banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

יוקמו ארבעה מסופי תחבורה ציבורית חדשים, שהוגדרו כפרויקטיי תשתיות

מסופי אוטובוסים וחניוני לילה יוקמו בראשון לציון-חולון-בת ים, בצפון בני ברק ובדרום פתח תקוה. הקמת מרכזי תחבורה יוגדרו במסגרת פרויקטים של תשתיות ומסילות ברזל

 

משרד התחבורה מקדם מיזם לאומי מסופי אוטובוסים וחניוני לילה חדשים בכל רחבי הארץ, זאת בעקבות אישור מדיניות משרד התחבורה בוועדת המשנה של הועדה הארצית לתכנון ובנייה (ולנת"ע). 

המסופים וחניוני הלילה יוקמו במספר מתחמים במטרופולין תל אביב, כאשר הראשונים שבהם יוקמו באזור התעשייה בחולון, בראשון לציון-חולון-בת ים, בצפון בני ברק ובדרום פתח תקווה. הפרויקט יבוצע באמצעות חברת נתיבי איילון, בשיתוף מינהל התכנון והרשויות המקומיות.

"מסופים אלה יהיו חלק בלתי נפרד מרשת הרכבת הקלה בגוש דן ובעתיד ממיזם המטרו. בנוסף לכך, יוסדר חניון הלילה באזור התעשייה בחולון, שיאפשר את פיתוחו", כך נמסר ממשרד התחבורה.

על פי התכניות, באזור התעשייה בחולון, יוסדר חניון לילה לאוטובוסים, שיכלול 500 עמדות אוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, שיתפרס על שטח של 83 דונם. החניון יתחבר לקו המטרו ולקו הירוק והכחול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

במתחם "המשולש החקלאי" שבין ראשון לציון-חולון-בת ים יוקם מרכז תחבורתי משולב, הכולל מסוף אוטובוסים ותחנת רכבת קלה. כמו כן, סוכם על הקמת חניון לילה לאוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, הכולל אמצעים טכנולוגיים ותשתית הטענה לשירות הסעות המונים. מדובר בשטח כולל של 70 דונם, בצמוד לדיפו הקו הירוק, שיכלול 450 עמדות אוטובוסים.

בצפון בני ברק, ובצמוד לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, יוקם מרכז תחבורתי משולב שיכלול מסוף אוטובוסים בשטח של 20 דונם עם 160 עמדות אוטובוסים. כמו כן, יקדם המשרד מרכז תחבורתי נוסף בבני ברק, בסמוך לתחנת הרכבת.

בדרום פתח תקוה, יוקמו שני מרכזים תחבורתיים על שטח כולל של 15 דונם עם 100 עמדות אוטובוסים ושטחים תפעוליים. מסופים אלה יאפשרו להפעיל קווי אוטובוסים מהירים דרך כביש 471 ותוספות שירות לאזורים שאינם מכוסים על ידי קווי המטרו והרכבת הקלה. כמו כן, המרכזים יאפשרו לבטל את מסופי הקצה "בית רבקה" ו"בגין", שאינם מוסדרים כיום.

ממשרד התחבורה נמסר כי: "יצוין כי מערך התחבורה הציבורית סובל כיום ממחסור חמור בתשתיות תפעול לאוטובוסים, הצפוי אף לגדול בעתיד. מחסור זה מהווה חסם מרכזי לשיפור התחבורה הציבורית ומונע את המשך הפיתוח והרחבת השירות".  

מירי רגב, שרת התחבורה, מסרה כי: "הקמת המסופים תאפשר להפעיל שירות תחבורה ציבורית יעיל ומדוייק יותר. הנוסעים יוכלו לעבור בנוחות ובמהירות בין אמצעי התחבורה השונים וליהנות משירותי תחבורה ציבורית נרחבים ומקיפים יותר. חניוני האוטובוסים החדשים יאפשרו להרחיב את צי האוטובוסים החשמליים ותוספת של עמדות הטענה חשמליות.  

"כיום, מחצית מהמסופים וחניוני האוטובוסים אינם מוסדרים, ולפיכך גם לא ניתן להקים בהם מבנים ייעודיים למנוחה של נהגים או תשתיות לטעינה חשמלית לאוטובוסים. הגדרת המסופים כתשתית לאומית וקידום התכניות בות"ל תקצר את משך האישור וההקמה של המרכזים התחבורתיים בישראל". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות