banner
ח"כ רועי פולקמן - ועדת הרפורמות // צילום יחצ באדיבות דוברות "כולנו"
ח"כ רועי פולקמן - ועדת הרפורמות // צילום יחצ באדיבות דוברות "כולנו"

אושרה בוועדת שרים הצעת חוק לתיקון פקודת הבנקאות

החוק יחייב את בנק ישראל להגיש דוחות מפורטים לוועדת הכלכלה בקביעת הוראות צרכניות

ח"כ רועי פולקמן – ועדת הרפורמות // צילום יחצ באדיבות דוברות "כולנו"

אושרה היום בוועדת השרים הצעת חוק של יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן, אשר צפויה לעלות לקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב. הצעת החוק מטילה על הפיקוח על הבנקים חובה לדווח לוועדת הכלכלה של הכנסת, פעמיים בשנה, על פעילותו של הפיקוח על הבנקים בכל הנוגע לנושאים צרכניים כמו חשבונות לקוחות ויחסים שבין הבנק ללקוח, כולל הלוואות. ע"פ ההצעה, בדיונים הפתוחים שיתקיימו בוועדה בכנסת יוכל להשתתף כל מי שיראה את עצמו נפגע מאותן הוראות ובכך לשפר את ההחלטות בנושאים שיובאו לדיון.

"כיום, גופים רגולטוריים הפועלים בישראל האחראים על פיקוח בנושאים פיננסיים שונים, רשאים להורות ולקבל החלטות הנוגעות לכלל הציבור באופן שאינו שקוף ואינו מפוקח על ידי נציגי הציבור", נמסר מהסיעה, "בתוך כך, גם בנק ישראל, שהוא הגוף המפקח על הבנקים, קובע את הנחיותיו באופן עצמאי. הוראות ניהול בנקאי תקין ושאר פעולותיו, כפי שהן נקבעות על ידי המפקח על הבנקים, אינן מפוקחות ואין הכרח להביאן לאישור הכנסת או הממשלה על אף שהן עוסקות בסוגיות מהותיות הנוגעות לכל אזרח בישראל".

יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן: "דיון ציבורי פתוח ושקוף, מוביל לרגולציה טובה יותר. גם האירועים שבגללם הוקמה ועדת החקירה לעניין האשראי הבנקאי (ועדת פישמן) מעלים הצורך בבקרה פרלמנטרית על פעילות הרגולטורים במערכת הפיננסית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות