banner
איילת שקד // יובל יוסף משרד הפנים
איילת שקד // יובל יוסף משרד הפנים

שרת הפנים הנכנסת איילת שקד: אפעל לזירוז הליכי התכנון ושמירה על גבולות וצביון המדינה

את הדברים אמרה שרת הפנים הנכנסת ח"כ אילת שקד בטקס חילופי שר הפנים עם שר הפנים היוצא יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי

רנית נחום-הלוי 15.06.2021

בטקס חילופי שרי הפנים, שהתקיים היום (ב', 13.6) בין שר הפנים היוצא יו"ר ש"ס אריה דרעי לשרת הפנים הנכנסת, ח"כ איילת שקד אמרה שקד כי היא מתחייבת לעשות ככל אשר אל ידה במטרה להגשים את מטרות המשרד ובכלל זה תחום ההגירה, המסתננים, רישוי עסקים, עסקים עצמאיים ומשבר הדיור. 

בעניין זה האחרון אמרה שקד, "מדינת ישראל נמצאת במשבר דיור כבר הרבה שנים. בשנה האחרונה יש ירידה משמעותית בהתחלות בניה, בהקצאת קרקעות, במתן היתרים, וקיימת עליה במחירי הדיור. למשרד הפנים קיימים כלים רבים שיכולים לתת מענה ראוי למשבר זה. אפעל במרץ לקיצור וזירוז הליכי התכנון, להגדלת היצע הדיור, לזירוז מתן אישורי תוכניות, לקיצור זמנים וּלפישוט הליכי קבלת היתרי בניה". 

"בכהונתי אנצל את גלי האמון שתושבי המדינה רוחשים לרשויות המקומיות ונביא לביזור סמכויות רחב ומדורג מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. שלטון זה, הוא שלטון לכל דבר ולא קבלן ביצוע של השלטון המרכזי.

"אני מאמינה שיש לפעול בכל הכוח לתיקון עיוותים בירוקרטיים, הפחתת רגולציה, ליצירת שיתופי פעולה בין גורמי השלטון השונים, צמצום פערים בין שכבות שונות באוכלוסייה, שמירה על גבולותיה וצביונה של המדינה. ומעל הכל, שמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. אפעל ליישום הרפורמה ברישוי עסקים, כך שבעלי עסק ועצמאיים לא ידרשו להתמודד מול מספר רב של רגולטורים שונים ושהליך קבלת הרישיון יהיה מונגש, ידידותי וקל.

במהלך הטקס, שהתקיים בנוכחות סגן שר הפנים, הרב יואב בן צור, מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור יוסף ומנכלי"ת מינהל התכנון, דלית זילבר, קיבלו עובדי משרד הפנים את פניה של השרה החדשה ונפרדו משר הפנים היוצא, אריה דרעי. 

מתחילת 2013, כיהנה שקד כחברת כנסת וכשרת המשפטים של מדינת ישראל. במסגרת תפקידה עמדה בראש ועדת השרים לענייני חקיקה והוועדה לבחירת שופטים, והייתה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. עתה, מגיעה השרה שקד להנהיג את משרד הפנים באחת התקופות המאתגרות ביותר למדינת ישראל.

אתמול, באה לסיומה כהונתו של השר דרעי, אשר שימש כשר הפנים של מדינת ישראל לסירוגין, החל משנת 1988, במשך 10 וחצי שנים. במהלך כהונתו האחרונה, פעל דרעי לקידום מדיניות למען צדק חלוקתי וצמצום פערים בין הרשויות המקומיות ולשיפור איכות השירותים המוניציפאליים הניתנים לתושבי מדינת ישראל באשר הם. זאת לצד, פיתוח כלים חדשים שיסייעו בידי השלטון המקומי להתמודד עם אתגריו הרבים, בין היתר, הארגוניים והכלכליים.

שר הפנים היוצא, אריה דרעי, אמר בטקס החילופים, ״עשיתי ככל יכולתי לא לקלקל את מה שעשו קודמיי ולהוסיף דברים טובים משלי. הצוות המקצועי במשרד הפנים מצוין. לא היו מינויים פוליטיים במשרד הפנים, כולם אנשי מקצוע שפעלו באופן יוצא מן הכלל. עשינו דברים רבים, התקופה האחרונה של הקורונה הייתה מאתגרת אבל את תמצאי במשרד הפנים כוח אדם איכותי, מקצועי ומחויב מאד. אני חצוי, מחד מאחל הצלחה לאיילת שקד כי הצלחתה הצלחת כולנו. אבל כאיש פוליטי אעשה הכל להפיל את הממשלה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות