banner
אסף ליפקו // צילום: ניקי טרוק | Depositphotos
אסף ליפקו // צילום: ניקי טרוק | Depositphotos

האם אפשר להגיע ל"סולד אאוט" רק באמצעות שיווק דיגיטלי?

פרויקטים שלמים למגורים נמכרו דרך פעילות דיגיטלית, לעתים מדובר גם במאות דירות – איך עושים את זה ומה ההמלצה לגבי טיק טוק? // דעה

אסף ליפקו 14.03.2023

נתחיל בכך שהתשובה היא כן, אפשר להגיע ל"סולד אאוט" לפרויקט נדל"ן למגורים רק באמצעות שיווק דיגיטלי. בשימוש נכון באמצעי הדיגיטל ניתן לקבל אינספור פניות איכותיות למתעניינים בפרויקטים, המובילות לסגירת עסקאות דה פקטו. 

אז איך זה עובד?
ברשתות השונות כדוגמה פייסבוק ואינסטגרם יש המון מידע על הגולשים. בבחינה נכונה של מידע זה ניתן להגיע עם מסר מסוים לקהלים מדויקים, מבוססי המידע שנמצא שם. כך לדוגמה, אם נשווק פרויקט מסוים נוכל להגיע לקהלים שונים וביניהם, אנשים שהיו ברדיוס של ק"מ אחד מאזור הפרויקט בשבוע האחרון, זוגות שהתחתנו לאחרונה, פנסיונרים משפרי דיור בעיר מסוימת, אנשים המתעניינים בנדל"ן בסביבה וכן הלאה. הרעיון המנחה הוא התאמת המסר לאותם הקהלים בשפתם שלהם. בפועל, המודעה מאפשרת לגולש המתעניין להשאיר פרטים ואלו מגיעים הישר לאיש המכירות להמשך טיפול. 

כמנהלי קמפיינים אנו תמיד בוחנים מאיזה קהל ומודעה מגיעה לנו ההמרה וכך בעצם יש לנו את היכולת למקסם את התוצאות באופן מתמיד (מה שנקרא גם אופטימיזציה). 

כלומר, ולפי דוגמת הקהלים לעיל, אם נגלה כי קהל האנשים שהיו ברדיוס של ק"מ מהפרויקט משאירים לנו פרטים ביחס של כל 100 חשיפות לעומת קהלים אחרים עם תוצאות פחותות אזי ניקח את התקציב מהקהלים האחרים ונמקד במה שמניב לנו הכי הרבה פניות. לא די בזאת, אלא שבבחינה מעמיקה נבחן לראות את הקהל שעבד הכי טוב וגם בו לבצע "כיוונונים", כך שאם יותר נשים בטווח גילאים מסוים ישאירו פרטים אז ייתכן ונחדד את הקמפיין הישר אליהן. 

שילוב נכון של פעילות גוגל מעצים התוצאות בד"כ – הקו המנחה בפעילות זו בעיקרו מורכב מ"הקפצת" אתר הפרויקט, בתוצאות החיפוש, לאנשים המחפשים מידע הקשור ברכישת דירה כאשר הם מאזורים גאוגרפיים רלוונטיים. מחקר מעמיק טרום תחילת הקידום נותן לנו הרבה כלים ל"משחק" וכך לדוגמה ייתכן שביטוי "עקיף" כמו משכנתא לדירה יעבוד לנו יותר טוב מאשר קידום שם הפרויקט עצמו. כאשר יותר טוב משמע – עלויות המרה (אדם שהשאיר פרטים) יותר נמוכות. 

סינרגיה, סינרגיה ועוד פעם סינרגיה
כמו שאמרו לפני חכמים "ידע הוא כוח" – פעילות משולבת בין גוגל לבין פייסבוק ואינסטגרם הינה מכפיל כוח משמעותי בהרבה מן המקרים, וכך יוצא שמי שנכנס לאתר הפרויקט דרך גוגל ונחשף אליו לראשונה אך באותו הרגע טרם הבשיל לכדי השארת פרטים, יראה אותנו שנית בפייסבוק ובאינסטגרם במה שנקרא "רימרקטינג" (שיווק מחדש), הדבר מתאפשר באמצעות קוד פשוט שנשתל באתר הפרויקט. אותו קוד "מדבר" עם חשבון המודעות של הפייסבוק ומאפשר להגיע לאנשים מושכלים שכבר גלשו לאתר. כמובן שזה עובד לשני הכיוונים ואנשים שהגיעו מפייסבוק יכולים לקבל מודעות "באנר" באתרים מפורסמים בארץ. 

ומה לגבי טיק טוק?
טיק טוק הינה פלטפורמה שצוברת תאוצה בקרב גילאי הנוער וקהל צעיר. בשלב זה לא הייתי ממליץ לנסות לשווק פרויקטים בפלטפורמה זו אבל בהחלט לשקול להתחיל לפתח אותה כעת כדי לעשות בה שימוש בעתיד (כשקהל היעד שם יגדל ויהיה בשל לרכישת דירות). 

לסיכום, קשה להתעלם מן העובדה שהיום אנשים צורכים את התוכן שלהם הישר מכף היד – אין הדבר מבטל לגמרי שיטות שיווק אחרות. אך למיטב ניסיוננו הוא בהחלט מתעלה עליהן – כך לדוגמה פרויקטים שלמים שהצלחנו להביא למכירתם המלאה כאשר רוב הסגירות היו מהפעילות הדיגיטלית. לעתים מדובר גם במאות דירות. 

*כותב המאמר: אסף ליפקו, הינו בעלים של חברת ליפקו דיגיטל המתמחה בשיווק דיגיטלי עבור חברות נדל"ן מובילות

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות