עיריית באר יעקב נגד רמ"י: "יש טעם לפגם בקיום הדיון להפקדת התכנית להקמת 2,400 יח"ד ללא עמדת העירייה"
העירייה, הוועדה המקומית ותושבי מושב תלמי מנשה הגישו התנגדויות נגד התוכנית להקמת שכונה חדשה במזרח העיר. בעוד שבועיים תדון הוותמ"ל בהתנגדויות
העירייה, הוועדה המקומית ותושבי מושב תלמי מנשה הגישו התנגדויות נגד התוכנית להקמת שכונה חדשה במזרח העיר. בעוד שבועיים תדון הוותמ"ל בהתנגדויות
עיריית באר יעקב והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של הרשות המקומית הגישו התנגדות לתוכנית להקמת שכונה חדשה בת 2,400 יחידות דיור במזרח העיר. לטענת העירייה, יש בתוכנית ליקויים והנחות תכנוניות שגויות. בעוד שבועיים תקיים הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור דיון בהתנגדותה של העירייה, וכן התנגדות של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מצפה אפק (שהיא הוועדה המקומית של באר יעקב), אגודת החקלאים של תלמי מנשה, תושבי תלמי מנשה ונת"ע.
רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יזמה את התוכנית, הכוללת שטח של כ-300 דונם במזרח העיר. ממזרח לתכנית ממוקם כביש ארצי 44 (מחלף ניר צבי חדש בתכנון) ומצפון כביש אזורי 4313. מערב השטח צמוד לרחוב נעמי שמר המהווה רחוב מרכזי שיכלול תחנת מטרו סמוכה. מדרום נמצא מושב תלמי מנשה המאופיין בבנייה צמודת קרקע. שטח התכנון ברובו בייעוד חקלאי ופנוי מבנייה.
התכנית מציעה 2,000 יחידות דיור ו-400 יחידות לדיור מיוחד, שטחי תעסוקה בהיקף של 150,000 מ"ר, מבנים ומוסדות ציבור ושטחי מסחר בהיקף של כ-5,000 מ"ר. הבינוי המתוכנן הינו בבנייה מרקמית בשילוב עם בניינים גבוהים בגובה שנע בטווח של 5- 22 קומות.
הוותמ"ל אישר את הפקדת התוכנית להתנגדות בחודש יולי, והוגשו כאמור שורה של התנגדויות מצד העירייה, הוועדה המקומית ותושבי מושב תלמי מנשה, המשויך מבחינה מוניציפלית לבאר יעקב. התנגדות נוספת היא של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).
בהתנגדות העירייה, שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין שרקון, בן עמי, אשר ושות' נכתב כי התוכנית הוגשה לוותמ"ל ללא כל תיאום סופי עימה. לטענת העירייה, התוכנית המקורית כללה 1,500 יחידות דיור, אך במהלך דיון שנערך בוותמ"ל הוחלט להגדיל את מספרן ל-2,000 דירות ו-300 יחידות דיור מיוחד. מהנדס העיר הסכים להחלטה, אך העלה מספר דרישות, ביניהן שמירה על אזור חיץ ירוק בין תחום התכנית לבין תלמי מנשה, על מנת למנוע מטרדים לתושביו. כמו כן, הבהיר מהנדס העיר כי העיר מצויה כבר כיום בחוסר גדול של שטחים ציבוריים, ולכן צריך לתת מענה לצורך זה.
בהתנגדות נכתב בשם העירייה כי: "להפתעתה, נודע לעירייה כי התכנית הוגשה (להפקדה) ללא כל תיאום סופי עימה. מעבר לכך, העירייה מצאה שהתוכנית עולה לדיון בהפקדתה מבלי שהוטמעו כל הערותיה כפי שנכללו בסיכום הדיון. יש טעם לפגם בקיום הדיון להפקדת התכנית ללא עמדת העירייה".
הוועדה המקומית מצפה אפק (הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של באר יעקב) הגישה אף היא התנגדות לתוכנית. מהנדסת הוועדה, רויטל קסטרו, כותבת לוועדה כי השטח שנקבע לבתי הספר בשכונה החדשה אינו מספק ואינו עומד בדרישות הקצאת שטחי ציבור לצרכי חינוך. עוד נטען בהתנגדות הוועדה המקומית כי על פי התוכנית, ברבע מיחידות הדיור יתאפשר תכנון דיורית (פיצול דירות ליחידות דיור קטנות). "מדובר בפיצול דירות בפועל בבנייה רוויה ובתוספת של יח"ד קטנות אשר תעמיס בפועל על תשתיות השכונה, לרבות בכל הנוגע לחניה ולפרוגרמה לשטחי ציבור, וכן תאפשר תמהיל דירות באופן לא מבוקר", כך נכתב. הוועדה ביקשה לבטל את סעיף זה.
תושבי תלמי מנשה ואגודת החקלאים במושב כתבו בהתנגדותם כי כל רצונם הוא "לשמור את המושב כיישוב כפרי. לשם כך, מבקשים המתנגדים ליישם את העקרון המרכזי שנקבע בתוכנית המתאר: איזון בין הצורך לפתח ובין השמירה על האופי המושב על ידי יצירת חיץ אמיתי ירוק, היוצר גבול פיזי ברור, הכולל בין היתר הפרדה נופית ותחבורתית בין המושב לבין השכונה החדשה, ומאפשר למושב לשמור על הצביון הכפרי השורר בו מיום הקמתו".
התנגדותה של חברת נת"ע הייתה טכנית בעיקרה. החברה כתבה בהתנגדותה כי התוכנית חופפת לתוואי קו המטרו 1M. החברה דרשה לבצע החלפת שטחים בינה לבין רמ"י, לשימוש המטרו כשטח התארגנות.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן