banner
תל אביב // depositphotos
תל אביב // depositphotos

"הציבור מתנפל על שארית הדירות שנותרו בשוק, פשוט כי המלאי אוזל והולך"

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וסקירת האוצר שפורסמו אתמול העידו על המשך פעילות משמעותית בענף הנדל"ן גם בחודש אוקטובר, זאת על אף הקורונה ולמרות חג הסוכות שחל באותו החודש. גורמים בענף מאשרים כי אכן היקף העסקאות עדיין גבוה, אבל יש גם מי שסבור שבעיה גדולה ממתינה מעבר לפינה.

"אנחנו מרגישים היטב בשטח את מה שעולה מנתוני הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, מדובר במגמה שנמשכת מהיציאה מהסגר הראשון. רוכשי הדירות הבינו שאין טעם 'לשבת על הגדר' וגם הפנימו שההערכות שעלו בפרוץ משבר הקורונה שהמחירים צפויים לרדת התבדו ולכם חזרו במהרה לשוק", כך אומרת טלי כהן סמנכ"לית מכירות בשפיר מגורים. "דיור זה מוצר צריכה בסיסי ואי אפשר לוותר עליו. חזרת המשקיעים נכרת גם היא בשטח, החל בהפחתת מס הרכישה. אנחנו מזהים עוד ועוד משקיעים שרוכשים אצלינו דירות, הם מחפשים דירות בישובים שעדיין לא מימשו את הפוטנציאל הנדל"ני שלהם ומחירי הדירות בהם עדיין אטרקטיביים. אני צופה שהמגמה הזאת תימשך, במיוחד לאור העובדה שהחיסונים הגיעו לישראל ויש אופטימיות בכל הקשור להתמודדות עם משבר הקורונה".

טלי כהן // צילום: ראובן בן חיים
טלי כהן // צילום: ראובן בן חיים

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת דרא "חודש אוקטובר היה חזק מאוד אצלנו, וראינו שהמשקיעים אכן חוזרים לשוק. המכירות שלנו היו טובות בכל המגזרים: השקעה, מגורים, מרכז הארץ ופריפריה, בניה נמוכה ובניה רוויה. יש ביקוש גדול גם של זוגות צעירים שהבינו שאין להם אלטרנטיבה במחיר למשתכן. הצפי של הרוכשים  הוא לעליית מחירים ולכן הם ממהרים לרכוש. יש תחושה של חוסר מלאי ושוק שעלול שוב לתת קפיצת מחיר למעלה".

דרור אוהב ציון // צילום: תומר שלום
דרור אוהב ציון // צילום: תומר שלום

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת מזרחי ובניו, פחות אופטימי: "אני מתנצל, אבל נתונים אלה מהווים שילוב אולטימטיבי של פאטה מורגנה וקיץ אינדיאני בשוק הדיור. הציבור מתנפל על שארית הדירות שנותרו בשוק, פשוט כי המלאי אוזל והולך. באזור הביקוש נותרו בסך הכל כ-15 אלף דירות על המדף, שלא לדבר על מכירת החיסול של מחיר למשתכן והתנפלות חסרת פרופורציה של משקיעים בזכות הורדת מס הרכישה מ-8 ל-5 אחוזים. זוהי אינה בשורה טובה כלל ועיקר כי עם המלאי שנותר אנחנו צפויים כבר בחודשים הקרובים לתדלוק רבתי של רמות המחירים בשוק".

רוני מזרחי // צילום: עזרא לוי
רוני מזרחי // צילום: עזרא לוי

ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, חושש גם הוא מהמיעוט בצפוי בהתחלות הבניה: "שוק הדיור הפך בימי הקורונה גם לתנודתי מאוד וגם למקוטב. מצד אחד יש הרבה עסקאות של דירות זולות יחסית, דוגמת מחיר למשתכן ומצד שני דירות פרימיום יקרות כולל פנטהאוזים, זאת לעומת פחות עסקות באופן יחסי של דירות אמצע. על מקבלי ההחלטות לתת את הדעת גם על הגדלה מיידית של התחלות הבנייה ובד בבד גם לייצר יותר דירות במסגרת התחדשות עירונית, זאת גם על מנת להגדיל את ההיצע וגם לאזן את השוק".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות