banner
יהושע דיאמנט // צילום מירב בן לולו
יהושע דיאמנט // צילום מירב בן לולו

"תוכנית אפולוניה" חוזרת לבית המשפט העליון

בעלי הקרקעות הפרטיות עתרו: "המדינה מתכננת להפקיע מאיתנו קרקעות ללא פיצוי". לטענתם, יש צורך לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון, מאחר והחלטה הקודמת קבעה תקדים שפוגע בכל בעלי הקרקעות במדינה.

תמונה: יהושע דיאמנט // צילום מירב בן לולו

בעלי הקרקעות הפרטיות ב"תוכנית אפולוניה" (תמ"ל 1004/א) עתרו ביום חמישי שעבר לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון נוסף, המצדיק לטענתם, הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון. במסגרת התוכנית אמורות להיבנות 2,687 יחידות דיור באפולוניה שבמערב הרצליה, לצד מבני ציבור ובתי מלון.

לטענת העותרים, המיוצגים על ידי עורך הדין יהושע דיאמנט, בדיון הקודם בעליון שהתייחס לתוכנית, נקבעה החלטה חדשה ותקדימית בהלכות התכנון והבנייה שמובילה לאפליה וחוסר שיוויון. 

לטענת עו"ד דיאמנט, המייצג את בעלי הקרקעות הפרטיות בתוכנית, ההחלטה שניתנה בדיון הקודם בעליון בנושא אפולוניה, מאפשרת פגיעה באופן קיצוני בשוויון בין בעלים שונים אשר כלולים באותה חטיבת קרקע, והכלולים ביחד באותה תכנית בנין עיר. 

עוד נטען בעתירה כי ההלכה שנקבעה, פוגעת לא רק בבעלי הקרקעות בתוכנית אפולוניה, אלא בכל ציבור בעלי המקרקעין במדינת ישראל. כך, התקדים נותן הכשר לתכנון שכונות בישראל בהן יוקצו, למשל, לקבוצת בעלים אחת כל זכויות הבנייה, ולקבוצת בעלים אחרת יוקצו כל מגרשי החניה והפארקים וזאת מבלי לבצע באותה תכנית הליך של איחוד וחלוקה בין הבעלים הכלולים בכל התוכנית.  

בעלי הקרקעות טוענים עוד כי המדינה קיבלה למעשה החלטה לייעד את מקרקעי העותרים להפקעה, בהתעלם מן העובדה אשר אמורה להיות בידיעתה, כי משמעות ההחלטה היא היתכנות של הפקעת מקרקעי הבעלים ללא תשלום כל פיצוי והתוצאה היא, שמעתה תהיינה רשאית כל אחת מרשויות התכנון לנהוג ולהחליט ככל העולה על רוחה, בכל תכנית בנין עיר במדינה שיש בה ייעודים שונים. 

דיון בעתירה צפוי להתקיים במהלך השבועות הקרובים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות