banner
יריב דרורי // צילום: נועם דויד
יריב דרורי // צילום: נועם דויד

42% מהשמאים מעריכים כי לא יחול שינוי במחירי הדיור

כך עולה מסקר שמאי המקרקעין: במקרה של מימוש מהיר של הנכסים, 65% מהשמאים צופים ירידה של עד 15%. לשכת שמאי המקרקעין: " תחום המגורים באופן יחסי נשאר יציב וככל שנראה ירידות מחירים אם בכלל, הן תהיינה מינוריות"

תמונה: יריב דרורי // צילום: נועם דויד

על רקע היציאה ממשבר הקורונה לשגרת קורונה, ערכה לשכת שמאי מקרקעין סקר בקרב כ-200 שמאי מקרקעין מרחבי הארץ, בו הם נשאלו האם נראה ירידות מחירים בתקופה הנוכחית ובכמה אחוזים יופחת שווי הנכסים במכירה רגילה או במימוש מהיר עקב אילוצים, ככינוס נכסים, פשיטת רגל ועוד. 

בתחום המגורים: רוב שמאי מקרקעין מעריכים כי לא תהיה הפחתת שווי משמעותית: 42% מהמשיבים העריכו כי לא תהיה הפחתה ו-41% צופים הפחתה של 5% בלבד בשווי. במקרה של מימוש מהיר 65% מהנשאלים צופים הפחתת שווי של עד 15%. בתחום מגורי היוקרה 33% מהשמאים צופים הפחתת שווי של 5%, ו-46% צופים הפחתה של 10%-15%. במקרה של מימוש מהיר 17% מהשמאים אף צופים הפחתה של עד 25%

נדל"ן מניב: קניונים, 38% צופים הפחתה של עד 10%, במימוש מהיר 43% מעריכים הפחתה של 20%. בתחום המשרדים להייטק 85% מהשמאים צופים הפחתת שווי – של 5%-15%. במימוש מהיר השיעור עולה ל-100% שמעריכים הפחתת שווי. בתחום חללי העבודה המשותפים כמעט 40% צופים הפחתת שווי של 10% ו-36% מעריכים הפחתה של 5%-15%. במימוש מהיר 41% צופים הפחתת שווי של 20%. 

התחום היציב ביותר להערכת השמאים הוא ייעוד התעשייה-לוגיסטיקה. 56% מהמשיבים העריכו שלא תהיה הפחתת שווי. במימוש מהיר 67% מעריכים כי תהיה הפחתה של עד 15%.

תיירות: בתחום המלונאות למעלה מ-80% מהשמאים מעריכים הפחתת שווי של 10%-20% ומעלה. במימוש מהיר 87% צופים הפחתה של 20%-30% ומעלה. בתחום הצימרים 70% צופים הפחתה של 10%-20% ומעלה ובמימוש מהיר השיעור עולה ל-82%.

חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין ויריב דרורי, יו"ר ועדת מחקר וסקרי שוק, מסרו כי: "אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאד ונראה שתחומי נדלן רבים יספגו ירידות מחירים נקודתיות. המצב הכלכלי, כך נראה יגרום ללא מעט אנשים פרטיים וחברות לבקש לממש נכסים במימוש מהיר כדי להגדיל את תזרים המזומנים, מה שיכול לייצר הזדמנויות נדל"ניות.  תחום המגורים, באופן יחסי נשאר יציב וככל שנראה ירידות מחירים אם בכלל, הן תהיינה מינוריות. כמו כן יש לתת את הדעת על התקופה שאחרי הקורונה – בין אם אחרי הגל הנוכחי ובין אם אחרי הגל השני שאולי יבוא, שם סביר להניח שתחום המגורים ישמור על יציבות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות