banner
תחנת רכבת מודיעין מרכז // באדיבות רכבת ישראל
תחנת רכבת מודיעין מרכז // באדיבות רכבת ישראל

לראשונה: מכרז למסחר ודיור להשכרה בתחנת הרכבת של מודיעין

פיילוט חדש יציע ליזמים פיתוח שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטח של כ- 27 אלף מ"ר, במסגרת הסכם לפיתוח מתחמי רכבת בכל הארץ

משרד התחבורה באמצעות רכבת ישראל, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והמדינה חתמו השבוע על הסכם לפיתוח אזורי מסחר ותעסוקה במתחמי הרכבת בכל רחבי הארץ.   ברמ"י מציינים כי מדובר ב"רגע היסטורי". על פי ההסכם, ישווקו בשלב הראשון, שהוגדר כ"פיילוט", שטחי מסחר, מגורים ותעסוקה במתחם תחנת רכבת מודיעין מרכז. לאחר החתימה, תכונס ועדת מכרזים משותפת לרכבת ישראל ולרמ"י, ויחל שיווק המכרז. לשם כך תפרסם רמ"י מכרזי יזמים, שהזוכים בהם ייהנו מתקופת חכירה שהוארכה משמעותית ל-98 שנים, עם אופציה ל-98 שנים נוספות (במקום 25 שנים) לשטח של כ-27 אלף מ"ר שישמש למסחר, תעסוקה, דיור להשכרה ועוד. "התוכנית החדשנית לקידום הקמת מתחמי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטחי תחנות הרכבת היא פרי עבודה מקצועית מעמיקה", מציינים ברמ"י, "דירקטוריון רכבת ישראל אישר את ההסכם שיאפשר את קידומם של עשרות פרויקטי נדל"ן במתחמי הרכבת".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה כי: "ההסכם שנחתם מהווה אבן דרך היסטורית בקידום התחבורה הציבורית בישראל ובמימוש חזון המרכזים התחבורתיים המשולבים (האבים). משרדנו מחויב לסייע בהאצת הפרויקט והסרת חסמים, כדי שהפיילוט יתחיל לפעול בהקדם האפשרי וישמש השראה למרכזים דומים נוספים בכל הארץ." פרויקט רכבת מודיעין מרכז מקודם במקביל לפרויקטים נוספים המבוצעים כיום בתחנת לוד, כרמיאל ועוד.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה שמעוני, מסר כי: "פרויקט מודיעין מרכז, תחנת מלחה המחודשת, ופרויקטים נוספים המבוצעים ומקודמים כיום, יאפשרו לנו לפתח מנועי צמיחה כלכליים ואסטרטגיים לשנים הקרובות, לייצר אפיקי הכנסה נוספים, להקל על מצוקת הקרקעות למסחר תעסוקה ומגורים, ולשפר דרמטית את השירות לנוסעי הרכבת. כמו כן, הרכבת מקדמת עירוב שימושים ויצירת מקומית תעסוקה, הייטק, אקדמיה ועוד בפריפריה."

צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, הוסיף כי: "אנו מקדמים תוכנית אסטרטגית לשינוי משמעותי של תפיסת תחנות הרכבת ברחבי הארץ. מרכזים אלה גם ישפרו את המציאות התחבורתית בישראל וכן ישפרו את יציבותה הפיננסית של הרכבת, באמצעות פתיחת אפיקי הכנסה חדשים ואסטרטגיים".

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קווינט, אומר כי: "פיתוח מתחמי הרכבת נדון החל משנת 2003. אין לשער את היקף היעילות המשקית הרבה אשר תצמח מפיתוח המתחמים. החל מהפחתת הנסועה דרך שינוי המתחם האורבאני. תחנת מודיעין הינה סנונית ראשונה ובעתיד הקרוב תשווקנה תחנות נוספות". 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות