל שוב את כוחן של הוועדות המחוזיות על חשבון כוחה של הוותמ"ל שבשנים האחרונות הייתה זו שבעיקר קידמה תכניות גדולות על קרקע מדינה. סביר, כי גם תכנית חדשה זו תגרור התנגדויות רבות, כמו תכנית סירקין שאושרה לאחרונה, לאור עומסי התנועה הגדולים הקיימים כבר כעת במתחם התכנית, ותכניות נוספות יעמיסו על התשתיות באזור ויביאו לדברי המתנגדים ועפ"ת לכאוס תחבורתי. עם זאת, נראה כי תכנית זו תאפשר גישה לתחבורה ציבורית בקרבה לתחנת מטרו, שגם היא מקודמת כעת, שנועדה להקל על הנגישות".

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות