banner
תל-אביב // Depositphotos
תל-אביב // Depositphotos

66.3% מהשמאים: צריך להמשיך את פעילות הותמ"ל

כך עולה מסקר שערכה לשכת השמאים. עוד בסקר: העלייה הגדולה ביותר במחירי הדיור צפויה בעיר תל אביב, בחריש צפויה ירידה, כ-33% מהשמאים נגד העלאת מס הרכישה למשפרי דיור

תל-אביב // אילוסטרציה

מסקר שערכה לשכת שמאי מקרקעין, עולה כי כ-33% מהשמאים שהשתתפו בסקר סבורים שאין להעלות את מס הרכישה למשפרי דיור  עוד עולה מהסקר כי השמאים לא אופטימיים לגביי מחירי הדיור – כ-60% מהם סבורים כי מחירי הדיור צפויים לעלות בשנה הקרובה.

בסקר השתתפו 500 שמאי מקרקעין חברי הלשכה. בין היתר, הם נדרשו לסוגיית העלאת המיסים,, ונשאלו מה תהיה הבחירה הגרועה ביותר, מלבד מס רכישה למשפרי דיור.  25% טענו כי החזרת מס רכוש תהיה הבעייתית מכולם, אחריו מס דירה שלישית עם 23.9% מהנשאלים ואחרון עם 17.4% שטענו כי הבחירה הגרועה ביותר תהיה להעלות את מס הרכישה למשקיעים.

במידה ויוחלט על העלאת מיסים, מה המס הגרוע ביותר בענף הנדל"ן?

לשאלה מה יקרה לדעתם למחירי הדיור בשנה הקרובה, טענו כאמור רובם כי מחירי הדיור יעלו עד 10%, אולם חלק משמאי המקרקעין סבורים כי צפויה ירידת מחירים: 19.2% סבורים כי מחירי הדיור צפויים לרדת עד 10% ו-22.3% ממשתתפי הסקר סבורים כי המחירים יוותרו ללא שינוי בשנה הקרובה. 

מה לדעתך יקרה למחירי הדיור בשנה הבאה?

תל אביב תזנק, בחריש המחירים צפויים לרדת

בסקר התבקשו שמאי המקרקעין להתייחס ספציפית באיזו עיר לדעתם תחול העלייה הגבוהה ביותר במחירי הדיור: 26% ענו כי תל אביב צפויה לחוות עליות מאסיביות, לאחריה עם 6.8% נבחרו הערים בת ים וחיפה ו-5.5% מהשמאים טענו כי רמת גן וירושלים יחוו את העלייה הגבוהה ביותר.  14.7% מהנשאלים סבורים כי העיר חריש היא העיר בה מחירי הדירות צפויים לרדת, לאחריה העיר באר שבע עם 13.2%, 10.3% בחרו בראש העין, 8.8% בחיפה ובאופן מפתיע 7.4% בחרו דווקא בעיר תל אביב. 

בענף הנדל"ן המניב, 52.2% מהנשאלים סברו כי מחירי המשרדים יוותרו ללא שינוי. 39.5% סבורים כי מחירי המשרדים ירדו עד 10% ולעומתם 17.7% מהנשאלים סברו כי מחירי המשרדים יעלו עד 10%. 

רוב הנשאלים תמכו בהמשך פעילות מטה הדיור

שמאי המקרקעין התבקשו להתייחס בסקר גם להחלטת קבינט הדיור בממשלה שבחרה השבוע להאריך את פעילות מטה הדיור הלאומי עד ל-15 במרץ 2020. כ-70% מהנשאלים תמכו בהחלטה כי צריך להמשיך את פעילות מטה הדיור אפילו מעבר ל-4 החודשים הצפויים. לעומתם כ-30% סברו כי לא מדובר במטה יעיל ויש להפסיק את פעילותו, לטענתם מטה הדיור, שהתרכז במהלך פעילותו בהסרת חסמים ובייעול שוק הנדל"ן הוא מיותר. 

גם פעילות הותמ"ל בדומה לפעילות מטה הדיור, נחוצה לדעת שמאי המקרקעין ויש צורך להמשיך את פעילותה, כך סברו 66.3% מהנשאלים. לעומתם רק 33.7% סברו כי הותמ"ל לא מימשה את החזון מאחורי הקמתה ויש לבטלה.

האם צריך להמשיך את פעילות מטה הדיור?

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות