banner
ראש עיריית ירושלים משה ליאון // ארן דולב
ראש עיריית ירושלים משה ליאון // ארן דולב

רה"ע ירושלים: אני רוצה להגיע ל-10,000 יח"ד בשנה

ראש עיריית ירושלים שדיבר בוועידת הנדל"ן של מרכז הבניה הישראלי הצהיר עוד כי זה הזמן להשקיע בירושלים והודיע כי בכוונתו להגדיל את הציבור החילוני-דתי בעיר

רנית נחום-הלוי 14.06.2021

הוועידה הלאומית לפינוי בינוי 2021 של מרכז הבניה הישראלי פתחה היום (ב') את יומה השני עם שורת דיונים באתגרי השעה בענף הפינוי-בינוי. האירוע נערך בירושלים בהשתתפות בכירי פקידי הממשלה, ראשי הרשויות, היזמים ואנשי המקצוע המובילים בענף ההתחדשות העירונית ובתחום הנדל"ן בכלל.

 ראש עיריית ירושלים משה ליאון פתח את היום השני של הועידה והצהיר בפני מאות הנוכחים כי "ירושלים היא בירת ההזדמנויות של מדינת ישראל. זה הזמן להשקיע ולהאמין בעיר. בהשקעות קטנות יחסית לעשות כאן הרבה מאד כסף. המטרה שלי בסופו של דבר להגיע לירושלים חזקה. אני רוצה להגיע ל-10,000 יחידות דיור בשנה. פה אנחנו מדברים על עיר ענקית. הרבה התחדשות עירונית, גם בניה על קרקעות ריקות והרבה תעסוקה. ירושלים מונה היום 950 אלף תושבים. יותר מפי 2 מתל אביב. 350 אלף תושבים ערבים במזרח ירושלים הופכים אותה לעיר הערבית הגדולה בישראל. 300 אלף תושבים חרדים הופכים אותה לעיר החרדית הגדולה בישראל. 300 אלף תושבים נוספים הם חילונים וציונים-דתיים. אנחנו רוצים להגדיל את העיר, ובעיקר אנחנו רוצים להגדיל את מספר התושבים החילוני והציוני-דתי, כי זו האוכלוסייה היצרנית. לשם כך אנחנו עושים את כל המאמצים להוריד את הבירוקרטיה לאפס. בשנה שעברה שמנו לב שלא היו מספיק היתרי בניה. הרמנו טלפונים ליזמים לשאול מה עוצר אתכם? עד היום הממוצע היה 2,000 התחלות בניה בשנה, השנה נחצה את ה-4,000 התחלות בניה".

ראש עיריית ירושלים ציין עוד כי בדרום מערב העיר מתוכננות 15 אלף יחידות דיור וכיום מקודמים בעיר 90 פרויקטים להתחדשות עירונית, כאשר 32,500 דירות כבר נמצאות בהליך תכנוני. 

"אני עושה הכל כדי לא להתפתח לשטחים הירוקים שלנו", אמר, "בשביל זה אנחנו נהפוך את השכונות הוותיקות שבנויות מרכבות ונחדש אותם. על כל ציר הרכבת הקלה אנחנו הולכים לבנות 30 קומות. ירושלים הולכת לגדול. מתוך 32,500 יח"ד בתהליך תכנון, 7,740 כבר מאושרות ו-534 בביצוע. בקרית יובל כ-8,000 דירות מאושרות ובקרית יובל כ-5,000. הקו הירוק בשיא הביצוע שלו ובתחילת 2024 הוא יחל לפעול. הוא מתחיל בגבעת רם, עובר במרכז העיר, במרכז החרדי, ומגיע להר הצופים. תחילת הפעולה שלו תביא לכך שהרבה מאד אנשים יוותרו על הרכב הפרטי שלהם. הקו הכחול בשלבי מכרז סופיים. אנחנו נצא לביצוע".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות