banner
תומר ישראלי - מנכל מידע כנסים // יח"צ מידע כנסים
תומר ישראלי - מנכל מידע כנסים // יח"צ מידע כנסים

פריצת הדרך של העיר העברית הראשונה

כנס "תל אביב מתחדשת"

תמונה: תומר ישראלי – מנכל מידע כנסים // יח"צ מידע כנסים

כנס "תל אביב מתחדשת" של מידע כנסים, שיתקיים ביום ד בשבוע הבא, 21 במרץ, באולם סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב, אמור להיות פריצת דרך בהיסטוריה האורבנית של העיר העברית הראשונה, אומר תומר ישראלי, מנכ"ל חברת מידע כנסים. לדברי ישראלי,  החל מהקמת תל אביב, ב-1909, התפתחה העיר באופן מובהק לכיוון צפון: יפו, נוה צדק, שכונת שפירא, פלורנטין, שכונת התקווה, רוטשילד, הצפון הישן, רמת אביב, רמת החייל, הגוש הגדול וכו'. כאן, מדגיש ישראלי, מתכנסים לראשונה מיטב מקבלי ההחלטות, החל משר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, דרך בכירי העיריה וכלה באדריכלים, מתכננים, מהנדסים, שמאים, יזמים וועדי בתים, כשכולם יחד מכוונים את ההתחדשות העירונית לא רק לצפון הישן, רובעים 3 ו-4, אלא גם לשכונות הדרום-מזרחיות של העיר שמחכות כבר עשרות רבות של שנים לפריצת הדרך.

מנהלי כנס "תל אביב מתחדשת", גונן שטרנברג ואורית טנא, מציינים כי בכנס יביאו שורה ארוכה של מומחים דוגמאות וניתוחים לשילוב של ההתחדשות העירונית המשמעותית עם שדרוג התשתיות העיר במהלך העשור הקרוב, ובכלל, ובד בבד התחזקות המגמה של שימושים מעורבים והקמת מגדלים משלבים בתוכם מגורים, משרדים, מלונאות וחנויות, יביאו לכך שאזורים גדולים בתל אביב שהיו פעילים רב בשעות היום או לחלופין התעוררו לפעילות רק בערב, יתפקדו בעתיד 24/7, מה שיביא לעיר שילוב נכון של מגורים ועסקים, יצמצם משמעותית את יוממות הנסיעה מהבית לעבודה אצל רבבות תושבים, ותיקים כחדשים, ויביא תרתי משמע למימוש הטיזר "עיר ללא הפסקה" בכל רחבי תל אביב של העשורים הקרובים.

בכנס ישתתפו, מלבד שר הבינוי והשיכון, בכירי עירית תל אביב, ובראשם סגנית ראש העיר, מהרטה- ברוך-רון, מובילי דיעה בתחום הנדל"ן והדיור דוגמת ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, שתביא נתונים עדכניים על נדל"ן למגורים ומסחרי בתל אביב, אברהם ללום, סגן יו"ר לשכת עוה"ד בישראל, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי, עדנה מור, יו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים בישראל, שמאי המקרקעין ארז כהן, שיביא נתונים על שכונות דרום-מזרח העיר, השמאית נחמה בוגין, יזם ההתחדשות העירונית יהודה הרציג, רון בוכמן, מנכ"ל חברת חסין אש, כרמלה קופר דוברת מטעם הפורטל הישראלי להתחדשות עירונית והרשימה עוד ארוכה.

גונן שטרנברג // יח"צ מידע כנסים
גונן שטרנברג // יח"צ מידע כנסים

דובר הכנס עמית דובקין, מציין כי בד בבד למגמות חיוביות אלה, הכנס מתקיים בתזמון  יוצא מן הכלל בו מתחילה עירית תל אביב לקדם התכנית השאפתנית לקירוי "נתיבי איילון", תכנית הנקראת "פארק גג האיילון" . תכנית זו, לדברי דובקין, מתמקדת בקירוי הקטע המרכזי של הכביש, המשתרע מגשר ההגנה בדרום למחלף ההלכה בצפון, מה שיביא בעתיד להקטנת הפערים הכלכליים והחברתיים שנוצרו עם השנים ולממשק ישיר בין "מערב תל אביב" ל"מזרח תל אביב", זאת תוך ניצול המפלס העליון של "נתיבי איילון" לצרכי ציבור, והפיכתו מ"כביש מפריד" ל"כביש מחבר" בין חלקי העיר. כל אלה, מדגיש דובקין, יהפכו את ההשקעה הן בשכונות הדרום-מזרחיות והן בנדל"ן עיסקי ומגורים משני צידי הכביש, לאטרקטיבית ביותר. בד בבד, כמובן, שדרוג הצפון הישן יחזיר אליו אוכלוסיות צעירות וחזקות שבעבר נדדו לעבר שכונות עבר הירקון.

לדברי אורית טנא וגונן שטרנברג , מנהלי הכנס:   כנס "תל אביב מתחדשת" יחולק לשני חלקים מרכזיים: בחלקו הראשון, משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים המוקדמות, הוא יתמקד בשלושה היבטים, האחד, התחדשות עירונית בצפון הישן, השני בשכונות דרום-מזרח והשלישי נדל"ן מסחרי. חלקו השני, משעות אחר הצהריים עד הערב, יתמקד במפגש של יזמי החדשות עירונית עם וועדי בתים. את הכנס ינחו הכתבת הכלכלית של ערוץ 10 ליאור קינן , עורכת הדין דפנה שחר,  ואסטרטג הנדל"ן , דובר הכנס, עמית דובקין.

אורית טנא // יח"צ מידע כנסים
אורית טנא // יח"צ מידע כנסים

תומר ישראלי, מנכ"ל מידע כנסים,  קורא לכל מקבלי ההחלטות, ובראש וראשונה לשר הבינוי והשיכון, להעניק תעדוף להתחדשות עירונית בכלל, ובגוש דן ומרכז הארץ בפרט. כיום, הוא מדגיש, קיים מחסור גובר והולך של דיור באיזור הביקוש, וברור כי תכנית מחיר למשתכן לא תוכל לסייע משמעותית בפתרון בעייה זו. הרזרבה המשמעותית ביותר קיימת דווקא בערים ותיקות וראש וראשונה בשכונות ותיקות דוגמת אלה שממוקמות בדרום-מזרח תל אביב, ושבהן ניתן לייצר באמצעות התחדשות עירונית רבבות, אם לא מאות אלפי דירות חדשות. מדובר, לדברי ישראלי, בהזדמנות פז לכל הצדדים, ממשלת ישראל, העיריות והרשויות המקומיות, המתכננים, היזמים, הקבלנים המבצעים וכמובן וועדי הבתים שיכולים בהחלטה חכמה אחת ליצור מהפך דרמטי בחייהם וחיי צאצאיהם.

 

70 המשפיעים בהתחדשות עירונית
70 המשפיעים בהתחדשות עירונית

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות