banner
הדמיה: אדריכלית אילה רונאל
הדמיה: אדריכלית אילה רונאל

אשדוד: פורסמו למתן תוקף 974 יח"ד בפרויקט פינוי בינוי

הוועדה המחוזית פרסמה למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי ברובע א' באשדוד. התוכנית כוללת 974 יחידות דיור במקום 124 דירות קיימות, אשר ייבנו ב- 12 מבני מגורים

הדמיה: אדריכלית אילה רונאל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמינהל התכנון, פרסמה למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית ברובע א' באשדוד הכוללת 974 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 390 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. במסגרת הפרויקט ייבנו 12 מבני מגורים חדשים במקום 7 מבני מגורים ישנים בני 4 קומות שבהם 124 דירות קיימות. 

התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-38 דונם וממוקמת במרכז העיר, בתחום הרחובות ההסתדרות, ראשונים וז'בוטינסקי. במתחם מצוי כיום האצטדיון הישן של אשדוד שמתוכנן לעבור לחלקה הצפוני של העיר כחלק מתוכנית "קרית פארק לכיש", שאושרה ע"י הותמ"ל. 

במסגרת התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית אשדוד, בתכנון אדריכלית אילה רונאל, יוקמו מבני מגורים בני 10-24 קומות. הבינוי מתוכנן כך שמבני מגורים בני 24 קומות יוקמו כלפי רחוב ז'בוטינסקי ומבני מגורים של 10-14 קומות יוקמו כלפי רחוב ההסתדרות. 

הדמיה: אדריכלית אילה רונאל
הדמיה: אדריכלית אילה רונאל

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של כ-10,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכן כ-1,850 מ"ר עבור שטחי מסחר, בחזיתות הרחובות ז'בוטינסקי ופינת רחוב הראשונים. כמו כן, התוכנית כוללת כ-8 דונם של שטחים פתוחים, שבילים, פינות ישיבה, מתקני משחק וספורט. 

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי: "מדובר בתוכנית התחדשות עירונית חשובה ברובע א', הוותיק של העיר. התכנית כוללת התחדשות עירונית של 6 מבני מגורים ישנים שיוחלפו בבניה חדשה ומודרנית וכן עתודה נוספת של קרקע משלימה להתחדשות עירונית נוספת בעיר. מעגלים אלה של התחדשות עירונית בעיר עתידים להתרחב מאד". 

במינהל התכנון מציינים כי התוכנית הינה חלק ממהלך כולל להתחדשות עירונית ברובע א', כאשר מבני המגורים שבסמוך למתחם צפויים לעבור גם הם תהליכי התחדשות. 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות