banner
עופר בן דור, יו"ר קבוצת GLM // צילום: איה יקותיאל
עופר בן דור, יו"ר קבוצת GLM // צילום: איה יקותיאל

לא מסתפק בנדל"ן: סיפורו המדהים של היזם החברתי עופר בן דור

עופר בן דור, לשעבר מנכ"ל קבוצת נצבא ובעל ניסיון רב בעולם העסקי והפיננסי בארץ ובחו"ל, הוא יזם קצת שונה. אולי זו הסיבה שקבוצת GLM, שבן דור הוא מבעליה, כבשה את ענף ההתחדשות העירונית כה מהר

בשיתוף עם קבוצת GLM

איש עסקים חיוני ונמרץ, נדלניסט החולש על עשרות פרויקטים של יזמות למגורים, תמ"א 38 ופינוי-בינוי בלב אזורי הביקוש, בעלים של חברות נדל"ן ברחבי העולם, מומחה בהבראת חברות, מנטור ויזם חברתי פעלתן שלא נח לרגע: זו לא התחלה של בדיחה על כמה אנשים שונים שנכנסים לבר, אלא סיפורו האמיתי והמדהים של עופר בן דור, היו"ר ומבעליה של קבוצת GLM ישראל, המקדיש את חייו לעשייה מגוונת ובלתי פוסקת, עסקית וחברתית כאחד.

עופר בן דור, לשעבר מנכ"ל קבוצת נצבא הענקית ובעל ניסיון של שנים רבות בעולם העסקי והפיננסי בארץ ובחו"ל, הוא ללא ספק עוף מוזר בנוף הנדל"ן המקומי. לצד הכשרתו כרואה חשבון, כלכלן ושמאי מקרקעין, בן דור משמש גם יועץ אסטרטגי לחברות הגדולות במשק, מרצה מבוקש, מגשר עסקי ומאמן אתלטיקה מוסמך. רשימת התארים הזו לא היתה משנה הרבה אלמלא היתה מנוצלת עד תום ומביאה את בן דור למקום שבו הוא נמצא כיום, בו הוא מהווה גורם משפיע על חייהם של אנשים כה רבים.

עיסוקיו הרבים של עופר בן דור כוללים בין השאר ליווי של אנשים עם מוגבלויות ונוער בסיכון בפעילויות ספורטיביות חובקות עולם. את אלה הוא עושה יחד עם בנו גיא במסגרת "180 מעלות – ספורט ללא גבולות" – ארגון המקים ומפעיל קבוצות ריצה, הליכה וטיפוס הרים, והביא את משתתפיו עד היום, בין היתר, לפסגות ההימלאיה, הבלקן והקילימנג'רו.

פעילות נוספת של בן דור – הקמה ואימון של קבוצת לוחמים הסובלים מהלם קרב ופוסט טראומה – מתכתבת במידה רבה עם השכול האישי שפקד אותו ואת משפחתו עם נפילתו של האח הבכור מושיק במבואות העיר סואץ, בבוקרה האחרון של מלחמת יום הכיפורים. מושיק היה בעצמו אתלט וספורטאי מצטיין, והיווה מודל השראה לעופר, אחיו הצעיר.

עופר ובנו גיא מלווים את גילי, המתמודד עם שיתוק מוחין, במירוץ הבינלאומי בברלין למען ילדים עם מוגבלויות // אוסף פרטי
עופר ובנו גיא מלווים את גילי, המתמודד עם שיתוק מוחין, במירוץ הבינלאומי בברלין למען ילדים עם מוגבלויות // אוסף פרטי

עופר, מה עומד מאחורי הפעלתנות האינסופית שלך? מה מניע אותך?
"המנוע העיקרי לכל מה שאני עושה הוא הרצון לחיות חיים משמעותיים ולהטביע חותם חיובי בעולם. כחלק מזה אני שואף כל הזמן גם להשפיע על אנשים אחרים לפעול למען יצירת מציאות טובה יותר. חוויה אחת מעצבת שהיתה לי בהקשר הזה ולימדה אותי המון על נתינה, היתה בשנות הילדות שלי בירושלים. אחי מושיק ואני סיימנו ריצת ערב והיינו רעבים. החלטנו, בשארית הכסף שנשאר לנו, לקנות שני חצאי מנות פלאפל. רגע לפני שהתחלנו לאכול, עבר במקום אדם קשיש ואמר לנו שהוא רעב. אני זוכר שמושיק ואני הבטנו זה בזה כמה שניות, ובלי אומר ודברים פשוט נתנו לו את הארוחה שלנו. חזרנו הביתה רעבים אבל מאושרים. עד היום, אותו מקרה מזקק בעיניי את המהות של אכפתיות ועזרה לזולת".

איך האג'נדה החברתית שלך משתלבת עם העשייה היזמית של GLM בתחום הנדל"ן?
"אותם ערכים אנושיים מהווים ללא ספק חלק משמעותי ואינטגרלי מהחזון העסקי של GLM. יש כאן חברה שחרתה על דגלה את היזמות הנקייה, זו שרואה את הלקוחות בגובה העיניים, כבני אדם שאמורים לקבל מאיתנו את השירות והמוצר הטובים ביותר. כמו בעסקים החברתיים שלי, גם החברה רואה קודם כל את האנשים שעומדים לפניה. 

"התפישה הזאת, במסגרתה הרווח האנושי-חברתי קודם לרווח הכלכלי, היא ייחודית בענף יזמות הנדל"ן בארץ, אבל מהווה גם אסטרטגיה עסקית לכל דבר. מי שעובד מולינו יודע ומרגיש שאנחנו לא עוסקים רק בהקמת בניינים אלא בונים איכות חיים לבני אדם. על זה מבוססים יחסי האמון שלנו עם בעלי הדירות, שהם למעשה השותפים שלנו בכל פרויקט". 

לדברי בן דור, המטרה הסופית של GLM היא "להעצים את רמת האושר" של בעלי הדירות המתקשרים עמה: "אנחנו תמיד מנסים ליצור סביבת מגורים איכותית שלא רק תעלה את ערך הדירות שלהם אלא תספק להם את כל מה שדרוש להם לשיפור איכות החיים, אם זה מתחמים קהילתיים לפעילויות משותפות, שטחי ציבור מזמינים שהילדים יכולים להעביר בהם את שעות הפנאי בביטחון ובהנאה, וכדומה".

עופר בן דור מלווה רץ עיוור בריצת המרתון באולימפיאדה // צילום: רז לבנת
עופר בן דור מלווה רץ עיוור בריצת המרתון באולימפיאדה // צילום: רז לבנת

עד כה התפישה שמתאר בן דור הניבה ל-GLM לקוחות לא מעטים, שרבים מהם כבר מתגוררים בדירתם החדשה בפרויקטים שאוכלסו. רשימת פרויקטים בולטים (וחלקית בלבד) של הקבוצה כוללת בניין בן 16 קומות ו-69 יחידות דיור ביהוד, שהוקם במסלול פינוי-בינוי ואוכלס באחרונה; מיזמי בוטיק שאוכלסו בלב שוק הפשפשים ועוד שני פרויקטים בשלבי גמר בתל אביב; שני בניינים שהחברה משלימה בימים אלה ברחוב כצנלסון בגבעתיים ובהם 51 יחידות דיור; ופרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) שהחברה מבצעת כיום ברחוב החשמונאים 35 ברמת גן – פרויקט אשר זכה בפרס הבניין היפה ביותר בהתחדשות עירונית לשנת 2019. בצמידות לו קיבלה החברה היתר לפרויקט נוסף של הריסה ובנייה, ברחוב הרב חבה 23, אשר עתיד לצאת לדרך בשבועות הקרובים. מיזמים רבים נוספים של הקבוצה, בהם פרויקטים הכוללים אלפי יחידות דיור, מצויים בשלבי תכנון.

עופר, איפה אתה רואה את עצמך ואת GLM בעוד 10 שנים מהיום?
ברמה העסקית , אני צופה  ש-GLM תצמח באופן דרמטי. כחלק מזה היא תהיה חברת ענק שתיסחר בבורסה ותתרום חלק מרווחיה הגדולים לפרויקטים חברתיים. כבר כיום אנחנו אחת החברות החזקות, המבוקשות והאיכותיות ביותר בתחום ההתחדשות העירונית, ואני מאמין שנכבוש גם את היעדים העתידיים שהצבנו לעצמנו. 

"ברמה האישית, כרץ מרתון מנוסה וכאדם שמטפס על הרים, אני מאמין בהתמדה ובנחישות לאורך הדרך ובמעלה ההר. בעיני רוחי, בעוד עשור היזמויות החברתיות שלי יהיו בעלות השפעות גלובליות ולא מקומיות בלבד. החזון שלי הוא עולם חברתי ועסקי טוב, הוגן ואנושי יותר, ולכן אני רוצה להעצים כל הזמן את היקף ההשפעה החיובית של מעשיי. בכל מקרה, מבחינתי, אני רק בפרק הראשון של חיי".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות