banner
המשרד להגנת הסביבה אפשר את אכלוס הדירות ברמת גן
המשרד להגנת הסביבה אפשר את אכלוס הדירות ברמת גן

המשרד להגנת הסביבה אפשר את אכלוס הדירות ברמת גן

פרט לשלוש דירות בקומה הראשונה, הוחזרו הדיירים לבניין, שפונה לפני כחודש בשל ריכוזי חומרים אורגניים

‏‏‏‏‏‏‏‏‏ב-6  בינואר 2018 החל פינוי דיירי בניין מס' 69 ברח' ז'בוטינסקי ברמת גן, בעקבות מדידת ריכוזים גבוהים מאוד של חומרים אורגניים נדיפים באוויר בדירות. זאת, בעקבות גזי קרקע שמקורם בקרקע ומי תהום מזוהמים מתחת לתחנת הדלק "רמה" של חברת דלק, שהגיעו לבניין הסמוך.

"כדי לשמור על בריאות הציבור, המשרד להגנת הסביבה מנע את החזרת הדיירים לדירותיהם עד שיתמלאו קריטריונים לאישור האכלוס, שסוכמו עם משרד הבריאות", נמסר.

לאחר בחינה של הנתונים מהימים האחרונים, החליט המשרד להגנת הסביבה לאפשר אכלוס של חמש הדירות בצד המזרחי של המבנה, המרוחק מתחנת הדלק, לאחר שהערכים במדידות האחרונות עמדו בקריטריונים שנקבעו (ערכים תקינים בשלוש בדיקות מלאות במהלך 10 ימים לפחות). המלצה זו מצטרפת להמלצת המשרד מתחילת השבוע שעבר לאפשר אכלוס של כל דירות הקרקע במבנה.

שלוש דירות נוספות, הנמצאות בצד המערבי של הבניין, עדיין לא ניתנות לאכלוס מחדש, אף שהריכוזים שנמדדו בהן נמצאים במגמת ירידה. "המשרד ימשיך לבצע מדידות בשבועות הקרובים ויאפשר אכלוס הדירות רק כאשר יימצאו ערכים תקינים. באופן זה, תימנע חשיפת הדיירים לחומרים מסוכנים ובהם בנזן, הידוע כחומר מסרטן", נמסר.

מהמשרד נמסר עוד כי: "המשרד להגנת הסביבה גיבש דרישות מחברות הדלק, מחברת נת"ע החופרת את הרכבת הקלה ומהרשויות המקומיות לאורך תוואי החפירה המתוכנן, הכוללות ביצוע פעולת ניטור אוויר וחקירת הקרקע, כדי למנוע אירועים נוספים של זיהום אוויר כתוצאה מפריצת גזי קרקע למבנים ולסביבה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות