banner

איתי תירוש: קיימת בהלה של דיירים לקדם תמ"א 38

מה היה האפקט של ההחלטה שלא להאריך את תוקפה של תמ"א 38 מעבר לאוקטובר 2020? איתי תירוש, מנכ"ל משותף בחברת נאות המכבים התארח בתוכנית סיירת שטח, והסביר: "הדיירים רוצים תמ"א ומוותרים על תמורות"

רנית נחום-הלוי 05.07.2021

בנובמבר 2019 החליטה המועצה הארצית לתכנון ובניה להאריך את תוקפה של תמ"א 38, לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה לשלוש שנים בלבד עד אוקטובר 2022. 

איתי תירוש, מנכ"ל משותף בחברת נאות המכבים, מסביר מה עשתה הכרזה הזו לשוק הנדל"ן? מצד הדיירים, הרשויות וחברות היזמיות? 

תירוש מסביר כי ההחלטה יצרה בהלה מצד בעלי הדירות אשר מבינים היום שאם כל השנים היזמים רדפו וחיזרו אחריהם, כעת, אם הם לא יתעוררו הם יאחרו את הרכבת. כך נוצר מצב שגל דיירים מתחיל לפנות ליזמים ומוותרים על תמורות שבעבר לא ויתרו. לדברי תירוש מדובר בצעד שהוא בבחינת צעד משותף (WIN WIN) לכל הצדדים ולכן קיימת היום דחיפה גדולה מכל המעורבים לקדם תוכניות מסוג זה. 

נסיעה ברכב על כביש קיבוץ גלויות בתל אביב יכולה אולי להסביר את הבעיה. הרחוב נראה כמתוכנן "טלאי על טלאי", בניין אחד עבר תמ"א, נראה מחודש ומודרני, ושלושה בניינים שלצדדיו, עדיין ישנים, מפויחים, מטים ליפול. המטרה של מינהל התכנון היא למעשה לקדם תוכניות התחדשות עירונית במקבץ מבנים ולא ברמת הבניין הבודד. מה הבעיה עם זה למעשה?

תירוש מסביר כי הוא מסכים עם הדעה הרווחת לפיתוח התחדשות עירונית במקבץ דירות, מה שמסייע לכלל האזור ולא לבניין בודד, יחד עם זאת יש בחשיבה זו גם חסרונות שעיקרם משך זמן התכנון שעתיד להתארך מעבר לזמן המקובל היום בקידום תוכנית לחיזוק מבנים. על-כן, לדבריו, בבחינת הנושא הביטחוני/בטיחותי העניין פחות משרת את האינטרס של הדייר כשמדובר בחיי אדם. 

תירוש מסכם ואומר שבכל תהליך של התחדשות עירונית קיים פוטנציאל שיכול לסייע לכל הצדדים, בתל אביב ומחוץ לאזור הביקוש.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות