banner
עמית דובקין // צילום: חן ליאופולד
עמית דובקין // צילום: חן ליאופולד

בייבי בום 2020: האם אנחנו ערוכים לגידול באוכלוסייה?

אסטרטג הנדל"ן והידען, עמית דובקין, במאמר שנון ומלא תובנות על השלכות הקורונה על הילודה, היצע הדיור כ-25 שנה לאחר המשבר ואיך ההיסטוריה מוכיחה שוב שלא המצאנו כלום

עמית דובקין // צילום: חן ליאופולד

מאת: עמית דובקין

לא, זוהי איננה בדיחה וגם לא תחזית שנעשתה בשיתוף עם אסטרולוג, קוראת בקפה או מלחשת לחשים. חודש דצמבר 2020, אנא רישמו לפניכם, יהיה חודש הלידות הגבוה ביותר  אי פעם בהיסטוריה של מדינת ישראל, מה שמכונה בלעז BABY BOOM.

החישוב לכך הינו פשוט בתכלית: מיליוני ישראלים משועממים שורצים כעת בבתיהם מחמת אימת הקורונה, ביניהם לא מעט זוגות שלחלופין צופים בנתונים המבהילים המטפסים בקצב אקספודנציאלי בקולו הנרגש של יואב אבן הכתב לענייני בריאות של ערוץ 12, פה ושם פותרים תשבצים, פה ושם קצת רבים ואולי אף זורקים מתוך שעמום צלחות איש על רעותו ולאחר מכן, כמקובל במקומותינו, מתפייסים על מנת להתענג בחדר המיטות. 

ובכן, אם נוסיף לחודש הנוכחי, מרץ, שהינו החודש הקלנדרי השלישי תשעה ירחי לידה, נגיע לחודש השנים העשר והאחרון, קרי דצמבר שהינו גם חודש מזל קשת, המזל של כותב שורות אלה, שמתלונן כל העת מדוע כה מעטים הינם בני מזל זה. וכעת, מן הסתם, עוול זה יתוקן למהדרין. 

ואנחנו, בני 60 פלוס, קבוצת הסיכון הגדולה ביותר, מתנדבים בזאת להיות האוונגארד, חיל החרוץ של משימה לאומית חשובה מאין כמותה זו להעלאת הפריון הלאומי.

ולמי מהקוראים שיש לו ספק קל שבקלים לגבי התאוריה הזו, הריני להביא מספר מובאות היסטוריות לכך.

ה"בייבי בום" המתועד הראשון, היה בארצות הברית בשנות ה-60 של המאה ה-19, בעקבות מלחמת האזרחים בין הצפון לדרום. תוך שנים ספורות התמלאו השורות לאחר אותה מלחמה שגבתה משני הצדדים עבידות של מיליונים.

אולם הוא היה כאין וכאפס לעומת ה"בייבי בום" של שנות ה-20 של המאה ה-20, לאחר מלחמת העולם הראשונה והשפעת הספרדית, בהן ניספו יחד 100 מיליון איש בקירוב. ארצות הברית, צרפת, בריטניה וגרמניה, הצליחו כולן להדביק את החוסר העצום באוכלוסייה תוך עשור שנים לערך.

לאחר מלחמת העולם השנייה ידוע ה"בייבי בום" המפורסם ביותר. באותה מלחמה נהרגו כ-30 מיליון בני אדם. עד לשנות ה-60, פחות מ-20 שנה לאחר המלחמה, כבר התמלאו השורות.

סיפור פיקנטי במיוחד הינו הפסקת החשמל שהייתה בניו יורק באוקטובר 1965. ומה קרה לאחר מכן? כן, ניחשתם נכון, יולי 1966 היה משופע במיוחד בלידות. כנ"ל בהפסקת חשמל נוספת שהייתה ב"תפוח הגדול" ב-1977.

ואם נעבור אלינו, אזי שנת 1949, מיד לאחר מלחמת העצמאות, שנת ,1957 בעקבות מבצע קדש, 1968, לאחר מלחמת ששת הימים, ובמיוחד 1974, לאחר מלחמת יום הכיפורים, היו כולן פוריות במיוחד. בדוק.

ואם נחזור להסגר הקורונה, מדובר במצב ללא תקדים בו במשך שבועות ארוכים אנשים יהיו מבודדים בבתים, רבים מהם באפס מעש, והסטטיסטיקה לא תאכזב.

ומה לכל זה ולענף הנדל"ן, תשאלו? ובכן, הרבה מאוד לידות, כן ירבו, משמעו גידול משמעותי באוכלוסייה וצורך של מדינה לתכנן 20-25 שנה קדימה, משהו סביב שנת 2040-2045, עוד כמה רבבות יחידות דיור.

ספקנים? כל זה רשום. אנא בידקו בדצמבר הקרוב עם בתי החולים ליולדות.

בהצלחה. קצת תצחקו. ובברכת מצברוח טוב ואנרגיות חיוביות בימי הבידוד!

*הכותב עמית דובקין, הינו אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעלים של משרד למיתוג ויחסי ציבור

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות