banner
עו"ד גילעד ושדי // יחצ
עו"ד גילעד ושדי // יחצ

האם נגיף הקורונה ישפיע על מחירי הנדל"ן בארץ?

כל עליה במחירי הסחורות והגבלת היבוא מסין מגולמת ישירות לרוכשי הנדל"ן. גם אלו שרכשו דירות על הנייר וטרם קיבלו את דירותיהם עלולים לשלם על כך בהצמדת יוקר הבנייה, שיגולם במדד תשומות הבנייה אליו מוצמד מחיר הרכישה // דעה

עו"ד גילעד ושדי // יחצ

מאת: עו"ד ומגשר גילעד ושדי, מומחה בתחום המקרקעין

נגיף הקורונה שמקורו בסין יוצר בהלה עולמית בימים אלו, השווקים העולמיים החלו להצביע על ההאטה המסתמנת בייצור, ביבוא, במסחר , בשוק ההון והבורסות וענף כ"א הסיני העולמי.

ישראל שנשענת על יבוא מאסיבי מסין של מיליוני מוצרים מכל גווני וסוגי המוצרים הנמכרים בישראל צפויה גם היא להצטרף להאטה המסתמנת בעקבות הקיפאון השורר כעת בסין בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

חוסר הוודאות השורר במדינה כשנה החל מתקופת הבחירות לרשויות המקומיות ועד למחזור השלישי של הבחירות לרשות הממשלה לא היה זקוק לעוד "מכה" בדמות נגיף הקורונה.

הראשונות להתריע על המחסור במלאים היו חברות האופנה והטקסטיל אשר נהנות מתזרים סחורה רציף אל חנויותיהם. כמו כן,  חומרי גלם רבים הקשורים לבנייה מיוצרים ומיובאים מסין, כמו כן ציוד לבנייה, ריצופים, מטבחים ועץ, כלי סנטריה ועוד.

ככל ולא תמצא תרופה בקרוב ימשך הקיפאון בשוק העולמי ובייבוא מסין. ענף הבנייה כמו ענפים אחרים יאלץ למצוא חלופות ייבוא יקרות יותר על מנת לסיים לבצע רכש לבניית הבניין. הקטנת ההיצע כתוצאה מחסימת היבוא מסין תוביל לעליית מחירים גם במוצרים חלופיים ממקומות אחרים בעולם.

כל עליה במחירי הסחורות והגבלת היבוא מסין מגולמת ישירות לרוכשי הנדל"ן. גם אלו שרכשו דירות על הנייר וטרם קיבלו את דירותיהם עלולים לשלם על כך בהצמדת יוקר הבנייה שיגולם במדד תשומות הבנייה אליו מוצמד מחיר הרכישה.

בנוסף , מתוך 15,000 אלף העובדים הזרים בענף הבנייה, 7000 הינם סינים, חלק לא מבוטל מהם יצא לחופשת מולדת לרגל החג ואינם יכולים לשוב כחלק מתקנות משרד הפנים. לכל אזרח סיני שיעזוב כעת לא יהיה מחליף עד לפתרון מחלקת הקורונה. משרד הפנים האריך את שהיתם של 1700 סינים שהיו אמורים לעזוב ולהיות מוחלף בקבוצה חדשה על מנת לצמצם את הפגיעה.

התוכנית להבאת כמות גדולה של פועלים סינים נעצרה כעת והקטנת מצבת הפועלים עלולה גם היא להביא לעלייה במחירי הנדל"ן.

לאור המצב, מנסים כעת הפועלים הסינים השוהים בישראל להעלות את מחיר העסקתם משום הקטנת ההיצע ומצבת הפועלים הכשירים לעבוד בישראל באופן כללי.

כעת לפני הבחירות השלישיות נדמה ש"אין עם מי לדבר". הממשלה לא מתפקדת, הכנסת אינה מחוקקת חוקים, כינון הממשלה העתידית יקרה בעוד חודשים ואין אף גורם שייתן מענה כלכלי בתחום המסחר והנדל"ן  ע"י הגדלת מכסים ליבוא, הקטנת מיסוי על יבוא ממקורות חלופיים, הגדלת מכסים של עובדים זרים ופעולות נוספות וזאת על מנת לשמור על רמות מחירים זהות לאלו הקיימות לפני פרוץ הנגיף ולמזער את הפגיעה בענף הנדל"ן ומניעת עליית המחירים הצפויה. 

*כותב מאמר זה, עו"ד גילעד ושדי, מייצג בעלי דירות בפרויקטים של תמ"א 38/פינוי בינוי, עסקאות מכר ושכירות.

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות